آمریکا از اتحادیه اروپا خواست ایران را محکوم کند

وزیر خارجه آمریکا از اتحادیه اروپا خواست ایران را به علت تحویل نفت خام به سوریه و تخلیه محموله نفتکش آدریان دریا یک در این کشور محکوم کند.
به گزارش شبکه‌های خبری از واشنگتن؛ مایک پمپئو در توئیتر مدعی شد: محموله نفت (کشتی نفتکش) آدریان دریا یک در سوریه تخلیه شده که اثبات‌کننده دروغگویی ایران به انگلیس وجبل الطارق است. اعضای اتحادیه اروپا باید این اقدام (تهران) را محکوم و بر حکومت قانون تاکید کنند و ایران را (در این مورد) مسئول و پاسخگو بدانند.
نیروهای نظامی انگلیس درماه ژوئیه (تیر) نفتکش ایرانی آدریان دریای یک حامل 2 میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام را در آب‌های ساحلی جبل الطارق توقیف کردند،اما با فشار دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و غیرقانونی بودن این اقدام، لندن مجبور به آزادسازی این کشتی شد.
مرکز ردگیری کشتی‌های نفتکش که جابه جایی‌های نفتکش‌ها را در آب‌های بین‌المللی رصد می‌کند، چهارشنبه گذشته (10 مهر)، ادعای وزیر امور خارجه آمریکا را در مورد تخلیه نفت آدریان دریا در سوریه تکذیب کرد و در پیامی توییتری نوشت: ما تاکنون لنگر انداختن کشتی آدریان دریا یک را در نزدیکی بندرهای سوریه برای تخلیه نفت تایید نکرده ایم. ما گفته‌ایم که انتقال نفت هنوز قابل تایید نیست و ما نمی‌توانیم این را تایید کنیم. این (اظهارات پمپئو) ارائه اطلاعات نادرست و مغشوش است.


با سوء استفاده مقامات آمریکایی از برند مرکز ردیابی نفت کش‌ها برای پیشبرد سیاست‌های ضد ایرانی خود، این مرکز اعلام کرد از روز چهارشنبه، کشتی آدریان دریا را از رصد سایت خود خارج می‌کند.
رئیس دولت جبل الطارق نیز پیش‌تر گفته بود پهلو گرفتن نفتکش «آدریان دریا 1» در ساحل سوریه به معنای نقض تعهد ایران نیست.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی: جوان نخبه پاره تن ایران است مشکلات نخبگان را حل کنید کشف یک میدان گازی عظیم در جنوب ایران رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: دوران اثرگذاری فشار حداکثری به پایان رسیده است ترامپ: به جنگ‌های احمقانه آمریکا در جهان پایان می‌دهم ادامه مخالفت‌ها با آغاز حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه آیت‌الله صانعی نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد پانزده خرداد خبر داد: شروع فاز دوم ساخت خوابگاه‌های دانشجویی توسط بنیاد پانزده خرداد بنیاد برکت 2800 شغل در نهبندان ایجاد می‌کند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور؛ گزارش رصد پیشرفت علم و فناوری در کشور بررسی شد دکتر روحانی ابلاغ کرد؛ قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تمدید قرارداد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران تا ابتدای آذرماه آمریکا از اتحادیه اروپا خواست ایران را محکوم کند تحلیل سیاسی هفته رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی: جوان نخبه پاره تن ایران است مشکلات نخبگان را حل کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی: جوان نخبه پاره تن ایران است مشکلات نخبگان را حل کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی: جوان نخبه پاره تن ایران است مشکلات نخبگان را حل کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی: جوان نخبه پاره تن ایران است مشکلات نخبگان را حل کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی: جوان نخبه پاره تن ایران است مشکلات نخبگان را حل کنید