. پرونده من مستند به شنود غیرقانونی از دفتر رئیس جمهوری است

حسین فریدون دیروز برای گذراندن 5 سال حبس تعزیری، راهی اوین شد. برادر رئیس جمهوری که دیروز با تماس تلفنی دفتر دادستانی در دادسرای مجری حکم حاضر شده بود، بعد از انجام تشریفات قانونی به زندان اوین مراجعه و در آنجا پذیرش شد. حسین فریدون براساس آنچه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه پیشتر اعلام کرده، از سوی دادگاه تجدید‌نظر به ‌اتهام رشوه به
5 سال حبس تعزیری و بازپس دادن 31 میلیارد تومان مبلغ رشوه دریافتی محکوم شده است.
حسین فریدون اما پیش از حضور در زندان اوین، در گفت‌وگویی به انتقاد از حکم صادره پرداخت و خواستار انتشار متن کامل آن شد. فریدون معتقد است که اجرای حکم او نشان داد که «برادر رئیس جمهوری بودن» نه تنها هیچ مزیتی برایش ندارد که می‌تواند خودش یک اتهام باشد! به گزارش ایسنا، او با این جمله که من خوشحالم که حتی در این مقام برای انقلاب و نظامی که آن را دوست داشته و تلاش کرده‌ام قربانی می‌شوم، گفت: من حسین فریدون اعلام می‌کنم:در این پرونده یک ریال از بیت‌المال حیف و میل نشده است و اصولاً پای بیت‎‌المال درکار نبوده است. در واقع کل پولی که از آن حرف زده می‎شود پول شخصی یک نفر است که به فرد دیگری قرض داده شده و هیچ یک از آن دو نفر من نبوده‎ام و من فقط بر این قرض شاهد و ضامن بوده‎ام و یک ریال آن به جیب بنده یا خانواده بنده واریز نشده است ... که اگر خلافش بود اعلام کنید. فریدون در بخش دوم حرف‌های خود گفت: من برخلاف کیفرخواست و دادنامه و حکم صادره سفارش هیچ کسی را به هیچ مقامی نکرده‎ام و هیچ مقامی تعیین و جابه‌جا نشده است ... که اگر خلافش بود اعلام کنید.
او به شنود از دفتر رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: تمام پرونده تشکیل شده مستند به شنود غیرقانونی از جمله شنود از دفتر رئیس جمهوری است که هم غیرقانونی، هم غیرشرعی و هم غیراخلاقی است و باید از سوی دولت و قوه قضائیه پیگیری شود ... و البته وقتی ضابط و شاکی و قاضی و رسانه هم یکی می‎شوند بهتر از این نمی‌شود ...


حسین فریدون گفت: افرادی دیگر در این دادنامه از آنان نام برده شده است که در هیچ جای پرونده حکمی به آنها نداده‎اند و اگر عدالت حاکم است باید بر همه حاکم باشد. بنده معلوم نیست متهم ردیف چندم در این پرونده هستم اما قبل و بعد از بنده افرادی در این پرونده مطرح هستند که چون از جریان و نهاد دیگری هستند نامشان برده نمی‎شود.
او در مورد اتهام رشوه خود نیز توضیح داد: هیچ‎کس- چه پرداخت کننده، چه دریافت کننده - این مبلغ را رشوه نمی‎داند و هر دو طرف آن را فقط قرض می‎دانند و در برابر این قرض هیچ کاری انجام نشده که آن را رشوه بدانند. رشوه اصولاً در یک فرآیند قضایی معنا دارد اما حتی مسامحتاً نمی‎توان این مبلغ را رشوه خواند ...
بر این اساس من آماده‎ام متن کامل حکم، دادنامه، کیفرخواست و مستندات در فضای عمومی برای اطلاع مردم منتشر شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.
او ادامه داد: وکیل من آماده پاسخگویی حقوقی به همه پرسش‌های خبرنگاران است و به قوه قضائیه هم عرض می‌کنم نگران من نباشد چون از روزی که این پرونده مطرح شده است، رسانه‎ها از ذکر نام بنده حتی در مرحله اتهام پرهیز نکردند و سخنگوی سابق قوه قضائیه که ظاهراً می‌خواست قانون را رعایت کند و به صورت صوری از ذکر نام حسین فریدون پرهیز داشت از صفت «برادر رئیس جمهوری» برای بنده استفاده می‎کرد که کنایه‎ای صریح‎تر از اصل بود ... . در دادگاه علنی نیز تنها خبرنگاران رسانه‎های خاصی که با ضابط پرونده همراهی و همکاری داشتند می‌توانستند حاضر شوند. همین رسانه‌ها آنقدر حاشیه‎سازی کردند که قاضی ناگزیر از محکومیت متهمی بود که آنها پیشاپیش حکم محکومیتش را صادر کرده بودند.
حسین فریدون در پایان گفت: «حال در این شرایط اگر مبنا بر شفافیت است من پیشنهاد می‎کنم شفافیت حداکثری پیشه کنند و چیزی از مردم پنهان ندارند تا روشن شود من به ملت و دولت و رئیس‎جمهوری و بیت‎المال هیچ خیانتی نکردم و امروز برای خدماتی که برای کشور کرده‎ام از حبس در ساواک تا جنگ با تجزیه‎طلبان و نیز مبارزه برای لغو تحریم‎ها هیچ شرمنده نیستم و هزینه همه آنها را پرداخت می‎کنم ... من این حبس را در ادامه زندان برای انقلاب، در تداوم گروگان‎گیری تجزیه‎طلبان، در کنار تلاش برای صلح و هزینه پیروزی برای دولت اعتدال می‎دانم و با همه دشواری این بار را تنها بر دوش می‎کشم اما مردم را به شهادت و قضاوت نهایی می‎طلبم که بر اساس جوسازی و کلی‌بافی قضاوت نکنند که قاضی نهایی خداوند حکیم و علیم و آنگاه مردم هستند.
من از قوه قضائیه به قضاوت افکار عمومی پناه می‌برم و کفی بالله ...»