معاون سیاسی وزارت کشور: سه هزار نامزد احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی شناسایی شدند

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی وزارت کشور گفت: سه هزار نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس رصد و ارزیابی مسئولان ستاد انتخابات استان‌ها شناسایی شدند.
جمال عرف عصر یکشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی فعالان اجتماعی و سیاسی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان در گفت‏و‏‏گو با ایرنا افزود: تحرک‌های انتخاباتی نامزدهای احتمالی در دست بررسی است و احتمال افزایش نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد.
وی خاطر‏نشان کرد: وعده‌های انتخاباتی غیرکارشناسی خط قرمز وزارت کشور است و نامزدها از بیان شعار و وعده‌های غیرقانونی اجتناب کنند.
معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: وعده تقسیمات کشوری خط قرمز وزارت کشور است و در زمان تعیین صلاحیت نامزدها، خطاهای نامزدهای احتمالی بررسی می شود.


عرف تصریح کرد: اجرای طرح تقسیمات کشوری نیازمند اقدام‌های کارشناسی است و نامزدهای احتمالی در چارچوب وظایف و اختیارها می‏توانند اظهارنظر کنند.
وی تصریح کرد: نشست‌های هم‌اندیشی با جریان‌های سیاسی و مذاهب برای حضور اقشار مردم در انتخابات در دست اقدام است و در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اوایل اسفند امسال شاهد مشارکت قابل توجه مردم خواهیم بود.
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات نماد مردم‏سالاری دینی در کشور است و اقشار مردم برای گره‌گشایی از مشکلات در این رویداد مهم سیاسی شرکت کنند.
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فرصت مناسب برای بیان گلایه‌ها و مطالبه‌گری است. جمال عرف افزود: گلایه‏های مردم در پای صندوق‏های رای حل‏و‏فصل شود و با مشارکت حداکثری مردم در رویدادهای مهم سیاسی می‏توان گره از مشکلات کشور باز کرد. وی خاطر‏نشان کرد: فضای گفت‏و‏گوی بین جریان‏های مختلف سیاسی و اقشار مردم در چارچوب قانون برای حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باز است و فعالان سیاسی و اجتماعی فضای گفتمان‏سازی انتخابات را در جامعه نشر دهند.
معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: حضور مردم در انتخابات با آگاهی برای انتخاب بهترین نامزد باشد و با مثبت‏اندیشی نسبت به انتخاب افراد شایسته می‏توان برای توسعه سیاسی و اجتماعی کشور گام برداشت.
عرف تصریح کرد: اصالت و توفیق احزاب در کشور از سیاست‏‏‏های وزارت کشور است و ۱۱۶ حزب در رده استانی و کشوری در ایران اسلامی فعالیت دارد. وی اضافه کرد: احزاب در فراکسیون‏های اصولگرا، اصلاح‏‏‏طلب و مستقل و اعتدال، در کشور فعالیت می‏کنند و ظرفیت‏های بسیار خوبی برای گفت‏و‏گو و فضای سیاسی در کشور مهیا است.
عرف تصریح کرد: جمهوری اسلامی احترام به تمامیت ارضی، قوانین بین‏المللی و حقوق مردم کشورهای مختلف را همواره در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف مورد توجه قرار داده است و ترکیه اگر دغدغه‏ای نسبت به شمال سوریه دارد با طرف مقابل وارد گفت‏و‏گو شود.
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: توسل به قدرت نظامی برای رفع مشکلات منطقه‏‏ای رسم اشتباهی است و باید تمامی کشورها گفت‏‏و‏گو را در حل مشکلات مورد توجه قرار دهند.
سایر اخبار این روزنامه
چرا اظهارات وزیر بهداشت در روزهای گذشته جنجالی شده است؟ بی‏توجهی وزیر به نمک معنا! جهانبخش محبی نیا ردّ پای اندیشه سیاسی در اداره امور عمومی و توسعه جامعه ایران علیرضا معزی معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات ریاست‌جمهوری شد سهم‌خواهی در دولت ایران درصورت قرارگرفتن در لیست سیاه نمی‌تواند با کشورهای دیگر مشارکت اقتصادی داشته باشد حاشیه‌هایی بر سر دستورالعمل نظام درجه‌بندی گروه‌های سنی فیلم‌های سینمایی 13+؛ آری یا خیر؟ صدها زندانی داعشی همزمان با حمله ترکیه به شمال سوریه فرار کردند «چشمه صلح» ناجی داعش رئیس‌جمهوری در دیدار نخست وزیر پاکستان: دخالت نظامی و سیاسی در کشورهای منطقه فاجعه‌بار است رهبر انقلاب در دانشگاه امام‏حسین(ع): در مقابل آمریکا کوتاه نمی‌آییم نیویورک‌تایمز گزارش داد: هراس متحدان آمریکا از تصمیمات خلق‌الساعه ترامپ معاون سیاسی وزارت کشور: سه هزار نامزد احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی شناسایی شدند وزیر امور خارجه: برای حفظ شیعه و سنی باید مسیر اعتدال را بپیماییم