چه با میانجی و چه بدون‌میانجی آماده گفت‌وگو با عربستان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: نخست وزیر پاکستان یکشنبه در تهران با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و گفت‌‌و‌گو می‌کند. سیدعباس موسوی با تشریح اهداف سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران اظهار داشت: در چارچوب روابط دیرینه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان، عمران‌خان دومین سفر خود را به ایران در سال‌جاری خواهد داشت و این سفر در چارچوب همکارهای نزدیک و دوستانه دو کشور است. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، نخست‌وزیر پاکستان قرار است در این سفر با رهبر انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت‌‌و‌گو کند. وی همچنین گفت: مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و آخرین تحولات روابط دوجانبه میان ایران و پاکستان مهمترین محور گفت‌‌و‌گوهای عمران خان در سفر یک روزه به ایران است.
موسوی در پاسخ به سوال دیگری درباره مقصد بعدی عمران‌خان و مذاکرات وی با مقامات ایران و عربستان برای میانجی گری اظهارداشت: تا این لحظه موضوع میانجیگری عمران خان مطرح نیست اما آخرین و مهم ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در این سفر مورد گفت‌‌و‌گو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. وی یادآور شد: جمهوری اسلامی اعلام کرده چه با میانجی و چه بدون میانجی همواره آماده است که با همسایگان خود از جمله عربستان گفت‌‌و‌گو کند و اگر سوءتفاهمی وجود دارد برطرف شود و اجازه ندهیم منطقه دستخوش تحولاتی شود که اشخاص ثالث و کشورهای فرامنطقه‌ای از این وضعیت سوءاستفاده کنند.
موسوی ادامه داد: ‌آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌‌و‌گو با کشورهای منطقه که شامل همه کشورها نیز است، موضوعی است که از قبل اعلام شده‌ و طرح‌ها و ابتکاراتی که همیشه داشتیم نیز در همین راستا بوده است.به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه اظهارداشت: ما از کشورهای مختلف بخصوص کشورهایی که همواره با حسن‌نیت خواستار منطقه‌ای امن در اینجا بوده‌اند استقبال کردیم و اگر این موضوع مطرح شود جمهوری اسلامی ایران حرف‌ها را خواهد شنید.