پیشنهاد انصارالله به عربستان برای تبادل 2 هزار اسیر

رئیس کمیته ملی اسیران جنبش انصارالله یمن از پیشنهاد این جنبش به ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان برای تبادل 2000 اسیر خبر داد.
به گزارش شبکه المسیره، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی اسیران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد از طریق یک میانجی محلی به مزدوران متجاوز تبادل 2000 اسیر از دو طرف را در مرحله اول پیشنهاد دادیم.وی افزود: به این میانجی گفتیم که در صورت آماده بودن آنها (ائتلاف) ما نیز آماده اجرای این پیشنهاد طی یک هفته هستیم.
این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر منتظر پاسخ آنها به این پیشنهاد هستیم.
ائتلاف متجاوز عربی در دوره گذشته در مسیر پرونده تبادل اسیران مانع تراشی کرده و علی‌رغم انسانی بودن این پرونده، تمامی پیشنهادات کمیته ملی اسیران یمن را رد کرده بود.


واکنش انصارالله به اظهارات ماکرون
عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن به اظهارات رئیس جمهوری فرانسه پیرامون استفاده از سلاح‌های ساخت فرانسه در یمن واکنش نشان داد.به گزارش اسپوتنیک، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله در توئیتی نوشت: اینکه رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرده که کشورش از عربستان و امارات خواسته تا از سلاح‌های ساخت فرانسه در یمن استفاده نکنند و اینکه از سلاح‌های فرانسوی در حملات استفاده نمی‌شود، اساساً مغایر با واقعیت است.
وی تاکید کرد: توپخانه هرکول فرانسه در طول مرزهای زمینی یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل آن، بیش از نیم میلیون از ساکنان مناطق مرزی آواره شده‌اند.
وی عنوان داشت: به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تاکید می‌کنیم که توپخانه سیزر فرانسه توسط سعودی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ماکرون پنج شنبه شب در سخنانی عنوان داشت که پاریس از عربستان و امارات خواسته است تا از سلاح‌های ساخت فرانسه در یمن استفاده نکنند.وی در کنفرانسی خبری گفت: "فرانسه شرکای مهمی در منطقه دارد، به ویژه امارات، که مشارکت خود را به صورت گسترده‌ای در یمن کاهش داده‌"، "و عربستان در سطحی کمتر".
رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد: من بر این باور هستم که ما در تضمین عدم استفاده از سلاح‌هایمان در حملات موفق شده‌ایم!
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد: ثبات و کنترل بازار ارز بدون از دست دادن ذخایر ارزی آیت‌الله سیستانی دولت عراق را مسئول ریخته شدن خون در خشونت‌های اخیر خواند افشای توافق ترکیه و آمریکا درباره حمله به سوریه مرگ و آوارگی هزاران کرد در شمال سوریه حاصل تجاوز نظامی ترکیه واکنش‌های داخلی و خارجی به انفجار نفتکش ایرانی در دریای سرخ وزیر نیرو خبر داد: استفاده از فناوری نانو برای تامین آب با کیفیت و مطمئن وزیر راه و شهرسازی: احداث 2 هزار کیلومتر راه روستایی در دستور کار است پیشنهاد انصارالله به عربستان برای تبادل 2 هزار اسیر افتتاح 561 طرح محرومیت‌زدایی در استان اردبیل سخنگوی وزارت امور خارجه: امیدواریم نماینده عالی جدید اتحادیه اروپا با یکجانبه گرایی آمریکا مقابله کند غلامرضا بنی‌اسدی ناامیدسازی به نام انقلابیگری؟! ظریف در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی: امنیت از طریق تجاوز و تهاجم به سوریه به دست نمی‌آید دیوان عدالت اداری نظارت دیوان محاسبات بر شهرداری‌ها را تاییدکرد غیرمنطقی‌ترین بهانه! تاکید ایران بر لزوم توقف فوری حملات و خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه