قطع یارانه 400 هزار نفر در دور دوم

یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از «یارانه‌بگیران غیرنیازمند» از بامداد جمعه و همزمان با واریز یارانه نقدی مهر قطع شد و بدین ترتیب مجموع کسانی که یارانه نقدی شان قطع شده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.
به گزارش مهر، صد و چهارمین یارانه نقدی بامداد جمعه شب در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که در این مرحله نیز تعدادی دیگر از غیر نیازمندان حذف شدند. بر این اساس، 100 هزار خانوار شامل حدود 400 هزار نفر از قطار یارانه بگیران پیاده شدند تا تعداد مجموع این افراد در دو مرحله یارانه های شهریور و مهر به یک میلیون و 100 هزار نفر برسد. در شهریور که اولین مرحله از دور جدید حذف ثروتمندان یارانه بگیر آغاز شد، یارانه 162 هزار خانوار معادل حدود 700 هزار نفر قطع شده بود.
قرار است در هر ماه گروهی از جامعه که مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن ها در مهرماه قطع شده، در گروه سه دهک بالایی جامعه قرار دارند.
همچنین بر اساس آن چه که پیش از این اعلام شده بود، قرار است تا پایان سال یارانه نقدی سه دهک بالایی جامعه یعنی دهک های هشتم، نهم و دهم شامل ۲۴ میلیون نفر قطع شود.