آب در لانه مورچگان

همزمان با انتشار جزئیات اولیه از اعترافات «روح ا... زم» سرشبکه آمدنیوز تحرکات اخیر رسانه ها و مهره های ضدانقلاب حاکی از اهمیت این شاه مهره، شگفتی آنان از عملیات دستگیری او و ترس و وحشت از عواقب این دستگیری برای سایر عناصر برانداز است. طی روزهای اخیر شبکه های معاند مانند ایران اینترنشنال و بی.بی.سی فارسی، سلطنت طلبان و... در گفت و گوهای متعدد در پی رمزگشایی از عملیات پیچیده و فنی سازمان اطلاعات سپاه برای دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز برآمدند. اما توجه این رسانه ها و سخنان فعالان ضدانقلاب صرف نظر از ادعاهایی که مطرح می کنند، حاکی از شگفتی آنان از دستگیری زم و ترس و وحشت از عواقب این دستگیری برای دیگر چهره های برانداز است. دستگیری که وفانیکفر از پشتیبانان مالی آمدنیوز اعتراف کرده که «همکاران این رسانه رادر شوک قرار داده است.» از سوی دیگر فردی به نام مازیار که مسئول فنی آمدنیوز معرفی شده هم در گفت و گوی خود با یک شبکه سلطنت طلب گفته است: «زم آن قدر مطمئن بود که بر می گردد که لپ تاپ خودش را روی میز کار باز گذاشت و در آن را هم نبست.» مازیار در ادامه گفت و گوی خود افزوده که «زم یکی از گوشی های موبایل خود را که گوشی اصلی اش بود و تمام ایمیل ها و تمام مخاطبان در آن بودند با خود همراه داشته است.» او همچنین مدعی شده که «خیلی از هنرپیشه های داخل ایران و کارگردانان سینما و برخی افراد نظامی داخل ایران با این دستگیری از بین می روند.» به گفته این چهره نزدیک به زم «در روزهای اولی که فرانسه برای زم تیم حفاظت گذاشت او را مثل رئیس جمهور و با ماشین ضدگلوله جابه جا می کردند.» در همین زمینه، روزنامه فرانسوی فیگارو هم در گزارش خود تأکید کرده بود نیرو‌های امنیتی ایران تلفن همراه و رایانه روح‌ا... زم را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی را درباره «منابع خبری» او به دست بیاورند. قاسم درانی مدیر شبکه معاند بیان هم در گفت و گو با رسانه سعودی ایران اینترنشنال که طی روزهای اخیر درباره ماجرای زم بسیار فعال شده، گفت: فرانسه باید جواب گو باشد که چنین جنایتی در خاک فرانسه رخ داده و باید مشخص شود که زم چطور از داخل این خاک غیبش می زند بدون این که فرانسه اظهارنظری در این باره بکند.
تکذیب گمانه زنی ها درباره عملیات دستگیری زم
اما نکته دیگری که برای این رسانه ها عجیب بوده نحوه دستگیری زم با وجود حفاظت ویژه از او توسط دستگاه امنیتی فرانسه است به نحوی که بی. بی. سی آن را «معما» خواند و رسانه ای دیگر تأکید کرد که «نادانسته های ما درباره دستگیری او بسیار بیشتر از دانسته هایمان» است. طی روزهای اخیر این رسانه ها گمانه زنی های متعددی را هم مطرح کردند. بی.بی.سی فارسی و ایندیپندنت فارسی به نقل از منابع خود ادعاهایی درباره دستگیری روح ا... زم در اربیل عراق یا نجف منتشر کردند که مقامات محلی این دو ادعا را تکذیب کردند.
در همین حال روزنامه لوموند هم به حفاظت فرانسه از سرشبکه آمدنیوز اشاره کرد. این روزنامه فرانسوی در گزارشی تأکید کرد که زم از دو سال قبل از سوی نیروهای امنیتی فرانسه به طور دایمی و از نزدیک محافظت و برای جابه جایی او از خودروهای ضدگلوله استفاده می شده است. در گزارش لوموند همچنین اشاره شده است که سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) و چند سرویس اطلاعاتی دیگر هم درباره زم به فرانسه، اطلاعاتی برای حفاظت از او می دادند.


اعتراف جدید زم درباره مدیر سابق وب سایت موسوم به عماریون
از سوی دیگر پخش بخش جدیدی از اظهارات روح ا... زم درباره ارتباط با شخصی به نام «محمدحسین رستمی» که در سال های اخیر به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی محکوم شده بود با استقبال فعالان رسانه ای روبه رو شد. رستمی که طی سال های قبل پایگاه خبری موسوم به عماریون را راه اندازی کرده بود و در لباس مدافعان حرم به سوریه هم رفته بود به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در سال 94 بازداشت و روانه زندان شده بود. رستمی اطلاعات مربوط به عملیات های مستشاران سپاه در سوریه را نیز به آمدنیوز ارائه می کرده است. زم درباره ارتباط با رستمی می گوید: دو سه بار او را دیدم و گفت که سطح دسترسی بالایی دارم...چند تا خبر فرستاد و پول را از طریق صرافی فرستادم. هنگام پخش اعترافات زم فایلی از رستمی هم پخش می شود که خطاب به او می گوید: «روح ا... پول جور کن، پول!» که زم درباره این فایل صوتی می گوید این برای آخرین صوتش است. سرشبکه کانال آمدنیوز همچنین تأکید می کند که من خودم دو سه بار به او پول دادم.   نکته جالب آن که زم در سال 95 در کانالش درباره رستمی نوشته که او نیروی خدومی بوده که قربانی نزاع سیاسی داخلی شده است. حالا مشخص شده که قربانی جاسوسی برای خود زم و البته موساد شده است!  اما شاید نام رستمی اولین فردی باشد که در پرونده آمدنیوز مطرح شده و باید در روزهای آینده منتظر برملاشدن همکاران داخلی این رسانه معاند باشیم.