شمخانی با اشاره به حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ: شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بدون پاسخ نمی‌ماند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با بررسی تصاویر ویدئویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری‏شده، سرنخ‌های اصلی ماجراجویی خطرناک حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ به دست آمده است.
به گزارش ایسنا: دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری، با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار کرد: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن‌سازی رفت و آمد شناورهای تجاری انجام می‏شود بدون پاسخ نخواهد ماند.
وی گفت: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناورسابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت تشکیل شده و گزارش آن به‏زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارائه می‌شود.
شمخانی افزود: با بررسی تصاویر ویدئویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری شده، سرنخ‌های اصلی این ماجراجویی خطرناک به دست آمده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی به اقدامات تخریبی دیگری که طی ماه‌های گذشته علیه نفتکش‌های ایرانی «هپینس و هلم» در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره و خاطرنشان کرد: ناامن‏سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران‏کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی به دنبال خواهد داشت و مسئولیت عواقب آن متوجه برنامه‌ریزان، مجریان و پشتیبانی‏کنندگان از این‏گونه اقدامات تحریک‌آمیز خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
تبعات و آسیب‌های طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای برون‏سپاری آموزش زبان‌های خارجی علیرضا صدقی چندصدایی به مثابه یک ضرورت رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه خواهد بود؟ گره کور تصمیم‌گیری چرا روزنامه‌نگاران تصمیم به تغییر شغل می‌گیرند؟ جنون نوشتن در چهارراه حوادث «ابتکار» از رواج اجاره ساعتی واحدهای مسکونی گزارش می‌دهد خانه ساعتی چند؟ ریشه کم‏اظهاری مالیاتی وکلا کجاست؟ وکلا زیر تیغ مالیات یک نماینده مجلس: رقبا در ماه‌های منتهی به انتخابات طرح شفافیت را مصادره نکنند «ابتکار» علل و پیامدهای سفر عمران خان نخست‏وزیر پاکستان به ایران را بررسی می‌کند واکنش ظریف به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه امنیت با هجوم به سوریه حاصل نخواهد شد شمخانی با اشاره به حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ: شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بدون پاسخ نمی‌ماند وزیر دفاع خبر داد‏ صادرات محصولات نانو به بیش از ده‌ها کشور دنیا توسط ایران وزیر کشور: زائران مدت زمان حضور در عراق را کاهش دهند سلطانی‌فر: حضور بانوان در بازی با کامبوج برای ورزش ایران یک روز تاریخی بود