یک نفر مفقود و چندین پل تخریب شد سیلابی شدن رودخانه‌ها در گیلان و غرب مازندران

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از مفقود شدن یک نفر و تخریب چندین پل بر اثر بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در مناطقی از استان خبر داد.
رضا اسلامی افزود: بر اثر بارش شدید باران، دو کارگر مرغداری در روستای سه ساز صومعه سرا که از محل کار خود درحال برگشت بودند، براثر بالاآمدن آب و جاری شدن سیلاب در رودخانه، از روی پل به داخل آب سقوط کرده‌اند که البته با کمک مردم، یک نفر از آنان نجات یافت اما هنوز از سرنوشت کارگر دیگر، خبری در دست نیست.
وی اظهار کرد: همچنین پل روستای شبخوسلات املش تخریب شده و یک پل درحال ساخت نیز در تنیان صومعه سرا زیر آب رفته و تخریب شده است.
همچنین در برخی از روستا‌ها در شهرستان‌های تالش، رودسر، صومعه‌سرا، املش و لنگرود سطح آب بالا آمده و چند پل تخریب و منازل دچار آبگرفتگی شدند که تخلیه آب از منازل شهرستان‌های تالش و رودسر انجام شده است.


بر اثر بارش شدید باران سه راه فرعی کپورچال - آبکنار در انزلی، ماسال - شاندرمن و چوبر - امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت نیز مسدود شده است.
رودخانه‌های رامسر سیلابی شد
بارش شدید باران در شهرستان رامسر که بیشتر در مناطق بالا دست بوده و سبب سیلابی شدن رودخانه‌هاشده،
اما خسارتی نداشته است.
ریزش سنگ در محور کندوان
رئیس پلیس راه مازندران گفت: جاده کندوان به‌دلیل بارش‌های سیل‌آسای پاییزی و ریزش سنگ حدود نیم ساعت مسدود شد که خیلی زود پاک‌سازی و تردد در این جاده درحال انجام است.
قدمی خاطرنشان کرد: احتمال ریزش سنگ باتوجه به بارندگی در محورهای کوهستانی استان وجود دارد که لازم است افراد از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و ارتفاعات استان پرهیز کنند.
بارش شدید باران همچنین موجب آبگرفتگی 15 واحد مسکونی، تخریب دیواره حفاظتی و جاده فرعی در روستاهای بخش مرکزی چالوس شد.
فرماندار عباس آباد نیز خبر داد که بر اثر بارندگی شدید شنبه شب تاکنون و در پی طغیانی شدن رودخانه‌های منطقه، یک واحد مسکونی در سلمانشهر این شهرستان تخریب شد.
جواد اصلانی گفت: بارندگی و جاری شدن سیلاب علاوه بر تخریب یک بنای مسکونی در حریم رودخانه در شهرک نیلو سلمانشهر، باعث آبگرفتگی تعدادی از بناهای مسکونی، واحدهای تولیدی، خدماتی، کشاورزی و نیز خسارت جدی به گلخانه‌های فضای بسته این شهرستان شده است.