عضو هیات رئیسه مجلس: بی‌تصمیمی مجمع تشخیص، فضای بیشتری در اختیار مخالفان FATF قرار ‌داده است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس در بالاترین سطح ممکن منافع کشور را در تصویب لوایح پالرمو و CFT رعایت کردند، گفت: با مماشات و بی‌تصمیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بیشتری در اختیار مخالفان دولت برای کارشکنی علیه لوایح FATF قرار ‌گرفته است.
علیرضا رحیمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور در مورد تصویب CFT در شورای هماهنگی سران سه قوه گفت: متاسفانه با مماشات و بی‌تصمیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بیشتری در اختیار مخالفان دولت برای کارشکنی علیه لوایح FATF قرار ‌گرفت. ما شاهد این هستیم که استدلال موافقان لوایح از صداوسیما پخش نمی‌شود ولی در آستانه هر جلسه مجمع طبل مخالفت نواخته می‌شود.
وی اضافه کرد: معتقدیم پالرمو و CFT با در نظر گرفتن منافع ملی کشور، ضرورتی برای حوزه پولی و بانکی کشور است و طبعا اعضای‌ مجمع می‌توانند این ضرورت را تشخیص دهند اما فضای کارشناسی مجمع متاثر از ارعاب پیامکی اعضا توسط محافلی، تبدیل به فضای جناحی شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: پالرمو و CFT ‌در جلسه سران قوا مطرح و تایید شده بود و مجلس هم آن را تصویب کرد که این موارد مربوط به دوره ریاست آیت‌الله آملی بود.


رحیمی عدم تصویب این دو لایحه را با اقدامات امیدبخش‌ قوه قضاییه در مقابله با فساد و پولشویی تناقضی آشکار دانست و افزود: پرونده‌های متعدد پولشویی نشانه آن است که برای مقابله با فساد و پولشوئی مسیر طولانی در پیش داریم و الحاق ‌رسمی ‌به پالرمو گام مهمی در این زمینه است.
وی ادامه داد: وقتی از استاندارد دوگانه سخن می‌گوییم یعنی از مبارزه با پولشویی دفاع کنیم ولی با پیوستن به کنوانسیون مبارزه با پولشویی مخالف باشیم. در فرایند تصویب پالرمو و CFT در دولت و مجلس به طور کامل منافع ملی پیش‌بینی شده و به نظر می‌رسد فضاسازی محافل مخالفان دولت علیه لوایح کاربرد سیاسی دارد.
رحیمی با بیان اینکه قابل قبول نیست شعار شفافیت بدهیم ولی آلودگی اقتصادی و زمینه پولشویی در حوزه پولی و بانکی را برای کشور تجویز کنیم، گفت: دولت و مجلس در بالاترین سطح ممکن منافع کشور را در تصویب این لوایح رعایت کردند و اعضای مجمع و شورای نگهبان به خوبی به این مهم واقف هستند.
سایر اخبار این روزنامه
بلومبرگ تحلیل کرد: ایران دیگر یک اقتصاد نفتی محسوب نمی‌شود پس از 4 سال؛ بانک جهانی: رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار ارتقا یافت رئیس جمهور در اجلاس سران عدم تعهد در باکو: برای حل مسائل منطقه از هر ابتکار عملی استقبال می کنیم آیت‌الله سیستانی: تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مردم است، مراقب نفوذی‌ها و مداخله بیگانگان باشید عضو هیات رئیسه مجلس: بی‌تصمیمی مجمع تشخیص، فضای بیشتری در اختیار مخالفان FATF قرار ‌داده است نصرالله: برخی به دنبال جنگ داخلی در لبنان هستند خاطراتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره مبارزه امام خمینی علیه کاپیتولاسیون شجاعت امام خمینی در مقابله با قانون استعماری کاپیتولاسیون فرمانده ناجا خبر داد: استقرارپلیس امنیت اقتصادی در 14 گمرک اصلی کشور طی سال جاری وزیر جهادکشاورزی خبر داد رشد 40 برابری تولید آبزیان در ایران درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه جنیدی در دیدار با وزیر دادگستری ژاپن: ایران از «دیپلماسی امور قضایی» حمایت می‌کند «اعظم طالقانی» در بیمارستان بستری شد وزیر علوم: ساماندهی مراکز آموزش عالی از سال آینده اجرایی می‌شود زندگى هنگامه فریادهاست / سرگذشت درگذشت یادهاست یادداشت مدیرمسئول آیا محمدی هستیم؟