ظریف: چرا با تزریق ناامیدی غرور ملی مردم را می شکنید؟

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حمله به نفتکش ایرانی "سابیتی: اقدامی دولتی بوده است، گفت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است.
دکتر محمدجواد ظریف اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها درحال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.
وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.
وزیر امور خارجه همچنین درباره پایان مهلت 4 ماهه گروه ویژه اقدام مالی(FATF)به ایران، بیان کرد: برای اجلاس آینده FATF اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، البته گروه ویژه اقدام مالی در دوره گذشته مصوبه‌ای داشته است اما وزارت امور خارجه حداکثر تلاش خود را بکار می‌گیرد تا حداقل ضرر به کشور وارد شود.
ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به ایران صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: درباره این ادعا تحقیق کرده‌ام و چنین خبری صحت ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
نخستین محموله بنزین یورو 5 پالایشگاه لاوان به مصرف داخلی رسید رئیس جمهور در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی: برای ریشه کنی تهدید کنندگان سلامت مردم منطقه باید در مقابل آتش افروزان بایستیم دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند ظریف: چرا با تزریق ناامیدی غرور ملی مردم را می شکنید؟ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: در کاهش تعهدات برجامی حساب شده عمل کردیم چرا برخی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟ افشای فشار دو نخست‌وزیر سابق انگلیس بر بحرین بعد از ورود به منبج و حومه رقه صورت گرفت: پیشروی ارتش سوریه به سمت کوبانی تلاش مذبوحانه حامیان تروریسم در شمال سوریه دکتر روحانی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عیادت کرد تشریح طرح 4 ماده‌ای ایران، برای حل و فصل سیاسی بحران یمن در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان اعلام شد مستمری معلولان باید معادل حداقل حقوق باشد جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند