به مراکز مختلف مراجعه می کنند تا جهت پرونده را تغییر دهند

پنجمین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده، لشگری پور و شرکت دارویی رسا به ریاست قاضی مسعودی برگزار شد که طی آن آخرین دفاعیات شبنم نعمت زاده اخذ شد. گفتنی است متهمان که به منظور افزایش سهم خود از بازار و ایجاد انحصار تخفیف های گسترده ای به داروخانه ها می دادند اکنون بدهی قابل توجهی به شرکت های دارویی و چندین شاکی خصوصی دارند. همچنین داشتن انبار داروی بدون مجوز و تاریخ مصرف گذشته و ورود و خروج پول از شرکت نیز در این پرونده وجود دارد. در همین زمینه، در جلسه دیروز، بارها از سوی متهم ردیف دوم، لشگری پور پای محمدرضا نعمت زاده و سایر اعضای خانواده نعمت زاده به پرونده باز شد. در انتهای جلسه قاضی هم از مراجعه محمدرضا نعمت زاده به مراکز مختلف برای تغییر جهت پرونده انتقاد کرد. به گزارش میزان، در ابتدای این جلسه، قاضی از متهم شبنم نعمت‌زاده خواست تا آخرین دفاعیات خود را مطرح کند و به وی گفت: حجاب‌تان را طوری رعایت کنید که  هم بتوانید حرف بزنید و هم ما بشنویم.
نعمت زاده: نیت سوئی نداشتم، فقط به مشکل مالی خوردیم
نعمت زاده در جایگاه قرار گرفت و گفت: ما به دلیل رعایت نکردن امور مالی و برنامه‌ریزی صحیح بعد از گذشت یک سال به مشکل برخورد کردیم که برای شرکت مخاطره‌انگیز بود، اما هیچ گونه نیت سوئی نداشتیم و من سعی کردم آن را جبران کنم. وی در ادامه هم دوباره تاکید کرد که من هیچ گونه نیت سوئی ندارم و آبروی شخصی و خانوادگی خود را به خاطر ریالی به خطر نمی‌اندازم.
سیاهه تخلفات نعمت زاده از زبان نماینده وزارت بهداشت


با این حال در ادامه نماینده وزارت بهداشت به درخواست قاضی در جایگاه حاضر شد و با اشاره به انبار غیرقانونی داروی نعمت زاده گفت: این انبار غیر قانونی بوده و خانم نعمت زاده بعد از این که دارو‌ها را به انبار برده برای مجوز به ما مراجعه کرده است. وی ادامه داد: طبق قانون هرگونه عرضه و فروش کالا‌های دارویی و ... که در سامانه رهگیری وزارت بهداشت ثبت نشده باشد جرم است، همچنین پخش مستقیم دارو به داروخانه غیر قانونی و نگهداری در انبار تخلف است. نماینده وزارت بهداشت افزود: در خصوص انبار کرج معاونت غذا و داروی کرج نامه‌ای را ارسال کرد که به همراه تعزیرات و همکاران ما به آدرس آن مراجعه کردیم و مقادیر قابل توجهی از شرکت رسا فارمد ثبت شد که دارو‌های تاریخ مصرف گذشته بوده است.
امضای پدر پشت چک های دختر
در ادامه قاضی از متهم لشگری پور خواست آخرین دفاعیات خود را ارائه دهد. متهم لشگری پور مدعی شد: در خصوص ۵۰۰ حساب که خانم نعمت زاده گفته باید بگویم هیچ کدام به شرکت مربوط نمی‌شود. شرکت ما حدود ۳۰ حساب در سراسر کشور داشت و هیچ حساب پشتیبانی هم نداشتیم. گفتنی است، متهمان به منظور افزایش سهم خود از بازار تخفیف های گسترده ای به داروخانه ها ارائه می کردند که موجب مشکلات مالی و بدهی شرکت شد. در این زمینه، متهم لشگری پور مدعی شد: قبل از ما هم به داروخانه‌ها جایزه می‌دادند، ما کالایی داشتیم که در آن زمان شاید صددرصد تخفیف می‌دادند و بازپرداخت چک را ۳۰۰ روز بعد مشخص می‌کردند ما (۲۴ درصد تخفیف کالا) را از موجودی دادیم و به این دلیل کم آوردیم.این متهم ادامه داد: میزان آورده خانم نعمت زاده چهار میلیارد نقدینگی بود که بعد از ورودم به شرکت متوجه شدم این مبلغ وام شرکت پارسیس کیش است که به صورت درهمی بود. او می‌گفت ما چک داریم که پشت آن امضای پدرش بود و برگشت می‌خورد، جلسه‌ای گذاشتند که باید تقسیط شود و بعد از آن چک‌های شرکت را دادند و ما این وام را تسویه کردیم. در واقع آورده شرکت از طرف او متعلق به خودش نبود و من از این موضوع خبر نداشتم.متهم لشگری پور ادعا کرد: خانم نعمت زاده درباره ورودی شرکت، تعداد پرسنل، میزان طلبکار بودن و همه موارد را می‌دانست، اما تنها چیزی که نمی‌داند این است که چقدر از شرکت برده است که بالای ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان است.
