آغاز مذاکرات عربستان با انصارالله برای آتش بس در یمن

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد هم‌اکنون مذاکرات بین عربستان و کمیته‌های مردمی یمن به منظور برقراری آتش بس دو جانبه جریان دارد.
براساس این گزارش، منابع مزبور خاطرنشان کردند که دو طرف یک کمیته سیاسی نظامی به منظور بررسی اقدامات لازم برای توقف نبرد در مرزها و پایان یافتن حملات هوایی تشکیل داده‌اند.
در همین راستا کمیته‌های مردمی یمن در ماه گذشته میلادی اعلام کرد به طور یک جانبه گلوله باران و موشک باران عربستان را متوقف کرده است و از ائتلاف سعودی نیز می‌خواهد تا بمباران یمن را متوقف کند.«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در همان زمان ابراز امیدواری کرد که این امر منجر به گفت وگوی سیاسی شود.
ازسوی دیگر الجزیره چندی پیش به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود، از برقراری تماس تلفنی مستقیم میان «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و برادر محمد بن سلمان و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن خبر داد.منبع یاد شده افزود: تماس یاد شده چند روز پس از آغاز آتش بس یکجانبه اعلام شده ازسوی کمیته‌های مردمی یمن در اواخر سپتامبر گذشته انجام شد و بیانیه آتش بس توسط المشاط قرائت شد.


منبع مذکور فاش کرد: خالد بن سلمان به المشاط پیشنهاد داد تا به منظور کاهش تنش یک کمیته مشترک ازسوی دو طرف تشکیل شود تا بتوانند به یک توافق کامل به منظور برقراری آتش بس دو جانبه در طول مرزهای عربستان و یمن دست یابند.
عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است.
نظامیان سعودی وارد فرودگاه عدن شدند
در همین میان ده‌ها نظامی سعودی نیمه شب سه شنبه با یک فروند هواپیمای باربری نظامی وارد فرودگاه بین‌المللی عدن پایتخت دولت مستعفی یمن در جنوب این کشور شدند.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع وابسته به دولت محلی در استان عدن گفت: قرار است نیروهای سعودی بیشتری با ورود به عدن به جای نیروهای اماراتی مستقر شوند که اخیراً این منطقه را ترک کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد که نیروهای سعودی پادگان ائتلاف عربی در شهرستان البریقه واقع در غرب عدن و پایگاه هوایی العهد در استان لحج واقع در 60 کیلومتری شمال عدن را به عنوان پایگاه محل استقرار خود برگزیده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز روند کاهشی نرخ تورم سالانه *ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه‌ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند انتقاد حضرت آیت‌الله سبحانی از طرح مساله تعطیلی پنجشنبه‌ها دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی: سه نسل از سانتریفیوژهای جدید به‌زودی رونمایی می‌شود اعلام آمادگی 17 کشور برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار سخنگوی دولت: سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند سخنگوی وزارت امورخارجه: ایران از هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می‌کند آغاز مذاکرات عربستان با انصارالله برای آتش بس در یمن با کسب 8 مدال طلا در بخش ساندا ایران در قلب چین قهرمان ووشوی جهان شد پس از دیدار با پوتین اردوغان پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه را اعلام کرد سکاندار جدید کشتی طوفان‌زده تونس کیست؟ آیا سعودی‌ها چیزی غیر از پول ندارند؟ در جلسه هیات دولت اعلام شد؛ خطوط شش و هفت مترو تهران تا پایان سال 1399 به طور کامل راه‌اندازی می‌شود دیدار ظریف با رئیس جمهوری آذربایجان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: مسئولان تا پایان آبان دارایی‌‎های خود را اظهار کنند تحلیل سیاسی هفته