علی مطهری:‌ مجلس آمادگی دارد تا مشکل کانون وکلا و مرکز مشاوران را حل کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس آمادگی داریم که با طرح مشکل کانون وکلا و مرکز مشاوران را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، علی مطهری در همایش کانون‌های وکلا و وکیل دادگستری (واقعیت‌های موجود، چالش‌ها و راهکارها) در رابطه با چالش‌های کانون وکلای دادگستری اظهار کرد: مسئله استقلال وکیل مطلبی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند و مخالفی برای آن وجود ندارد. همچنین همه اساتید در این رابطه اتفاق نظر دارند.
وی با بیان اینکه مهم‏ترین مسئله استقلال وکیل است، گفت: استقلال وکیل در اصلاح امور قوه قضاییه موثر است و وقتی وکلا مستقل باشند قاضی کار خود را با دقت بیشتری انجام می‏‏دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استقلال وکیل برای سرمایه‏گذار خارجی که می‌خواهد در کشوری سرمایه‏گذاری کند اهمیت دارد تا با مشکل برخورد نکند و همچنین در مسئله گردشگری نیز تاثیر دارد و آثار مختلفی بر استقلال وکیل مترتب است.


مطهری با بیان اینکه چالشی که امروز در مورد وکلای دادگستری وجود دارد مرکز مشاوران قوه قضاییه است که به دلیل ضرورت و مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت چنین مرکزی تشکیل و تاسیس شد، افزود: در آن زمان ضرورت بود اما کار اصولی نبود و باید همان کانون وکلا را تقویت می‏کردیم چون این کار مانند این است که دو نظام‏پزشکی داشته باشیم‌.
مطهری در رابطه با راه‏حل اساسی حل این مشکل گفت: باید قانونی تصویب شود و قانون اصلاح شود و نباید روی نهادهایی که تاسیس می‌کنیم تعصب داشته باشیم و فکر کنیم به نظام آسیب می‌زنیم.
نماینده مردم تهران وجود دادگاه‌های انقلاب در امروز را غیر‏ضروری دانست و گفت: این دادگاه‌ها ‏برای اوایل انقلاب بوده که به مفاسد افراد از انقلاب رسیدگی می‌کرد. مثلا در موضوع خودسوزی آن دختر موضوع را به دادگاه انقلاب ارجاع دادند در صورتی که این مسئله با صحبت قابل حل بود. اینها مسائلی است که باید پاسخ داده شود.
مطهری همچنین بیان کرد: ‏ضرورت نهادهایی مثل ستاد فرمان امام (ره) یا نهاد مستضعفان در حال حاضر چیست؟ حتی دادگاه ویژه روحانیت امروز برای چه است؟ که به تخلفات روحانیون باید در جای دیگری رسیدگی شود.‏‏
وی با انتقاد به مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: به چیزی که فلسفه وجودی آن از بین رفته ادامه ندهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به مدیریت جدید قوه قضاییه امروز فضای بهتری وجود دارد و از آقای رئیسی تقاضا داریم مشکل را حل کنند و ظرفیت کانون وکلا را افزایش داده و سرنوشت مرکز مشاوران قوه قضاییه را روشن کنند و یا اینکه مرکز به کانون وکلا بپیوندد.
وی در پایان گفت: ما در مجلس آمادگی داریم که طرحی بدهیم تا این مشکل را حل کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
کشف شواهدی از وجود نقاط «سرسبز» در مریخ! سیده فاطمه ذوالقدر استاندارد‏سازی؛ از شعار تا عمل «ابتکار» آخرین تحولات شمال سوریه را بررسی می‌کند متحد نیمه راه «ابتکار» از آسیب‌های مشارکت سیاسی دوره‌ای گزارش می‌دهد سلایق فردی جایگزین اندیشه سیاسی حساب‌های اجاره‌ای که با حذف یارانه لو رفت اجاره‌نشینی زیرزمینی‌ها! نگاهی به نمایشگاه هنری هفته آینده تهران با هنر طبیعت همگام شویم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه وابسته به نظر سرمایه‌گذار است میان‏بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری روحانی رویکرد وزارت اطلاعات را تبیین کرد جامعه «امن» نه «امنیتی» رهبر انقلاب در دیدار از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر: نگذارید موانع پیش پای جوانان فعال ایجاد شود سخنگوی وزارت خارجه: درصورت ادامه داشتن شرایط فعلی گام چهارم برداشته می‌شود دادستان کرمان تشریح کرد جزئیات طرح ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی معاون اول رئیس‌جمهوری: برای سلامت مردم هیچ خط قرمزی وجود ندارد علی مطهری:‌ مجلس آمادگی دارد تا مشکل کانون وکلا و مرکز مشاوران را حل کند