آیا سعودی‌ها چیزی غیر از پول ندارند؟

دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز درباره اعزام نظامیان آمریکائی به عربستان برای حفاظت از مراکز نفتی این کشور گفت: «عربستان سعودی، پول مربوط به هزینه‌های اعزام نظامیان آمریکائی را پرداخت می‌کند. ما به آنها گفتیم که شما باید پولش را بدهید و آنها دارند پول می‌دهند. آنها به جز پول چیز دیگری ندارند فقط پول نقد. آنها پول می‌دهند و ما برخی از نظامیانمان را به آنجا فرستادیم و می‌خواهیم از آنها به خوبی حفاظت کنیم».
با انتشار این سخن ترامپ، برای چندمین‌بار در یکسال اخیر وی به آل‌سعود و کشور و ملت عربستان توهین کرد و همان تعبیر «دوشیدن» را به زبان دیگری بکار برد. از فرد بی‌فرهنگی همچون ترامپ، انتظار دیگری نیست ولی اینهمه اهانت باید مردم عربستان و دولتمردان این کشور را به واکنش وادار کند.
عربستان، می‌تواند علاوه بر پول، چیزهای دیگری هم داشته باشد اگر سیاست درستی در پیش بگیرد. این سیاست درست، چیزی غیر از خودداری از آتش‌افروزی در یمن، حمایت از تروریسم در منطقه و هزینه‌کردن‌های گزاف برای تبلیغات خلاف واقع علیه ملت‌ها و دولت‌های منطقه نیست.
عربستان، به‌دلیل اینکه مرکز مهم‌ترین و مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسلمانان یعنی خانه خدا و حرم رسول خداست، باید مرکز صلح و ارسال پیام دوستی و برادری برای تمام ملت‌های مسلمان باشد. اگر سیاست کنونی دولتمردان سعودی تغییر کند و این کشور به مرکز صلح و ارسال پیام دوستی و برادری به ملت‌های مسلمان تبدیل شود، در آنصورت همه‌چیز خواهد داشت و فرد بی‌فرهنگی مثل دونالد ترامپ به خود اجازه نخواهد داد اینهمه اهانت به کشور و ملت و دولتمردان سعودی بکند.
در سایه صلح و برادری اسلامی، عربستان می‌تواند به یک قدرت معنوی در منطقه تبدیل شود که از امنیت، اقتدار و محبوبیت میان ملت‌ها برخوردار باشد. با رعایت حقوق کشورهای همسایه و مردم خود عربستان توسط دولتمردان این کشور، چهره امروز عربستان که جنگ‌افروز و کودک‌کش و حامی تروریسم است و رئیس‌جمهور آمریکا هوس می‌کند آن را بدوشد، به یک چهره مقبول و مورد حمایت همسایگان و اتباع خود عربستان و مورد احترام تمام ملت‌های مسلمان تبدیل خواهد شد. این، یعنی برخورداری از همه‌چیز و بی‌نیاز بودن از نظامیان فاسد و متجاوز و چپاولگر آمریکائی و بستن دهان کثیف فرد فاسد و بی‌فرهنگی همچون دونالد ترامپ.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز روند کاهشی نرخ تورم سالانه *ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه‌ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند انتقاد حضرت آیت‌الله سبحانی از طرح مساله تعطیلی پنجشنبه‌ها دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی: سه نسل از سانتریفیوژهای جدید به‌زودی رونمایی می‌شود اعلام آمادگی 17 کشور برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار سخنگوی دولت: سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند سخنگوی وزارت امورخارجه: ایران از هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می‌کند آغاز مذاکرات عربستان با انصارالله برای آتش بس در یمن با کسب 8 مدال طلا در بخش ساندا ایران در قلب چین قهرمان ووشوی جهان شد پس از دیدار با پوتین اردوغان پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه را اعلام کرد سکاندار جدید کشتی طوفان‌زده تونس کیست؟ آیا سعودی‌ها چیزی غیر از پول ندارند؟ در جلسه هیات دولت اعلام شد؛ خطوط شش و هفت مترو تهران تا پایان سال 1399 به طور کامل راه‌اندازی می‌شود دیدار ظریف با رئیس جمهوری آذربایجان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: مسئولان تا پایان آبان دارایی‌‎های خود را اظهار کنند تحلیل سیاسی هفته