اخبار ویژه


  خبرگزاری دولتی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد
پس از ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا از عدم پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و عدم تصویب طرح‌های مربوط به FATF؛ یک خبرگزاری دولتی هم از عدم تصویب این طرح‌ها اظهار ناراحتی کرد!
مایک پمپئو شامگاه جمعه عدم تصویب مقررات مربوط به FATF از جانب ایران را نگران‌کننده خواند و خواستار تصویب فوری کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی توسط ایران شد. اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که پس از امضای خسارت محض برجام، ایران امتیازات فراوانی به اروپا و آمریکا داد اما طرف مقابل به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرد و ضمن حفظ تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران با بهانه‌گیری خواستار دسترسی به اطلاعات نظام بانکی و مالی ایران در قالب پذیرش مقررات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) شد. مقرراتی که نه یک عرف بین‌المللی که به‌صورت ویژه برای ایران طراحی شده بود. طبق اعلام نظر کارشناسان با اعمال این مقررات، ضمن خدشه‌دار شدن استقلال کشور دسترسی نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا به اطلاعات حساس سیستم مالی و بانکی ایران هموار می‌شود و پس از آن به علت درز اطلاعات شاهد هدفمند شدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا خواهیم بود.
اما در اقدامی قابل توجه ساعاتی پس از اعلام نظر وزیر خارجه آمریکا خبرگزاری دولتی وابسته به آموزش و پرورش نیز در یک موضع‌گیری مشابه خواستار تصویب لوایح مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی


شد. خبرگزاری دانش‌آموزان ایران موسوم به پانا(وابسته به وزارت آموزش پرورش) که طبق اصول اعلام شده‌اش باید به «پوشش اخبار حوزه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش» بپردازد پا را از حوزه کاری‌اش فراتر نهاد و این بار در قامت سخنگوی دولت آمریکا ظاهر و همسو با وزیر خارجه این کشور خواستار تصویب هرچه سریع‌تر لوایح مربوط به FATF شد.
در حالی که آمریکا با انجام تحریم‌های حداکثری علیه ایران که شامل همه حوزه‌ها شده است؛ عملاً قادر به اعمال فشار بیشتر از این طریق نیست و در مواردی حتی با اعلام همان تحریم‌های قبلی به‌عنوان تحریم جدید رو به عملیات روانی آورده است؛ به‌نظر می‌رسد برخی رسانه‌های داخلی با حمایت از تصویب مقررات FATF و درنتیجه درز اطلاعات نظام بانکی ایران و همچنین تخریب روابط ایران با کشورهای همسایه‌ به دنبال بازسازی توان تحریمی آمریکا و در نتیجه تنگ‌ کردن حلقه تحریم‌ ایران هستند.کاربران فضای مجازی: دولت قدری هم برای معیشت مردم تلاش کند!
برخی کاربران فضای مجازی در توئیت‌های کنایه‌آمیز از دولت خواستند پس از موفقیت چشمگیر در ورود زنان به ورزشگاه‌ها قدری هم برای مشکلات معیشتی مردم تلاش کند.
حجت‌الله عبدالملکی تحلیلگر مسائل اقتصادی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تلاش دولت روحانی برای ورود زنان به ورزشگاه تشکر کرد(!) و نوشت:جناب آقای دکتر روحانی، با سلام، ضمن تشکر از مجاهدت 6 ساله دولت شما برای حل بحران «ورود زنان به استادیوم فوتبال»، نوبتی هم باشد نوبت رسیدگی به‌ اشتغال 6 میلیون جوان ایرانی، کمبود 8 میلیون واحد مسکونی، تعطیلی 60 درصدی کارگاه‌های صنعتی و فشار تورمی‌ شدید بر 80 درصد مردم است.
کاربر دیگری به نام «سیدمیثم» در عباراتی کنایه‌آمیز نوشت: آیا می‌دانید؟ با ورود بانوان به ورزشگاه در ایران بیکاری کاملاً ریشه‌کن و تورم منفی و اقتصاد و صنعت ایران جزو رتبه‌های برتر منطقه و جهان شده است و نیز کشورهای مختلف در حال هجوم به سمت ایران برای سرمایه‌گذاری هستند. ضمنا ایران دیگر نیازی به فروش نفت خود ندارد؟!
