اقيانوس حضور ٢٠ميليوني

آرمان ملي: ديروز زماني بود که جهان حماسه حضور چند ميليوني عاشقان حسيني را به تماشا نشست و رسانه‌هاي غربي هم که براي وصف اين حضور پر شکوه، واژه کم آوردند سکوت خبري را بر اظهار نظر در اين باره ترجيح دادند. ديروز عاشقان حسيني نشان دادند که سفر عشق زمان، مکان و مسير نمي‌شناسد بلکه عشق به حسين(ع) مي‌تواند دل‌هاي شيفته را از مسافت‌هاي دور به سمت کربلا ببرد. هر چند روز گذشته جاماندگان حسيني نيز در شهر‌هاي خود راهپيمايي اربعين را به جا آوردند و به عزاداري اربعين سالار شهيدان پرداختند. در همين راستا روز گذشته اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور در سفري يک روزه به نجف در راهپيمايي اربعين شرکت کرد و ضمن زيارت مضجع شريف و نوراني اباعبد‌ا... الحسين(ع) و اميرالمومنين(ع) با استاندار نجف، نخست وزير و رئيس‌جمهور عراق گفت‌وگو کرد.
سفر عشق و جاماندگان
راهپيمايي اربعين به سوي کربلا، به يک سنت و يکي از مهم‌ترين و گسترده‌ترين مراسم‌هاي عزاداري شيعيان جهان، تبديل شده و در زمره بزرگترين اجتماعات مذهبي جهان قرار گرفته است. شايد اين موضوع از درک آنها که حسين(ع) را نمي‌شناسند خارج باشد که چطور ميليون‌ها نفر عاشق و دلباخته امام سوم شيعيان صدها کيلومتر از شهر و ديار خود فاصله گرفته و با پاي پياده به سمت کربلا مي‌روند تا عشق و ارادت خود را به سيد و سالار شهيدان نشان دهند. اما اين فقط ميليون‌ها انساني هستند که به قافله عشق پيوستند و راهي کربلا شدند، اما در اقصي نقاط ايران نيز آنان که از اين سفر عشق جاماندند در شهر خود پياده روي اربعين را به جا آوردند. ديروز همه جا صحنه صحنه عشق و دلدادگي به سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبد‌ا... الحسين بود و جاي جاي ايران همراه با زائران امام حسين(ع) پياده روي جاماندگان اربعين را به تصوير مي‌کشيد. از تهران، قم، مشهد، شيراز، رشت، اصفهان، سمنان، اروميه، خوزستان و... همه جا عطر حسين(ع) استشمام مي‌شد و مردم دسته دسته و فوج فوج به نيت زيارت امام حسين(ع) به راهپيمايي پرداختند. راهپيمايي ميليوني زائرين و مجاورين اباعبد‌ا... الحسين در شرايطي انجام شد که رسانه‌هاي خبري غربي در سکوت کامل خبري فرو رفتند و گويا از وصف اين اجتماع پرشور و حماسي عاجز ماندند و به تماشاي اين حماسه حضور پرداختند.
