بازیگران فتنه عراق از داعش و غارتگران بیت‌المال تا آمریکا و عربستان

سرویس خارجی-در حالی که تظاهرات و درگیری‌های خیابانی عراق کم و بیش ادامه دارد، ابعاد جدیدی از سوءاستفاده دشمنان از فضای موجود این کشور بر ملا شده است. طبق این اسناد، آمریکا و عربستان همه ظرفیت‌ها را، از سفارت‌های خود در بغداد گرفته، تا عناصر تکفیری و باقی مانده‌های حزب منحل شده بعثی، وارد میدان کرده‌اند. مردم نیز که خواسته‌های به حقی دارند، با مشاهده این بلبشو و خصوصا، غارت اموال مردم توسط شماری از نفوذی‌های معترض نما، صف خود را از آنها جدا کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های رسمی، نیروهای امنیتی عراق صدها داعشی، غارتگر اموال مردم و اعضای حزب منحل شده بعث را دستگیر و تعداد زیادی را نیز شناسایی کرده‌اند. برخی از این نفوذی‌ها به سمت معترضان و نیروهای امنیتی شلیک می‌کردند!
در کربلای معلا، دستگاه‌های امنیتی این شهر دیروز از دستگیری 150 فرد نفوذی در تظاهرات و تحویل اکثریت آنها به دستگاه قضایی خبر دادند. این نهادها تصریح کردند، بیشتر این افراد اهل کربلا نیستند و از مناطق دیگر وارد این شهر شده‌اند.
از سوی دیگر، فرمانده پلیس کربلا در واکنش به شایعه پراکنی رسانه‌های همسو با آمریکا و عربستان، مبنی بر کشته و زخمی شدن شماری از معترضان در تظاهرات روز دوشنبه استان کربلا، اعلام کرد که تظاهرات کربلا هیچ کشته‌ای نداشته و این شهر آرام و امن است. این شایعات در حالی در ابعاد وسیع منتشر می‌شوند که در حمله عوامل نفوذی به نیروهای امنیتی در آشوب‌های خیابانی کربلا، شماری از نیروهای پلیس زخمی شدند.
در همین حال، خبرگزاری فارس به نقل از سرتیپ ستاد«عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گزارش داد: تداوم برگزاری تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز مردمی تا زمانی که از خشونت به دور است، منعی ندارد...ما تمامی اسناد و مدارک مربوط به حضور عناصر مسلح در صفوف تظاهر کنندگان را در دست داریم و دستور بازداشت آنها نیز صادر شده است. خلف این را هم گفت که نیروهای وزارت کشور اجازه ندارند از اسلحه استفاده کنند.


دلارهای سعودی
روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز از دستیابی به یک سند خبر داد که نقش سفارت آمریکا در بغداد را در اعتراضات عراق بر ملا می‌کند؛ جزئیات نحوه راه‌اندازی اعتراضات خیابانی، چگونگی حمایت سفارت آمریکا از این اعتراضات، نقش رسانه‌های همسو در ایجاد جنگ روانی، بسیج معترضان از طریق فضا‌های مجازی، نحوه ایجاد راه‌بندان، و برجسته ‌سازی اقدامات نیروهای امنیتی، از جمله موارد مندرج در این سند است.
الاخبار گزارش داد: «از زمان انتخاب عادل عبدالمهدی به نخست‌وزیری عراق، طراحی برای سقوط دولت وی٬ زیر نظر آمریکا کلید خورده بود. در این طرح٬ دولت امارات و خصوصا، طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات، در این ایده پردازی مشارکت داشته است. اما، تامین بودجه مالی این کار، که به حدود 150 میلیون دلار می‌رسیده، بر عهده عربستان سعودی بوده است». در این میان، آمریکایی‌ها برای اطمینان از نتیجه کار٬ ماموریت نظارت میدانی را به دو اتاق عملیاتی‌، یکی در داخل سفارت آمریکا و دومی در کردستان عراق، سپردند.
سپهبد «رشید فلیح» رئیس‌پلیس بصره، هم از نقش رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات در ناآرامی‌های عراق خبرداد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فلیح گفت: «به خدا قسم، اسرائیل، عربستان و امارات برای برهم زدن اوضاع عراق، پول‌های خود را به اینجا سرازیر می‌کنند... این کشور‌ها در راستای اهداف آمریکا، برای تشدید ناآرامی‌ها در عراق سرمایه‌گذاری می‌کنند. قطعا چیزی جز این
نیست».
«جنبش نجباء» عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، تاکید کرد، آمریکا پایه گذار فساد، ویرانی و آشوب در عراق است. به گزارش ایسنا، این جنبش شهادت تعدادی از نیروهای حشد‌الشعبی و امنیتی عراق در تحولات اخیر این کشور را تسلیت گفت و تاکید کرد، این قهرمانان سابقه بسیاری در مبارزه با حزب بعث و تکفیری‌ها دارند و بسیار متاسفیم که آنها در جنایتی که یادآور جنایات داعش برای ماست، به شهادت رسیدند.
