بعد از ورود به منبج و حومه رقه صورت گرفت: پیشروی ارتش سوریه به سمت کوبانی

ارتش سوریه بعد از ورود به شهر منبج در شمال شرقی حلب عازم حومه عین‌العرب (کوبانی) در حومه شرقی حلب شده است. یک منبع نظامی سوری نیز گفت، احتمال درگیری ارتش سوریه و ترکیه در هر لحظه ممکن است.
به گزارش ایسنا، حرکت ارتش سوریه به شمال کشور برای مقابله با پیشروی ترکیه به داخل خاک این کشور است، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد ارتش سوریه در نزدیکی ارتش ترکیه است و احتمال وقوع درگیری در هر لحظه وجود دارد.
این منبع افزود: ارتش سوریه اکنون در 10 کیلومتری ارتش ترکیه بین دو شهرک تل تمر و راس العین است و هر لحظه ممکن است درگیری بین دو ارتش رخ دهد.
شبکه الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه در شهر منبج مستقر شده‌اند.این شبکه تصاویری را پخش کرد که مربوط به جشن گرفتن ورود نظامیان سوریه ازسوی ساکنان بود. استقرار نیروهای ارتش دولت سوریه در اطراف منبج از سمت غرب و شمال انجام گرفت که به عبارتی مساحتی حدود 100 کیلومتر در اطراف منبج و خط تماس با نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای هم‌پیمانش را شامل می‌شود.


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ارتش بعد از ورود به شهر منبج پیشروی به سمت حومه عین‌العرب در حومه شرقی حلب را آغاز کرد.نظامیان ارتش سوریه روز دوشنبه وارد شهرک عین عیسی و شهر الطبقه و فرودگاه آن در حومه رقه و به موازات آن وارد شهرک تل تمر در حومه شمال غربی حسکه شدند و همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند.
یگانی از ارتش سوریه عازم مقر سابق نیروهای آمریکایی و فرانسوی در جنوب شهر منبج در شمال سوریه شد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد،‌ به محض استقرار نیروهای ارتش سوریه در محله‌های منبج یگان ویژه از تیپ نهم به منطقه "مجتمع مطاحن" در جنوب منبج عازم شد که قبل از این، نیروهای آمریکایی و فرانسوی به عنوان پایگاه نظامی چند منظوره از آن استفاده می‌کردند.
نیروهای آمریکایی پایگاه مطاحن منبج را یکشنبه ترک کردند و اکنون ارتش سوریه در محله‌ها و ورودی منبج مستقر است.پایگاه مطاحن منبج بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه محسوب می‌شود و شامل رستوران‌ها، بالکن‌های خاص و ساختمان‌های لجستیک است که نشان می‌دهد در ژوئن 2018 برای استفاده طولانی مدت توسعه یافته بود اما ساکنانش چند ماه بیشتر در آنجا نماندند.
مسکو: ارتش سوریه کنترل کامل «منبج» را به دست گرفته است
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل کامل شهر «منبج» را به دست گرفته است.
به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، این وزارتخانه همچنین گفت ارتش روسیه با نیروهای مسلح ترکیه در منطقه «منبج» سوریه در تعامل است. پلیس نظامی روسیه در شمال غربی منطقه منبج، در مرز میان سوریه و ترکیه گشت‌زنی می‌کند.
وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «ارتش آمریکا از منبج به سمت مرز با عراق منتقل شده است.»
با آغاز عملیات ترکیه، شبه نظامیان کرد که با خیانت متحد سابق خود یعنی آمریکا روبرو شده بودند، اعلام کردند که حاضرند با دولت مرکزی سوریه همکاری کنند. در پی توافق این گروه‌ها با دمشق، ارتش سوریه با هدف دفاع از شهرهایی که در معرض حمله ترکیه قرار دارند، در این مناطق مستقر شده است. شهر منبج، یکی از مهمترین مناطق تحت کنترل کردها و یکی از اهداف ارتش ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور بود، که حالا بعد از چند سال به کنترل دمشق درآمده است.
اردوغان ایجاد منطقه امن در خاک سوریه را اعلام کرد
رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز از ایجاد منطقه امن در داخل خاک سوریه به طول 444 کیلومتر و عمق 32 کیلومتر خبر داد.به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان در حاشیه هفتمین نشست شورای همکاری کشورهای ترک زبان در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: حمایت ارائه شده تا به امروز ما به حدود چهار میلیون پناهجو در ترکیه برای همه مشخص است، هزینه‌های ما بالغ بر 40 میلیارد دلار است و من به همه رهبران گفتم بیایید کمک کنید تا شمال سوریه را منطقه امن اعلام کنیم همه گفتند ایده خوبی است اما حمایتی صورت نگرفت هیچ پولی از جیب‌شان پرداخت نکردند.

وی افزود: ما اکنون ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را به طول 444 کیلومتر از غرب تا شرق و به عمق 32 کیلومتر از شمال تا جنوب اعلام می‌کنیم تا آوارگان را به آنجا بازگردانیم.
رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: تا صبح سه‌شنبه مساحتی حدود 1000 کیلومتر مربع را از تروریست‌های جدایی طلب در چارچوب عملیات "چشمه صلح" پاکسازی کردیم.
وی افزود: ما به مبارزه خود از طریق این عملیات ادامه خواهیم داد تا شمال سوریه را شکوفا کنیم و به اهداف‌مان برسیم.
سایر اخبار این روزنامه
نخستین محموله بنزین یورو 5 پالایشگاه لاوان به مصرف داخلی رسید رئیس جمهور در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی: برای ریشه کنی تهدید کنندگان سلامت مردم منطقه باید در مقابل آتش افروزان بایستیم دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند ظریف: چرا با تزریق ناامیدی غرور ملی مردم را می شکنید؟ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: در کاهش تعهدات برجامی حساب شده عمل کردیم چرا برخی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟ افشای فشار دو نخست‌وزیر سابق انگلیس بر بحرین بعد از ورود به منبج و حومه رقه صورت گرفت: پیشروی ارتش سوریه به سمت کوبانی تلاش مذبوحانه حامیان تروریسم در شمال سوریه دکتر روحانی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عیادت کرد تشریح طرح 4 ماده‌ای ایران، برای حل و فصل سیاسی بحران یمن در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان اعلام شد مستمری معلولان باید معادل حداقل حقوق باشد جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند