حسین فریدون؛ از جنجال مرخصی تا اعلام حضور در زندان

روز گذشته فضای مجازی با یک خبر داغ درباره حسین فریدون که هفته گذشته اعلام شد به اوین رفته، همراه بود؛ «حسین فریدون هنوز به زندان نرفته، مرخصی گرفته است!» خبری که با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی  همراه بود ودر نهایت در ساعات پایانی روز گذشته خبرگزاری میزان به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «فریدون در زندان است».
 حسین فریدون برادر رئیس جمهور که در دادگاه به پنج سال حبس و رد مال 31 میلیارد تومانی محکوم شده است، چهارشنبه گذشته 24 مهر خود را به زندان اوین معرفی کرد تا دوره حبس اش آغاز شود. او البته همان روز یک نامه سرگشاده هم منتشر کرد و مانند همه محکومان مدعی شد که بی گناه است و حکم او باید منتشر شود. هر چند «حسین سرتیپی»، وکیل حسین فریدون در توضیح این که هدف فریدون برای انتشار مستندات دادگاه و دادنامه چیست به روزنامه شرق گفته است: «این که موکل درخواستی داشته به این معنا نیست که بنده حتما عمل کنم و مستندات را منتشر کنم. معتقدم فعلا زمان مناسب برای این کار نیست.» با این حال اتفاق جالب تری که دیروز در فضای مجازی با انتقادهایی همراه بود، این بود که ادعا شد  در همان روزی که فریدون برای اجرای حکم به زندان اوین مراجعه کرده، او به مرخصی رفته است! دراین باره واکنش برخی کاربران توئیتر جالب توجه بود:
* آقای حسین فریدون نرسیده به زندان، رفته مرخصی؛ از بس سختش بوده.
* حالا چون برادر  رئیس جمهور هست باید احکام برای ایشون متفاوت باشد ؟


* کامبک حسین فریدون از زندان تا مرخصی از کامبک پرسپولیس در دربی که تو ١٠ دقیقه سه تا گل زد سریع تر بود!
* مرخصی حسین فریدون، نه طبق ماده۲۱۴ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها (سپری شدن یک ششم مدت حبس: ۱۰ ماه از ۶۰ ماه محکومیت) است و نه بر اساس ماده ۲۲۰ که حداکثر مرخصی اضطراری را ۱۲ ساعت تحت الحفظ می‌داند.
در همین حال،  خبرگزاری تسنیم ظهر دیروزبه نقل از «یک مقام مسئول در قوه‌ قضاییه» نوشت: «فریدون یک مرحله از سوی زندان پذیرش شد و قبل از تعطیلی به مرخصی رفت.» فارس نیز  دراین باره گزارش داد: «در پیگیری‌ها مشخص شد گویا به دلیل این که این متهم خود را به دادسرای مجری حکم معرفی کرده، روال عادی و مرسوم دادسرا انجام نشده است و از آن جایی که فریدون با پای خودش به زندان رفته، توانسته است که از تعطیلات پایان هفته استفاده کند.» با این حال پس از این واکنش ها در نهایت شب گذشته خبرگزاری میزان به نقل از «یک منبع آگاه درسازمان زندان‌ها» گزارش داد: «حسین فریدون در زندان حاضر و در حال گذراندن دوران محکومیتش است.» در این خبر اشاره نشده است که آیا فریدون از مرخصی استفاده کرده یا نه؟