يک رسانه براي نهضت عاشورا


معاون اول رئيس‌جمهور مصادف با اربعين حسيني تهران را به مقصد عراق ترک کرد و در بدو ورود به فرودگاه نجف از سوي استاندار نجف و رئيس نمايندگي ايران در عراق مورد استقبال قرار گرفت. ايسنا نوشت؛ اسحاق جهانگيري پس از حضور در نجف با استاندار نجف ديدار کرد و گفت: حضور ميليون‌ها عاشق امام حسين(ع) از مذاهب و اديان و کشورهاي مختلف در يک مقطع زماني کوتاه نمايش دوستي، همبستگي و اتحاد دنياي اسلام است. وي‌ ضمن قدرداني از مراجع بزرگ تقليد نجف و مقامات عراقي در ميزباني از بيش از 3 ميليون نفر، ‌اظهار کرد: ميزباني از اين تعداد زائر با توجه به برخي کاستي‌ها در زيرساخت‌ها کار دشواري است و دولت و مردم ايران از مهمان‌نوازي دولت و ملت عراق تشکر مي‌کنند. جهانگيري در جريان سفر به عراق و شرکت در گردهمايي بزرگ اربعين، اظهار داشت: مديريت و رسيدگي به چنين اجتماع بزرگي فراتر از ظرفيت و توان دولت‌هاست و گردهمايي اربعين اتفاقي استثنايي در جهان است. معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه به کربلا رفت و در جريان اين سفر ضمن مکالمه تلفني با نخست وزير عراق از زحمات دولت و ملت عراق در ميزباني از زائران اربعين حسيني قدرداني کرد و ابراز داشت: اين مراسم به نمايشي از قدرت، استحکام و وحدت دنياي اسلام تبديل شده است. جهانگيري سپس به زيارت مضجع شريف و نوراني سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبد‌ا... الحسين(ع) مشرف شد. معاون اول رئيس‌جمهور همچنين در مکالمه تلفني با برهم صالح رئيس‌جمهور عراق اظهار اميدواري کرد: توافقات انجام شده فيمابين دو کشور هر چه سريع‌تر به مرحله اجرا برسد. جهانگيري در جريان سفر يک روزه به نجف اشرف، مضجع شريف و بارگاه ملکوتي امام علي(ع) را زيارت کرد. اسحاق جهانگيري در پايان سفر يک‌روزه خود به نجف در مسجد کوفه حضور يافت و از بخش‌هاي مختلف اين مسجد بازديد کرد.
مهمان‌نوازي عراقي‌ها
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در راهپيمايي جاماندگان اربعين حسيني در شهرري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعين روزي است که همه رودخانه‌هاي بزرگ عشق و محبت الهي به سمت امام حسين(ع) پيش مي‌روند و نشان مي‌دهند که امام حسين(ع) حقيقت جاري است که از مرز زمان عبور کرده و همه دل‌هاي مشتاق را متوجه خود کرده است. سرلشگر پاسدار حسين سلامي گفت: زائران اربعين قطراتي از درياي بيکران هستند که به امام حسين(ع) مي‌پيوندند و اين پياده‌روي نشان دهنده وحدت امت اسلامي است. وي بيان کرد: امت اسلام بر مبناي عاشورا و امام حسين(ع) است و اين مراسم پياده‌روي اربعين ريشه ظلم و استبداد را از بين خواهد برد. سلامي با بيان اينکه نهضت امام حسين(ع) فراگير است و همه نسل‌ها و عصر‌ها را در خود ذوب مي‌کند، اظهار کرد: همه شرکت کنندگان در مراسم پياده روي به يک مساله فکر مي‌کنند و آن هم امام حسين(ع) است. فرمانده کل سپاه با اشاره به ميزباني مردم عراق از زائران حسيني، تصريح کرد: مردم عراق نهايت محبت، عشق و مهمان‌نوازي خود را نشان دادند و ما از تک‌تک آن‌ها تشکر مي‌کنيم، دست‌ها و خاک کف پاهايشان را مي‌بوسيم، اميدواريم در سلامت و امنيت باشند ما نيز در کنار آن‌ها هستيم.
درخواست عراقچي
معاون سياسي وزير امور خارجه اظهار داشت: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران دومين دستگاه در بين دستگاه‌هاي کشور است که بالاترين تعداد شهدا به تناسب جمعيت کارکنان را تقديم نظام جمهوري اسلامي ايران کرده‌ است. سيدعباس عراقچي در مراسم يادبود شهداي وزارت امورخارجه با قدرداني از امور ايثارگران و مرکز بسيج وزارت امور خارجه که در برپايي موکب در کربلاي حسيني تلاش کرده‌اند، يادآور شد: خون شهدا پشتيبان ما خواهد بود. وي با اشاره به فضيلت‌هاي روز اربعين افزود: اربعين به يک حرکت و جنبش تبديل شده است که با خود ارتش 20 ميليوني را به همراه دارد. معاون سياسي وزارت امور خارجه از زوار اباعبد‌ا... الحسين(ع) درخواست کرد براي دست اندرکاران دستگاه سياست خارجي که در مسير مبارزه حق عليه باطل تلاش مي‌کنند، نيز دعا کنند.