عذرخواهی ظریف از زنان تهرانی

آفتاب یزد- گروه اجتماعی: یکی از خبرگزاری‌ها در خبری اعلام کرده بود که بوستان بهشت مادران به دلیل حضور همسر آقای ظریف وزیر امور خارجه کشور و به دستور شهردار منطقه ۳ تعطیل شده است. از همین رو این موضوع با انتقادهای بسیاری روبه رو شد.در این راستا رئیس اداره بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۳ شهرداری درباره حواشی حضور همسر ظریف در بوستان بهشت مادران توضیحاتی ارائه کرد. رضا اعلی بیگی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص خبر قرق بوستان بهشت مادران در منطقه ۳ به علت حضور همسر وزیر امورخارجه و تعدادی از همسران مقامات دیپلماتیک در این بوستان، گفت: پارک قرق نشده بود و این ادعا را تکذیب می‌کنم. نامه‌ای از وزارت امور خارجه برای ما ارسال شد که همسر آقای ظریف و تعدادی از همسران مقامات دیپلماتیک می‌خواهند از این بوستان بازدید کنند. وی درخصوص اینکه اجازه ورود دیگر بانوان به پارک داده نشده است، اظهار داشت: ممانعتی برای ورود دیگر بانوان وجود نداشت و برای حفظ امنیت، از بین ۵ درب موجود، یکی از درب‌ها در زمان حضور همسران مقامات دیپلماتیک به آنها اختصاص داده شد و دیگر بانوان می‌توانستند از درب‌های دیگر وارد بوستان شوند.
>واکنش حناچی
شهردار تهران نیز درباره خبر بسته شدن درهای بوستان مادر به خاطر حضور همسر وزیر خارجه گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، براساس تصمیم سلیقه‌ای بوده است. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که درهای پارک مادر به خاطر حضور همسر ظریف بسته شده است؟
اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی هم افتاده باشد براساس تصمیم سلیقه‌ای بوده است. نه ما و نه وزیر خارجه موافق این اتفاق نبوده‌ایم.


>عذرخواهی ظریف
و همسرش از زنان تهرانی
اما سخنگوی وزارت خارجه در پی تعطیلی یکی از پارک‌های تهران به خاطر حضور همسران دیپلمات‌ها گفت: دکتر ظریف از این اقدام بی‌خبر بوده و پس از اطلاع به شدت با آن مخالفت کرده و دستور داده است که از این به بعد چنین اقدامات ناموجهی که حقوق شهروندان را خدشه‌دار می‌کند، تکرار نشود. به گزارش ایرنا، سید عباس موسوی اظهار کرد: موضوع را پیگیری کردم. همسر آقای دکتر ظریف رئیس انجمن زنان دیپلمات است که مراسمی را با حضور همسران ۳۸ سفیر و دیپلمات خارجی در بوستان مذکور برنامه‌ریزی کرده و شهرداری منطقه از روی محبت پارک را در طول برگزاری آن برنامه تعطیل کرد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: «دکتر ظریف و همسرشان از تمامی شهروندان و بانوان محترم تهرانی پوزش می‌خواهند.»