اعتبار 90 میلیاردی نجات حاشیه شهر

استاندار  با اشاره به اجرایی شدن طرح نجات در حاشیه شهر از ابلاغ 90 میلیارد تومان اعتبار برای آن  خبر داد. به گزارش استانداری ، «علیرضا رزم‌حسینی» در نشست صمیمی با نمایندگان مردم مشهد و کلات، با اشاره به این که سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد با جدیت در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در این حوزه، طراحی و اجرای طرح جهاد اجتماعی (نجات)  است که برای سامان‌دهی هشت  محله حاشیه شهر مشهد تدوین و عملیاتی  و منابع مالی خوبی هم برای اجرای این طرح پیش بینی شده که در یک مورد، 90 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است. وی تصریح کرد : به دلیل نبود متولی توسعه در روستاها، شرایط به گونه ای رقم می‌خورد که منتهی به حاشیه نشینی می‌شود. در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان فرمودند،  موازی کاری نکنید و با تقسیم کار و برنامه‌ریزی‌، کارها را پیش ببرید.
664 میلیارد هزینه شده، اما نتیجه هزینه کرد محسوس نبوده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این نشست اظهار کرد: بحث رسیدگی به حاشیه شهر مشهد همواره از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده است. «حسن جعفری» افزود: حدود 664 میلیارد تومان از سوی دستگاه های مختلف در حوزه حاشیه نشینی تاکنون هزینه شده اما نتیجه این میزان هزینه‌کرد محسوس نبوده است.
سید «امیر حسین قاضی زاده» نماینده مشهد هم با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی در مشهد، اظهار کرد: باید در کنار سامان دهی حاشیه شهر از مهاجرت دوباره مردم و توسعه مناطق پیرامونی جلوگیری کرد.«جواد کریمی قدوسی» دیگر نماینده مشهد و کلات هم گفت: از حرکت خوبی که برای سامان دهی حاشیه شهر مشهد شروع شده است تقدیر می کنیم، برگزاری این جلسات به صورت ماهانه می تواند ثمرات خوبی به همراه داشته باشد، وضعیت رخ داده در حاشیه شهر مشهد به واسطه غفلت بوده است. حجت الاسلام «نصرا... پژمانفر» رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم با تقدیر از استاندار برای پیگیری موضوع حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: از شما درخواست می کنیم به موضوع ارتفاعات جنوبی مشهد هم ورود کنید و جلوی تصرف غیرقانونی زمین ها را بگیرید، به شکل سرزده در منطقه حضور پیدا کنید و با چشم خود ببینید که چطور با لودر به جان کوه ها افتاده اند و آن ها را تصرف می کنند. حجت الاسلام «حسین زاده بحرینی» نیز با اشاره به این که تاکنون ارزیابی دقیقی از حاشیه شهر مشهد نداشته ایم، افزود: پیشنهاد می‌کنم یک قرارگاه سامان دهی برای حاشیه شهر باحکم رهبر معظم انقلاب ایجاد کنید تا دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با شما شوند. «رضا شیران خراسانی» هم اظهار کرد: معضل حاشیه نشینی تنها به دلیل مهاجرت شکل نمی گیرد بلکه پاسخ ندادن به نیازهای شهروندان ضعیف، دلیل دیگر این پدیده است.