ترامپ: سعودی‌ها به‌جز پول چیز دیگری ندارند

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر با لحنی تحقیرآمیز خطاب به عربستان سعودی گفت: «آنها به‌جز پول، چیز دیگری ندارند».
«دونالد ترامپ» در یک مصاحبه تازه ضمن تکرار ادعای دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، با افتخار از دستاورد دولتش در زمینه گرفتن پول از سعودی‌ها سخن گفت.وی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که دیروز پخش شد، به سوالات «شان هانیتی» مجری محبوب خود درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی پاسخ داد.
شان هنیتی مجری سرشناس فاکس نیوز در بخشی از این مصاحبه که بخش عمده آن به صحبت درباره جنجال‌های داخلی آمریکا بر سر رسوایی «اوکراین‌گیت» گذشت، از ترامپ درباره تنش‌ها بین واشنگتن و تهران و اختلافات در منطقه غرب آسیا سوال کرد.
هانیتی پرسید: «به من اجازه بدهید از شما درباره ایران سوال کنم. ایران یک پهپاد (آمریکایی) را در هوا هدف قرار داد. آنها نفتکش‌ها را توقیف کرده‌اند. شما درباره استقلال انرژی آمریکا و تنگه هرمز صحبت کردید».


رئیس‌جمهور آمریکا با پریدن در سوال مجری فاکس نیوز گفت: «خوب اول از همه باید بگویم که آنها (ایرانی‌ها) نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند و آن نفتکش‌ها مال ما نبودند اما درباره تنگه هرمز باید بگویم که این تنگه از منظر ژئواستراتژیکی برای ما اهمیت کمتری دارد».
ترامپ ادامه داد: «ما (در تنگه هرمز) کشتی‌های خیلی کمی داریم چرا که از زمان حضور من (در مقام ریاست جمهوری آمریکا)، ما دیگر از نظر انرژی، مستقل شده‌ایم در نتیجه ما در آنجا کشتی‌های کمی داریم».
هانیتی با اشاره به سرنگونی پهپاد گران قیمت و جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا توسط ایران، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من از اینکه شما به ایران حمله نکردید، شگفت زده شدم».
ترامپ در پاسخ به شگفتی مجری فاکس نیوز درباره «حمله نکردن به ایران» در پاسخ به سرنگونی گلوبال هاوک گفت: «ما (با حمله نکردن به ایران) حسن نیت زیادی (برای آمریکا) درست کرده‌ایم. آنها (ایرانی‌ها) یک پهپاد را که کسی در آن نبود، ساقط کردند. حسن نیت زیادی درست شده است. آنها عربستان سعودی را هدف قرار دادند. ما (آمریکا) نظامیانمان را به عربستان سعودی فرستادیم».
رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه اعزام نظامیان این کشور به عربستان سعودی، با افتخار از گرفتن پول در ازای اعزام نظامیان سخن گفت و بار دیگر به عربستان سعودی توهین کرد.
ترامپ گفت: «عربستان سعودی دارد پول (اعزام نظامیان آمریکا را) پرداخت می‌کند. شما می‌دانید که این موضوع هرگز قبلا اتفاق نیفتاده بود. ما به آنها گفتیم که شما باید پولش را بدهید و آنها دارند پول می‌دهند. آنها به‌جز پول، چیز دیگری ندارند فقط پول نقد».
وی افزود: «آنها دارند پول می‌دهند و ما برخی از نظامیانمان را به آنجا فرستادیم و می‌خواهیم که از آنها به خوبی حفاظت کنیم».
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پاسخ ندادن دولت او به سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک گفت: «ما سرمایه سیاسی خوبی برای خودمان ساختیم. می‌دانید که همه فکر می‌کردند بعد از پیروزی من، جنگ جهانی سوم خواهیم داشت و هیلاری کلینتون عادت داشت این حرف را بزند. باید بگویم که من واقعا برای (حمله به ایران) تحریک شده بودم، اگر افراد دیگری بودند (به ایران) حمله می‌کردند اما من با حمله نکردن، سرمایه (سیاسی و حسن نیت) زیادی درست کردم».
اظهارات ترامپ درباره دلیل انفعال دولت آمریکا در برابر سرنگونی پهپاد این کشور در شرایطی مطرح شده که رسانه‌های آمریکایی و برخی مقام‌های این کشور پیشتر گفته‌اند که نگرانی اصلی دولت ترامپ، واکنش ایران به هر گونه حمله آمریکا بوده است.
ترامپ همچنین مدعی شد که زیان بسیاری از رئیس‌جمهور بودن دیده است.وی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که رئیس‌جمهور بودن برای وی به قیمت دو تا پنج میلیارد دلار ثروت تمام شده است. وی افزود: اگر کسب و کار خودم را ادامه می‌دادم ثروت زیادی به دست می‌آوردم، من واقعا خیلی خوب کارم را انجام می‌دادم.
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از مخالفت دموکرات‌ها با میزبانی یکی از باشگاه‌های گلف وی از سران گروه 7 در اجلاس بعدی گفت که به دنبال محل دیگری برای برگزاری این رویداد خواهد بود. پیش‌تر وی اعلام کرده بود که عمارت " دورال ریزورت" واقع در شهر میامی میزبان اجلاس بعدی سران گروه 7 خواهد بود. وی افزود که مخالفت دموکرات‌ها با این محل برای آمریکا هزینه خواهد داشت چرا که برگزاری این نشست به دلیل بالا بودن هزینه‌های امنیتی، نیاز به بودجه بسیار زیادی خواهد داشت.
دونالد ترامپ پیش از روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور امریکا، از فعالان بزرگ و مشهور عرصه املاک در آمریکا محسوب می‌شده است که امپراطوری وی کماکان توسط فرزندان و دامادهای وی مشغول به ادامه فعالیت است. آن طور که مجله فوربس تخمین زده است، ارزش خانه شخصی دونالد ترامپ 122 میلیون دلار است اما با در نظر گرفتن ارزش املاک و مستغلات تحت اختیار بنگاه‌های وی، او دو میلیارد دلار ثروت فقط در بخش مسکن دارد.