آشغال های چرخ کرده!

با رصد شش روزه اطلاعاتی نیروهای سپاه امام رضا (ع) و در قالب گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان و کارشناسان  شبکه دام پزشکی، یک واحد زیرزمینی تولید و عرضه گوشت چرخ کرده فاسد و غیربهداشتی شناسایی و عملیات برخورد ضربتی با عاملان راه اندازی این واحد انجام شد. حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در گفت و گو با «خراسان رضوی» با اعلام این خبر،  افزود: با توجه به گزارش سپاه امام رضا (ع) و رصد های چند روزه اطلاعاتی، با واحد مسکونی کارگاهی در منطقه محمدآباد مشهد که اقدام به تهیه و بسته بندی گوشت چرخ کرده فاسد و استفاده از مرغ های تاریخ مصرف گذشته با آلایشات دامی و رنگ غیر مجاز می کرد، طبق هماهنگی با مقام قضایی و همکاری دام پزشکی برخورد شد که در این  گشت ضربتی مشترک حدود  200 کیلو گوشت فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز جمع آوری و ضبط شد. وی می افزاید: این عملیات از ساعت 20 تا 23 به طول انجامید و با توجه به متواری شدن متهم ، اقدامات برای شناسایی و دستگیری وی ادامه دارد که پرونده این متهم برای صدور حکم قانونی به شعبه ویژه ارسال شده است. همچنین مکان های توزیع این گوشت ها نیز شناسایی شده و اقدامات لازم در حال انجام است.
برخورد با واحد متخلف در 2 مرحله
جوادی نژاد رئیس شبکه دام پزشکی مشهد نیز  درباره گوشت های فاسد کشف شده از این واحد زیرزمینی به «خراسان رضوی» می گوید: ظهر روز سه شنبه و پس از رصد اطلاعاتی نیروهای سپاه امام رضا (ع)  در مرتبه اول بازرسی از این واحد 11 کیلو گوشت در محل کشف و در مراجعه دوم که شب هنگام همان روز انجام شد نیز تمامی محموله در محل توقیف شد. وی یادآور می شود: متاسفانه این فرد گوشت چرخ کرده آماده شده به میزان زیاد را در محل نگهداری می کرد و حتی برچسب هایی روی این گوشت های چرخ کرده آماده وجود داشت، ما نیز به موضوع از جنبه بهداشتی ورود کردیم و پرونده به مراجع رسیدگی کننده در دادسرا ارسال شد.وی افزود: در این محل  سنگدان، خوردگی گوشت گاو و گوسفند ، گوشت چرخ کرده آماده و ضایعات گوشت مرغ کشف شد و بررسی های بیشتر کارشناسی درباره  این گوشت ها نیز ادامه دارد.
گوشت های چرخ کرده  20 تا40 هزار تومانی


رئیس شبکه دام پزشکی مشهد می گوید: با گران شدن قیمت گوشت چرخ کرده متاسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به تخلفاتی از این دست می کنند و سلامت جامعه را به خطر می اندازند در صورتی که بارها اعلام شده گوشت باید در حضور مشتری چرخ شود یا در واحدهای مجاز که دارای پرونده بهداشتی مجاز هستند، تهیه و بسته بندی شود. وی می افزاید: یک معضل جدید که در بازرسی ها با آن مواجه می شویم و به شدت با آن تنش داریم، این است که برخی افراد گوشت های چرخ کرده را به صورت انبوه تهیه و در بعضی از موارد افزودنی های غیر مجازی به این نوع گوشت اضافه می کنند و تقلب هایی را انجام می دهند ودر نهایت  با قیمتی حدود20 تا 40 هزار تومان در شهر توزیع می کنند که تقریبا 30 درصد پرونده های ما مربوط به همین گوشت های چرخ کرده است.