این جنبش در ادامه بیانیه خود از معترضان خواست به دستورالعمل‌های مرجعیت دینی پایبند بوده و فضا را برای سوءاستفاده باقی‌مانده‌های حزب بعث و‌اشغالگران آمریکایی از شرایط فعلی و نفوذ به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز باز نگذارند. گفتنی است نفوذی‌ها یکی از اعضاء فعال حشدالشعبی را در آتش سوزاندند!
« قیس المحمداوی» فرماندهی عملیات فرات میانه، نیز تأکید کرده که نیروهای امنیتی ملزم شده‌اند که از تظاهر‌کنندگان پشتیبانی کرده و از سلاح جنگی استفاده نکنند. این فرمانده عراقی تصریح کرد برخی از تظاهرکنندگان در تظاهرات با خود سلاح داشتند و تلاش می‌کردند که تظاهرات را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
دعوت پارلمان از نخست‌وزیر
پارلمان عراق اما بعد از ظهر دیروز طی مصوبه ای، از نخست‌وزیر این کشور دعوت کرد که در اولین جلسه پارلمان حضور یافته و به سؤالات نمایندگان پاسخ‌بدهد. براساس آیین نامه داخلی پارلمان، به رای گذاشتن هرگونه طرح پیشنهادی، مستلزم قرار داشتن طرح فوق در برنامه پارلمان است. لیکن این اقدام بدون در نظر گرفتن آیین نامه داخلی و با فشارنمایندگان وابسته به جریان‌های «سائرون» تحت رهبری « مقتدا صدر»، «النصر» وابسته به «حیدرعبادی» و برخی نمایتدگان اهل سنت، صورت گرفته است.
المهدی نیز ضمن موافقت با درخواست پارلمان، شرط حضور خود در مجلس را پخش زنده سؤال و جواب از تلویزیون اعلام کرده است.
نامه نخست‌وزیر به مقتدا صدر
نخست‌وزیر عراق هم دیروز به دعوت «مقتدا صدر» برای استعفا و سپس، برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر دولت، در قالب نامه‌ای از طریق فیسبوک خود، پاسخ داد. به گزارش فارس، عبدالمهدی در این نامه، به مقتدا صدر گوشزد کرد که «توافق» سیاسی راه کوتاه‌تری در مقایسه با انتخابات زودهنگام است و بهترین راه روشن شدن اراده مردم، «صندوق رأی» است.
او در ابتدای نامه نوشت: «انتخابات زودهنگام نیازمند موافقت رئیس‌جمهور با درخواست نخست‌وزیر برای انحلال پارلمان و دعوت به انتخابات طی ۶۰ روز است و این محقق نمی‌شود، مگر با رأی اکثریت پارلمان، که ۱۶۵ رأی است. آن هنگام دولت، مستعفی تلقی شده و به «دولت پیشبرد امور» تبدیل می‌شود. راه دیگر این است که یک سوم نمایندگان، یعنی ۱۱۰ درخواست برای انحلال مجلس جمع‌آوری شود و مجلس با اکثریت مطلق به آن رأی دهد».
عبدالمهدی در این نامه «سرنوشت انتخابات زودهنگام» را «نامعلوم» توصیف کرد و با‌اشاره به مشکلات و روند قانونی زمان‌بر آن، تصریح کرد: «اگر دنبال تغییر دولت هستید، راه‌های کوتاه‌تری نیز در دسترس است.»
منظور عبدالمهدی از راه‌های کوتاه‌تر، توافق مقتداصدر با‌هادی عامری رهبران دو ائتلاف سیاسی سائرون و الفتح است که پس از آن، عبدالمهدی استعفای خود را اعلام کند و دولت جدید طی چند روز کار خود را آغاز نماید.
سایر اخبار این روزنامه
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر مرتضی بازیگران فتنه عراق از داعش و غارتگران بیت‌المال تا آمریکا و عربستان لبنان و عراق، پیش‌بینی تحولات (یادداشت روز) اخبار ویژه خوب جایی را گرفته‌اید محكم نگه‌دارید (نکته) سعد حریری استعفاء کرد عوامل صهیونیستی « جعجع» مسلح شدند ۳۰۰ هزار میلیاردر فرار مالیاتی دارند حذف ابوبکر بغدادی پس از پایان تاریخ مصرف حمایت از مفسدان اقتصادی کشور را تعطیل می‌کند نه مبارزه با فساد عملیات «مردم»‌ربایی بازندگان دو جنگ جهانی (نگاه) عاملان نمایش خانه پدری باید به سختی مجازات شوند دولت برای کسب رضایت FATF تحریم‌های شورای امنیت را به رسمیت شناخت! با ما در فضای مجازی همراه باشید بازیگران فتنه عراق از داعش و غارتگران بیت‌المال تا آمریکا و عربستان حمایت از مفسدان اقتصادی کشور را تعطیل می‌کند نه مبارزه با فساد بازیگران فتنه عراق از داعش و غارتگران بیت‌المال تا آمریکا و عربستان حمایت از مفسدان اقتصادی کشور را تعطیل می‌کند نه مبارزه با فساد