پارلمان بریتانیا به تعویق بریگزیت رای داد شکست دوباره جانسون از نمایندگان

پارلمان بریتانیا در جلسه دیروز خود به اصلاحیه‌ای رای داد که تصمیم‌گیری درباره توافقنامه بریگزیت که چند روز پیش با اتحادیه اروپا حاصل شده بود، به تعویق می‌افتد. بنابراین بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا باید طبق قانون طی درخواستی از اتحادیه اروپا بخواهد که بریگزیت را تا پایان ژانویه ۲۰۲۰ به تعویق بیندازند.
با این جال بوریس جانسون پس از تصویب این اصلاحیه تاکید کرد که برای تمدید مهلت بریگزیت با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نمی‌شود. این نشست در حالی برگزار شد که مخالفان جانسون گفته بودند که مانع از تصویب توافق جدید خواهند شد.
به گزارش یورونیوز، این اصلاحیه که توسط الیور لتوین، عضو پیشین حزب محافظه‌کار بریتانیا که توسط جانسون از این حزب اخراج شد، ارائه شده بود با ۳۲۲ رای موافق و ۳۰۶ رای مخالف به تصویب رسید. موافقان این اصلاحیه خواهان وقت بیشتری برای بحث درباره جزئیات توافق بریگزیت هستند.
تصویب این اصلاحیه که با هدف جلوگیری از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شده بود، درواقع جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای بریگزیت کرد آنهم تا زمانی که همه قوانین مورد نیاز برای این خروج، پروسه چند مرحله‌ایِ تصویب قوانین در پارلمان این کشور را پشت سر بگذارد.
سه سال پس از برگزاری همه‌پرسی برکسیت که در چارچوب آن ۵۲ درصد از شهروندان بریتانیا موافقت خود را با خروج کشورشان از این اتحادیه اعلام کردند، هنوز آینده روابط لندن‌-بروکسل روشن نیست.