چین سامانه موشکی دفاعی خود را با کمک روسیه تقویت می‌کند

چین درحال همکاری با روسیه و کمک گرفتن از آن کشور برای تقویت و ارتقای سامانه‌های موشکی دفاعی هشدار دهنده خود است.
تایمز آسیا روز سه شنبه در گزارشی از منطقه شرق آسیا آورده است این کمک‌ها پس از آن در اختیار چین قرار می‌گیرد که روسیه، کیت‌های فنی تسلیحاتی پیشرفته را به پکن فروخته است.
گزارش حاکی است یکی از اصلی‌ترین اهداف این همکاری تقویت سامانه‌های موشکی دفاعی دو کشور در برابر آمریکا و متحدان اروپایی و آسیای شرقی این کشور است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چند روز قبل در جریان یک همایش کارشناسی سیاسی درباره این موضوع و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های امنیتی و سامانه‌های موشکی اطلاع‌رسانی کرد.


وی گفت که ما درحال همکاری با شرکای چینی برای ایجاد سامانه موشکی هشدار دهنده هستیم.
گزارش حاکی است در زمان حاضر فقط آمریکا و روسیه هستند که دارای چنین سامانه‌های پیشرفته‌ای می‌باشند و اگر این کار صورت گیرد چین هم به جمع این دو کشور افزوده خواهد شد.
این سامانه به کشورهای دارنده آن امکان می‌دهد موشک‌های بالستیک قاره پیمایی را که پرتاب می‌شود رهگیری کنند.
کرملین اما حاضر به ارائه جزییات این برنامه و زمان عملیاتی شدن این سامانه و ارتباط آن با سامانه موشکی هشدار دهنده روسیه و اینکه چه مساحتی را تحت پوشش قرار می‌دهد، نشده است.
این اتفاقات در شرایطی می‌افتد که آمریکا روی موشک‌های پیشرفته کار می‌کند و کره شمالی چندین فروند موشک آزمایش کرده و چین هم در روزهای اخیر یک موشک مافوق صوت آزمایش کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
9 محصول دارویی جدید رونمایی شد مخالفت گسترده با حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه بازگشت آرامش به بغداد و استان‌های جنوبی در آستانه اربعین دکتر روحانی در دیدار وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات: رویکرد وزارت اطلاعات باید جامعه امن باشد نه جامعه امنیتی بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر افشای توطئه تجزیه یمن به سه اقلیم چین سامانه موشکی دفاعی خود را با کمک روسیه تقویت می‌کند ضربات مهلک ارتش یمن به متجاوزان سعودی در «عسیر» و «نجران» با حضور معاون اول رئیس جمهور ذوب آهن اصفهان تندیس واحد نمونه کشوری استاندارد را دریافت کرد ترکیه، تکرار اشتباه؟ شرط وزارت بهداشت برای حذف ارز 4200 تومانی دارو دیوان عدالت اداری اعلام کرد: ممنوعیت اخذ درصد از اراضی روستایی متقاضی تغییر کاربری توسط بنیاد مسکن رونمایی از تمبر جاذبه‌های گردشگری منطقه 2 در برج میلاد تجهیز 17 گرمخانه‌ تهران در آستانه فصل سرما رایزنی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در خصوص آخرین تحولات شمال شرق سوریه