انتقادها به تیتر دوقطبی ساز کیهان

تیتر و عکس عجیبی که  دیروز روزنامه کیهان منتشر کرد، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی پیدا کرد و اکثر فعالان کاربران فضای مجازی و به ویژه فعالان اصولگرا از آن انتقاد کردند. روزنامه کیهان در عکس صفحه اول دیروز خود با انتقاد از حضور زنان در ورزشگاه، این حضور را با شرکت بانوان در راهپیمایی اربعین حسینی مقایسه کرده و به ترتیب از این دو حضور با عنوان  «قربانیان آزادی» و «راهیان آزادگی» یاد کرده است! دراین باره ناصر ایمانی فعال سیاسی  در گفت و گو با انتخاب تأکید کرد که نباید همه موضوعات از بعد جناحی مورد توجه قرار گیرد.  حجت الاسلام زائری هم با انتشار بیانات رهبر انقلاب که گفته بودند «دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است؛ همه مراقب باشند»، به این تیتر انتقاد کرد. برخی دیگر از واکنش های توئیتری به این اقدام کیهان نیز به شرح زیر است:  *  یکی از دوستان بعد از حضور در ورزشگاه آزادی ، شب گذشته تماس گرفت و خداحافظی کرد که راهی عراق بشه . امروز ناخواسته تیتر کیهان رو دیدم! * آقای شریعتمداری من عاشق امام حسینم، مادرم رفته زیارت اربعین. طرفدار فوتبال هم هستم و رفتم استادیوم با این دسته‌بندی ساده‌ای که انجام دادی کاش بگی ما مسلمانان شیعه امام حسینی فوتبال‌دوست کجاییم * به عنوان کسی که روزنامه کیهان رو بعضی اوقات می خونم و استفاده می کنم از این تیتر ناراحت شدم واقعا امیدوارم با کسی که این کار رو کرده برخورد کنن. * دوستان توئیتری که تیترکیهان رو نقد کردید دمتون گرم ...فقط می خواستم بگم سالی یه بار کیهان می خونی که با مواضع این نشریه آگاهی داشته باشی یا امروز جو ایجاب می‌کرد با نقد کیهان همراهی کنی...! یادمون باشه سال هاست که کیهان صدای انقلابه و برای شنیده نشدن صداش، وحشتناک تخریب شده.  حسین قدیانی روزنامه نگار اصولگرا نیز روز گذشته در یادداشتی با تیتر «نقدی بر موضع نادرست کیهان» در کانال خود نوشت: «بنده‌خدایی که گویا این نسخه‌ "کیهان" را دیده بود، برایم در دایرکت پیامی طبعا خصوصی فرستاد که ... فلانی! پنج نفر از دختران اقوام نزدیک ما پنج‌شنبه صبح زود، ابتدا به یک زیارت عاشورای خانگی رفتند. بعد رفتند نیکوصفت، آش و حلیم خوردند. بعد رفتند بهشت‌زهرا، سر مزار شهدا. بعد رفتند چیتگر به صرف ناهار و دوچرخه و دست‌آخر هم استادیوم! از این پنج نفر، یکی بارها از بدحجابی به بی‌حجابی رسیده؛ دو تای دیگر بدحجاب یواش هستند؛ یکی چادری است ولی چادری ملو و آخری اما چادری سفت و سخت! لطفا مرا روشن کنید که با فرمول "کیهان" کدام‌شان را باید "راهیان آزادگی" بخوانم و کدام‌شان را "قربانیان آزادی"؟!» وی همچنین در یادداشتی در روزنامه جوان نوشت :قطعاً این که مستند بر این فیلم و آن شیپور، همه دختران و زنانی را که فی‌المثل خواهان تماشای بازی تیم‌ملی فوتبال از نزدیک هستند، عامل بیگانه و حامل امیال سخیف جوجه‌بیگانه‌ها بخوانیم، مدبرانه نیست! واقعیت هم نیست! آیا در ۲۲ بهمن و ۹ دی و تشییع پیکر شهدا، بانوانی با ظاهر متفاوت ندیده‌ایم؟و آیا بهتر نیست ضمن این که حواس‌مان به حواشی نیز باشد، ولی حتی‌المقدور علیه کلیت و اصل شادی ملی جماعتی از بانوان جامعه، آن هم با پرچم مقدس ایران عزیز، جبهه نگیریم؟!.... یک راه آن است که همه این دختران را با یک چوب برانیم و ناخواسته زنان ایرانی را با بد‌ترین نگاه ممکن تقسیم‌بندی کنیم، ولی گمانم دیدگاه مدبرانه‌تر، تصاحب آن چیزی باشد که در «آزادی» خودمان اتفاق افتاد! آری! مدیریت مبنای مقاومت است و این متن خیرخواهی برای متشرعانی که ان‌شاءا... خود نیز در شمارشان باشم!