رد گم كني با تاكيد برآشنا

آرمان – ياسمين طالقاني: مشخص بود که بازداشت روح ا... زم براي برخي داراي اهميت مضاعف و همانند هديه‌اي ناگهاني براي آنها در پيشبرد مسير اتهام زني و سنگ اندازي در مسير دولت و رقيب سياسي آنهاست. زماني که روح ا... زم در خارج کشور به انتشار اخباري نادرست از کشور در کانال تلگرامي آمدنيوز مشغول بود برخي اصولگرايان او را فردي منتسب به جريان اصلاحات معرفي کردند و پس از بازداشت زم هم همين مسير را ادامه دادند. چنانکه باشگاه خبرنگاران پس ازانتشار فيلم اعتراف زم از تلويزيون مدعي شد: «با آنکه اين مستند به جهت رسوا کردن ماهيت واقعي اپوزيسيون در رسانه‌هاي داخلي بازتاب بسياري داشت، اما رسانه‌هاي طيف اصلاح‌طلب-روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري- اين خبر بسيار مهم را سانسور کردند. سانسور اين خبر بسيار مهم از سوي طيفي انجام شد که شعارشان مبني بر «دانستن حق مردم است» گوش فلک را کر کرده است! حال سوالي که ايجاد مي‌شود اين است که آيا جريان اصلاحات از افشاي چهره واقعي آمدنيوز ناراحت شده است؟ در بخشي از مستند «ايستگاه پاياني دروغ» عنوان مي‌شود که تعدادي از فعالان رسانه‌اي در داخل کشور جزو حلقه‌هاي مرتبط با شبکه عنکبوتي رسانه‌هاي برانداز هستند که به دلايل امنيتي نام آنان اعلام نمي‌شود و اسامي آنان نزد دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي است.» رسانه‌هاي دلواپس هم اين بار دلواپسي خود را علني به نمايش گذاشتند چنانکه پس از بازداشت زم بود که کيهان در نقد يادداشت مديرمسئول يک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: «بايد از مدير روزنامه اعتماد پرسيد مگر باند آمدنيوز در پشت نقاب رسانه، کدام خيانت را مرتکب شدند که نشريات زنجيره‌اي مدعي اصلاح‌طلبي مرتکب آن نشده‌اند؟ اگر کار باند روح‌ا... زم، توليد و انتشار شايعه، ترور شخصيت نظام، تحريک به آشوب و ايجاد ناامني و عدم تمکين از قانون بود - که همين است - نشريات زنجيره‌اي از سال 76 تا به امروز و به تناسب همين ماموريت را دنبال کرده‌اند. آنها چه در سال 78 و چه در سال 88، آتش‌بياران اصلي تحريک به فتنه و آشوب و ايجاد ترديد و بي‌اعتمادي در اذهان عمومي بودند.»
دلواپسي از زم تا گلپور
دليل هراس اصولگرايان دلواپس از بازداشت زم خيلي زود مشخص و هويدا شد همسفر‌ه‌هاي خودشان با زم ارتباط داشتند. فارس نوشت: «محمد حسين رستمي فردي است که در اولين اعترافات روح ا... زم، مکالماتش با مدير آمدنيوز پخش شد که به شکل مشمئز کننده‌اي در حال طلب کردن پول براي اخباري است که براي زم ارسال کرده است. «محمد حسين رستمي» با هيبت کاملا حزب‌اللهي بود که چندي قبل خبر بازداشت شوک‌آورش به اتهام جاسوسي براي رژيم صهيونيستي رسانه‌اي شد. رستمي با وبسايت «‌عماريون» در فضاي رسانه‌اي شناخته شد. وي در مصاحبه‌اي با روزنامه شرق پيرامون هدف تاسيس وبسايت عماريون گفته بود: «رسالت اصلي خود را در مبارزه با شيطان بزرگ آمريکاي جهان‌خوار مي‌دانيم». به گفته خودش کار رسانه‌اي را از 14سالگي آغاز کرده است و البته تعريفش از کار رسانه‌اي به افشاگري خلاصه مي‌شود! از «جريان انحرافي» تا «ظريف» سوژه‌هاي افشاگري وب سايت عماريون به مديريت رستمي بود. افشاگري‌هاي تند و تيزي که بسياري از آنها خلاف واقع بود.» رستمي و گلپور دو چهره ارزشي‌نما بودند که هر دو بازداشت شدند. گلپور با کيهان همکاري مي‌کرد و بازداشت او دلواپسي دلواپسان را افزايش داده بود اما اکنون که باز هم نام رستمي به ميان آمد اذهان عمومي به ياد گلپور افتادند و بار ديگر ضربان قلب دلواپسان تند زد! دراين شرايط دلواپسان براي رساندن تعداد ضربان قلبشان به حالت عادي چاره‌اي جز منحرف کردن افکار عمومي ندارند.
