خدشه در شأن شورای نگهبان، تضعیف ساختار رسمی کشور است

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، در گفتگو با فارس، با اشاره به این موضوع که رئیس‌جمهور حافظ قانون اساسی است، اظهار داشت: براساس مفاد قانون اساسی، رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده حفاظت و پاسداری از قانون اساسی را برعهده بگیرد. همچنین بیش از یک پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شورای نگهبان مربوط می‌شود. وی ادامه داد: وجود اصول متعدد و از نظر تعداد پرشمار قانون اساسی در خصوص شورای نگهبان، بیانگر نقش و جایگاهی است که شورای نگهبان در حفاظت از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی ایران برعهده دارد.
نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: هرگونه خدشه در شأن و جایگاه شورای نگهبان، یعنی تضعیف ساختار رسمی کشور به عنوان خونب‌های شهیدان محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که بالا‌ترین مقام اجرایی کشور نسبت به حفظ شأن وجایگاه نهاد‌های قانونی کشور مراقبت مضاعف و بیشتری‌داشته باشد.
نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه این روز‌ها در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد بیش از آنکه جنبه حقوقی داشته باشد، جنبه سیاسی و بهره‌برداری‌های سیاسی از افکار عمومی را مدنظر دارد. بر این اساس همه کسانی که در کشور علاقه‌مند به تداوم جمهوریت در کشور و تداوم نگرش اسلام در سطوح مختلف کشور هستند، باید مراقبت کنند تا نهاد‌هایی که حافظ رأی مردم هستند، مورد خطاب نا‌به‌جا قرار نگیرند.