قاضی صلواتی: پرداخت رشوه در گمرک به دستور گروه عظام انجام می‌شد

به گزارش میزان، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام گروه «عظام» به اتهام قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدین اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی به طور علنی برگزار شد.
در این جلسه، متهم حامد خاتمی‌پور در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداخت.
متهم خاتمی‌پور با بیان اینکه من تنها ترخیص‌کار شرکت بودم و تمام دغدغه‌ام رضایت مدیران بود، اظهار داشت: من متقلب نیستم. ما در گمرک بر اساس قوانین عمل کردیم و اگر‌اشتباهی شده سهوی بود من نه سرمایه‌گذار و نه شریک در خرید و فروش بودم و با حداقل دستمزد کار می‌کردم.
وی درباره امحای اسناد گروه عظام افزود: چند بار با من تماس گرفتند و گفتند مدارک را نگه ندار. در دی ماه نامه‌ای به دستم رسید که مربوط به مدیران عظام بود، هر چه پرس و جو کردم که نامه‌ها برای چیست گفتند چیزی نیست تو کارت را بکن. متن نامه از دادسرای شعبه یک در مورد بررسی حساب‌های شرکت بود، آقای روغنی‌ها به من زنگ زد و قسمم داد مدارک ما را نگه ندار.


این متهم با‌اشاره به پرداخت رشوه به دستور سلسله مراتب گروه عظام اظهار داشت: برای اینکه ترخیص کالا را انجام دهند، بچه‌ها مجبور بودند هزینه‌هایی پرداخت کنند، هر هزینه‌ای می‌کردیم شرکت پرداخت می‌کرد.
قاضی صلواتی با ‌اشاره به اظهارات متهم خاتمی‌پور گفت: پرداخت رشوه از طریق اطرافیان شما و دیگران (حسام و محمد خاتمی‌پور، امیر بختیاری و مرتضی خاکی) انجام می‌شد. حسام خاتمی‌پور از گمرک غرب و محمد خاتمی‌پور از فرودگاه امام احضار شدند این افراد موضوع رشوه را تأیید کردند. متاسفانه تعداد زیادی از پرسنل گمرک آلوده شدند.
در ادامه نماینده دادستان به طرح پرسش‌هایی درباره نحوه ترخیص غیرقانونی کالا و رشوه‌های داده شده پرداخت و متهم خاتمی‌پور نیز پاسخ داد.
پس از پایان اظهارات نماینده دادستان، قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.