ژنرال آمریکایی: اگر به جای سعودی‌ها بودم هرچه زودتر با ایران مذاکره می‌کردم

دستیار اجرایی وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت تصمیم شتاب زده ترامپ برای خروج از سوریه و پایان دادن به پشتیبانی از کردها، پیام بی‌اعتمادی به متحدانمان در منطقه فرستاد و اگر به جای سران سعودی بودم، هر چه زودتر با ایران مذاکره می‌کردم.
ژنرال بازنشسته "رابرت جی گارد" در گفتگو با ایرنا خارج کردن سربازان آمریکایی از سوریه را "شتابزده" توصیف کرد و افزود این کار پیامدهایی فراتر از سوریه برای روابط آمریکا و غرب آسیا خواهد داشت.
جی گارد در پاسخ به این سئول که آیا عربستان و امارات این پیام را دریافته‌اند که در صورت هرگونه رویارویی با ایران، آمریکا خود را کنار خواهد کشید؟، گفت: نمی‌دانم. اما اگر من به جای سران عربستان بودم، از چگونگی عقب نشینی که ما از سوریه انجام دادیم، دچار نگرانی می‌شدم. البته سعودی‌ها گزینه‌های محدودی در برابر خود دارند.
گارد خاطرنشان کرد: گسیل نیروهای آمریکایی به عربستان، نوعی اطمینان خاطر دادن به آنهاست؛ البته از همان نوعی که کردها، پیش از عقب نشینی نیروهای ما داشتند.
وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم هر گونه گفتگوی احتمالی میان ایران و عربستان خوب است و به سود منطقه خواهد بود. البته دولت ترامپ و سیاست فشار همه جانبه آن به ایران، مخالف چنین گفت‌وگوهایی است. از نظر دولت ترامپ، ایران دشمن شماره یک آمریکاست و برای همین از چنین گفت‌وگوهایی استقبال نخواهد کرد.