مسئول امنيتي عراق: دروغ است!


يک مسئول امنيتي در عراق گفت که دستگيري روح‌ا... زم سرشبکه سايت معاند و ضد انقلاب آمدنيوز در خاک عراق کاملا دروغ و نادرست است. به گزارش ايرنا؛ محمدجاسم الجويبراوي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا تصريح کرد که ادعاهاي روزنامه «فيگارو» فرانسه و ديگر رسانه هاي غربي در خصوص دستگيري زم در داخل خاک عراق صحت ندارد. وي اضافه کرد که هيچ گزارشي دال بر ورود اين شخص به داخل خاک عراق وجود ندارد و اين ادعاها کاملا نادرست است. پيشتر مقامات عراقي، وزارت داخله دولت اقليم کردستان عراق و حتي دفتر آيت‌ا... سيستاني مرجع عالي عراق در نجف اشرف که برخي مدعي شده بودند زم قصد ديدار با ايشان را داشته است، ادعاي حضور زم در عراق (و سپس دستگيري آن از سوي عراق و تحويل آن به ايران) را تکذيب کرده بودند.
حساسيت هميشگي کريمي قدوسي
در همين راستا روز گذشته جواد کريمي قدوسي در يک رشته توئيت ادعايي را عليه حسام الدين آشنا در ماجراي آمدنيوز و روح ا... زم مطرح کرد. اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در توئيتي نوشت: دستگيري‌هاي صورت گرفته در حوزه نهاد رياست جمهوري در ارتباط با آمدنيوز بايد براي مردم روشن شود. کريمي قدوسي در توئيت ديگري هم نوشت: نقش حسام‌الدين آشنا، مسئول اتاق عمليات رواني دولت در ماجراي آمدنيوز بايد مورد توجه قرار گيرد. آنچه کريمي قدوسي نوشت موضوعي نيست که به‌راحتي بتوان آن را مطرح کرد و دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي معمولا چنين اخباري را اعلام مي‌کنند نه نماينده‌اي دلواپس که ميزان ادعاها و اتهام‌زني‌هاي او به بسياري افراد به‌ويژه دولتي هم عيان است. پس از اين ادعاي کريمي قدوسي بودکه آشنا چنين به او پاسخ داد: «‏چه بسا يکي هم بگويد؛ نقش جواد کريمي قدوسي مأمور اتاق عمليات رواني ضد دولت در ماجراي ‎آمدنيوز بايد مورد توجه واقع شود.» کريمي قدوسي ظاهرا دل‌ خوشي از آشنا ندارد و بارها او را در توئيت‌ها و گفتار خود مورد هجمه و اتهام قرار داده است. در سال 95 خواستار عزل آشنا شد و ارديبهشت 96 با اشاره به کانال آمدنيوز مدعي شد: «افراد دستگيرشده در بحث کانال ضدانقلاب آمدنيوز با همکاري وزير اطلاعات و ارتباطات فعاليت مي‌کردند. يعني يک نفر در دفتر نهاد رياست جمهوري، يک نفر در دفتر آقاي آشنا، يک نفر در دفتر آقاي بانک، يک نفر در قوه قضائيه و حتي يک نفر در وزارت اطلاعات اين کانال ضد انقلاب را پشتيباني مي‌کردند که توسط دستگاه قضائي دستگير شدند.» بار ديگر در 18 تير سال جاري کريمي قدوسي چنين توئيت کرد: « «آشفته شدن روان افرادي همچون حسام‌الدين آشنا از صراحت لهجه سريال گاندو به ايفاي نقش آنها در اين‌گونه سوژه‌ها بر مي‌گردد؛ سيد امامي جاسوس يهودي موساد از پامنبري‌هاي ثابت آشنا بوده است. «گاندو2» بايد در دستورکار قرار گيرد و بدون سانسور نقاب از چهره‌ها بردارد». و اين قصه سر دراز دارد.