وزیر بهداشت: قیمت داروهای خاص دو برابر شد تا تولیدکننده دلگرم شود

وزیر بهداشت درباره افزایش قیمت برخی داروها گفت: ما با داروهایی طرف بودیم که چون تولید آن صرفه اقتصادی برای تولیدکننده نداشت با پنج برابر قیمت وارد کشور می‌شد. در این زمینه در مورد داروهای خاص قیمت‌ها تا دو برابر افزایش پیدا کرد که منجر به آن شد تا تولیدکننده دلگرم شده و از واردات دارو بی‌نیاز شویم.
به گفته سعید نمکی،با این افزایش قیمت باز هم قیمت دارو یک پنجم قیمت واردات ماند.
وزیر بهداشت درباره برداشتن سقف هزینه بیمه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی هم گفت: سقف را برداشته‌ایم اما به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفته‌ایم که با مدیریت منابع هزینه‌ها را کاهش دهند، 55 درصد دانشگاه‌ها هزینه‌هایی کمتر از سقف تعیین شده داشتند، 30 درصد هزینه هایشان در مرز تعیین شده بود و 15 درصد بیش از سقف تعیین شده هزینه داشتند که با اعمال مدیریت، اجرای نظام ارجاع و اجرای پرونده الکترونیک سلامت مشکل مراکز درمانی این دانشگاه‌ها نیز حل می‌شود.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای لردگان نیز گفت: در مورد روستای چنار محمودی ما از مدت‌ها قبل شیوع ایدز خبر داشیم و جراغ خاموش و محرمانه شناسایی و خدمات دهی به بیماران انجام می‌شد اما عده‌ای ناگهان به هر دلیلی که نمی‌خواهم به جزئیات آن اشاره کنم موضوع را علنی کردند.


وی افزود: قطعا این ماجرا هیچ ربطی به سرنگ آلوده ندارد و ما به هیچ وجه سرنگ وارداتی هم نداریم بلکه صادرکننده سرنگ هستیم، من معلم ایمونولوژی هستم و برای من سخت است که حرف غیرعلمی بزنم اما عده‌ای برای بهره‌برداری‌های ناصواب دروغ‌هایی گفتند که درست نبود.
نمکی اضافه کرد: عده‌ای آگاهانه برای مشروعیت زدایی از جمهوری اسلامی حرف‌هایی را مطرح کردند، اینها ضد انقلاب هستند می‌خواهند اذهان مردم را مشوش کنند اما اعتماد مردم به مسئولان نظام بالاست و این دروغ‌های جهت‌دار را مردم باور نمی‌کنند.
وی ادامه داد: همراهی مردم روستا برای درمان مطلوب است، دشمنان حرف‌های مرا هم وارونه جلوه دادند، من گفتم روابط نامطلوب بوده است اما از قول من گفتند روابط نامشروع درحالی که من هرگز چنین حرفی نزده ام، چطور می‌شود یک زن پاکدامن را که به هر علت همسرش مبتلا شده و او هم بدون کوچکترین خطایی مبتلا شده یا به نوزادش منتقل کرده را بتوان مورد بی‌احترامی قرار داد.
وی افزود: 16 تیم در منطقه لردگان مشغول فعالیت است و مرکز جامع خدمات سلامت نیز در این روستا مستقر شده است و درمان مبتلایان ادامه دارد.