همچنین سایت مشرق هم با‌ اشاره به مسابقه فوتبال ایران کامبوج نوشت: ‌ مسابقه فوتبال ایران- کامبوج با نتیجه ۱۴ بر صفر به نفع ایران تمام شد، اما با این وجود تنها تشویق‌کننده کامبوجی امید خود را از دست نداد. صادرات و رشد اقتصادی ایران متکی به نفت و مواد خام و اولیه و کامبوج متکی به صادرات پوشاک و کفش و گردشگری است. در دوره ۲۰۱۸- ۲۰۰۰ میلادی درآمد اقتصادی ایران ۶۸ درصد و کامبوج ۲۷۴ درصد افزایش پیدا کرد. در این دوره درآمد سرانه اقتصادی ایران ۳۵ درصد و کامبوج ۱۸۰ درصد رشد یافت. سرعت رشد اقتصادی کامبوج پس از چین قرار دارد.تحلیل موذیانه بی‌بی‌سی از حمله‌ ترکیه به شمال سوریه
خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین سوریه را کاملاً به نفع ایران ارزیابی کرد.
شبکه بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی از حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین در شمال شرق سوریه، این اقدام را در هر حالت «به‌سود ایران» دانست. «مهرداد فرهمند» خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، در این زمینه معتقد است: عملیات ارتش‌ ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد سوری در خاک سوریه، گرچه رسما ‌اشغال خاک متحد ایران است، اما منطقه عملیات سال‌هاست از سلطه دولت سوریه خارج شده و بازگشت آن به حاکمیت سوریه در آینده نزدیک، نامحتمل است.
 وی می‌افزاید:‌ ترکیه اگر موفق شود منطقه مورد نظرش را زیر کنترل خود ببرد و کمربند امنیتی تشکیل دهد، هم‌ ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه را به ‌نفع عرب‌ها تغییر خواهد داد و هم زمینه را برای تضعیف بیشتر شبه‌نظامیان کرد و در هم شکستن اقتدار آنان در آینده خواهد چید. همه این‌ها به سود ایران است.
 فرهمند ادامه می‌دهد: پیروزی یا شکست‌ ترکیه، هر دو سرش برای ایران بُرد است. ارتش‌ ترکیه، داعش نیست که شبه‌نظامیان کرد (با کمک همه طرف‌ها) توانستند از پسش برآیند. این ‌بار از این حرف‌ها نیست و کسی پشتشان نایستاده است.
 خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در پایان خاطرنشان ساخت: به‌ فرض که ارتش‌ ترکیه به مشکل بخورد و درگیر نبردی طولانی و فرسایشی شود، باز هم به ‌سود ایران است؛ زیرا رقیب منطقه‌ای‌اش زیان خواهد دید.
البته این تحلیل بی‌بی‌سی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی ‌به این حمله اعتراض کرده و خواستار توقف آن و احترام به تمامیت ارضی سوریه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
اصلاحات به روایت اصلاح‌طلبان؛ بی‌برنامه، بی‌کارنامه، اهل زد و بند! آمریکا متهم اصلی در عراق (یادداشت میهمان) اخبار ویژه انصارالله: ملت یمن از ائتلاف سعودی نترسید از آمریکا هم نمی‌ترسد چون توکلش به خداست ذخایر اسکناس ارزی ایران افزایش یافته است چرا آن یک‌ده‌هزارم قربانی هستند؟! اقتصادهای بزرگ دنیا چگونه با پدیده گرانفروشی مقابله می‌کنند؟ در چهارمین روز تجاوز ترکیه به سوریه شمار آوارگان از 100 هزار تن گذشت عشق به امام حسین(ع) از خدمات رایگان دندانپزشکی تا تعمیرات کوله‌پشتی عصبانیت وزیر خارجه آمریکا از عدم تصویب کنوانسیون پالرمو تهدید سیدحسن نصرالله و سردار سلیمانی به ترور از سوی رئیس‌ سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل ظریف: راه‌حل نگرانی‌های ترکیه حمله به سوریه نیست دیوان عدالت اجرای قانون سینمایی ضد‌خانواده را متوقف کرد اقتصادهای بزرگ دنیا چگونه با پدیده گرانفروشی مقابله می‌کنند؟ اقتصادهای بزرگ دنیا چگونه با پدیده گرانفروشی مقابله می‌کنند؟