ماجرای ورود و خروج پول های پدر به شرکت
این متهم مدعی شد: در دو مورد خانم نعمت زاده از پدرش پول گرفت، در مرداد ۹۵، یک و نیم میلیارد تومان از پدرش پول گرفت و همان زمان هم از ما چک دریافت کرد و به ما شش ماه فرصت داد تا آن را برگردانیم، اما سه ماه بعد پدرش چک‌های ما را به یک شرکت داده بود. من یکی از روز‌ها که به شرکت رفتم دیدم افراد زیادی تحصن کرده‌اند که چک‌های خود را نقد کنند. ما به خانم نعمت زاده اعتراض کردیم که شما به ما شش ماه فرصت داده‌اید، اما او به ما جواب روشنی نداد. آقای نعمت زاده کارگران را جلوی شرکت ما فرستاده بود که پول خود را از ما بگیرند. در اوج مشکلات شرکت مجبور شدیم پول این شرکت را هم پرداخت کنیم که قرار بود شش ماهه بدهیم.
سود ماهانه 30 میلیونی نعمت زاده برای وام یک میلیاردی
به گزارش رکنا، لشگری‌پور همچنین به توضیح درباره پرداخت یک میلیارد تومان توسط محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر سابق - پرداخت و گفت: در سال 94 یعنی زمانی که اوایل فعالیت شرکت ما بود شرکت های آزمایشگاهی آدونیس‌طب را تاسیس کرده و مجبور بودیم حدود 600 میلیون تومان برای آدونیس طب تجهیزات بخریم و کمبود مالی داشتیم. خانم نعمت‌زاده از پدرش یک میلیارد تومان پول گرفت اما به صورت سودی بود یعنی یک میلیارد تومان داد با سود ماهانه 30 میلیون تومان و تمام چک ها نیز در وجه مریم بختیار همسر محمدرضا نعمت‌زاده و مادر شبنم نعمت‌زاده صادر شد و تمام اصل و سود پول را هم دریافت کردند و چک ها و ردیف آن موجود است و این ها پول هایی بود که به شرکت توسعه دادند و هر ماه نیز سود پول را دریافت کردند.متهم لشگری پور ادامه داد: در تاریخ 90.11.16، اعضای هیئت مدیره رسا فارمد محمدرضا نعمت زاده، مدیرعامل، شبنم نعمت زاده، زینب نعمت زاده و محمد محب علی همسر شبنم نعمت زاده بودند و این افراد در تاریخ 97.10.28 تغییر کردند. خانم شبنم نعمت زاده و سعید سهرابی راد به صورت خارج از شرکا در سمت بودند. حال جای سوال است که اگر شما مسئله‌ای نداشتید چرا به راحتی اعضای خانواده خود را از هیئت مدیره خارج کردید؟
ماجرای اجاره نامه آزمایشگاه بین دختر و پسر و دریافت پول مازاد از شرکت
متهم لشگری‌پور گفت: خانم نعمت‌زاده در صحبت‌هایش گفت بسیار آدم درستکاری است در حالی که در قرارداد اجاره آزمایشگاه موجر به نام آقای محمدرضا نعمت‌زاده و مستاجر به نام خانم شبنم نعمت‌زاده است که با پیش‌پرداخت ۱۰ میلیون تومان و پرداخت ماهانه یک میلیون تومان این قرارداد به امضا رسید، اما خانم نعمت‌زاده در نامه‌ای به معاون مالی بنده درخواست کرد که ماهی چهار میلیون تومان به حساب مریم بختیار واریز کند یعنی سه میلیون تومان اضافه‌تر گرفت در واقع از این جیب به آن جیب پول را جا به جا کردند و بعد هم معتقد است پاک‌دست است و دین و دنیایش را نمی‌فروشد. وی ادامه داد: خانم نعمت‌زاده ماهانه از شرکت ۴۵ میلیون تومان پول می‌گرفت که این مبلغ در سال ۵۴۰ میلیون تومان بود.این متهم گفت: در هیچ کجا اشاره‌ای به شرکت رساپخش نشده است. دختر خانم نعمت‌زاده در این شرکت مدیرعامل بوده و خانم نعمت‌زاده به جای دخترشان و به جای دامادشان علی سوادکوهی امضا می‌کرد در حالی که هیچ وکالت‌نامه‌ای نیز نداشت؛ وی با یک تلفن از بانک ملت پول جا به جا می‌کرد حال باید بررسی شود پول‌های رساپخش کجا رفته است. این متهم مدعی شد: در اواخر سال ۹۶ آقای فرجی ۴۸۰ میلیون تومان پول از شرکت برداشت کرد و گفت که این پول را به آقای نعمت‌زاده داده است. من این موضوع را از خانم شبنم نعمت‌زاده پیگیری کردم و وی نیز تایید کرد که این پول به پدرشان داده شده است؛ با توجه به این که پول پرسنل داده نشده بود من از خانم نعمت‌زاده درخواست کردم این پول بازگردانده شود که بعد از پیگیری‌ها ۲۰۰ میلیون تومان به حساب آقای نصیری راننده خانم نعمت‌زاده واریز شد. بعد ۲۸۰ میلیون تومان باقی مانده را پیگیری کردم که هر بار خانم نعمت‌زاده گفت این پول را می‌دهیم، اما اصلا این پول پرداخت نشد حال این پول‌های شرکت چه شده است و ماشین‌های شرکت کجاست.
این جا مدرسه نیست !
در انتها وکیل متهمه نعمت‌زاده در جایگاه حاضر شد و گفت: خانم شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا نعمت‌زاده است دلیلی ندارد که در رسانه‌ها بگویند فرزند وزیر سابق. قاضی مسعودی مقام ضمن تذکر گفت: برخی لوایح را هم پدر او می‌نویسد، وقتی به مراکز مختلف مراجعه می‌کند تا جهت پرونده را تغییر بدهد پس خودشان هم بی‌تقصیر نیستند. این جا مدرسه نیست که ولی را بخواهند.