معاون اول رئیس‌جمهوری: برای سلامت مردم هیچ خط قرمزی وجود ندارد

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم توجه به استانداردها و مسائل زیست محیطی در همه شرایط در کشور به ویژه شرایط تحریم خاطر نشان کرد: برای سلامت مردم هیچ خط قرمزی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: براساس آمار رسمی که از سوی سازمان‌های معتبر کشور منتشر شده است؛ شرایط اقتصادی کشور با وجود تحریم‌های شدید آمریکا و همچنین جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها آن را آغاز کردند، کشور به سمت بهتر شدن در حال حرکت است.
وی افزود: هم شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و هم گزارش‌های که از بنگاه‌های اقتصادی وصول می‌شود، بیانگر حرکت اقتصاد به سمت شرایط بهتر است. البته این وضعیت به معنای آن نیست که بنگاه مشکل‌داری در کشور وجود ندارد و شرایط کشور سخت نیست، بلکه وضعیت امروز بیانگر شکست سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است؛ آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اقتصاد ایران دچار فروپاشی می‌شود و مردم در شرایطی قرار می‌گیرند که حرکت‌های خشن بدون برنامه انجام می‌دهند و ایرانی‌ها قادر به برگزاری جشن چهل سالگی نظام خود نخواهند بود.
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که از شرایط سخت عبور کرده‌ایم خاطر نشان کرد: براساس گزارش‌های که این روزها ارائه می‌شود، اقتصاد ایران هم در حال ایجاد شغل است و هم در حال حرکت به سمت مثبت شدن رشد اقتصادی. همچنین اقتصاد کشور در حال حرکت به سمتی است که طی آن نرخ تورم کنترل می‌شود. بورس نیز به عنوان یک شاخص بزرگ اقتصادی حرکات و رشدهای جهشی از خود نشان می‌دهد که همه این اتفاقات نشان از ایستادگی فعالان اقتصادی به ویژه بخش خصوصی وطن دوست، پای نظام و کشور است؛ این بخش در جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم به عنوان سربازان خط مقدم به خوبی فعالیت کرده‌اند.


جهانگیری تاکید کرد: قادر خواهیم بود که شرایط بهتری در کشور ترسیم کنیم. البته برای تحقق این شرایط، پیام و خواسته فعالان اقتصادی این است که هرچه بتوانیم محیط بین‌المللی حاکم بر اقتصاد کشور را از فضای متشنج به سمت فضای با ثبات ببریم و با گفت‌و‌گو و تعامل رفتار کنیم، بتوانیم همانطور که نشان داده‌ایم اهل گفت‌وگو هستیم، مسائل منطقه‌ای خود که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است را برطرف کنیم تا به شرایط مورد نظر خود دست بیابیم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت امروز منطقه خاورمیانه گفت: امروز منطقه حساس و مهم خلیج فارس و خاورمیانه با مسائل بسیار جدی رو‌به‌رو است؛ باید حتما در این شرایط مسئولان سیاسی کشور با تدبیر و دقت این بخش را کنترل کنند تا هم در منطقه ما اتفاقی نیفتد و بتوانیم مسائل را با گفت‌‌و‌گو حل کنیم و هم در سطح بین‌المللی بتوانیم فشارهای که بر اقتصاد کشور وارد شده است را به نقطه مطلوب برسانیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم توجه به مسائل مربوط به استاندارد در همه شرایط در کشور خاطر نشان کرد: گاهی اوقات تصور می‌شود که چون در دوران تحریم قرار گرفته‌ایم، برخی از سازمان‌های که به طور طبیعی وظیفه‌شان از اهمیت بالای برخودار است، به نوعی احساس می‌شود ایجاد محدودیت می‌کنند، لذا نباید مورد توجه قرار بگیرند و بلکه باید آنها را از صحنه کنار گذاشت.
وی افزود: عده‌ای ممکن است بگویند که در دوران تحریم و شرایط سخت محیط زیست و استاندارد سختگیری نکنید و به آنها کمتر توجه شود. بیان مطالبی از این دست بسیار اشتباه است و فعالان اقتصادی نباید اجازه دهند چنین زمزمه‌ای در کشور راه بیفتد.
وی با اشاره به میزان واردات کشور گفت: طی شش ماه گذشته حدود 20 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که این به معنای حاکم شدن شرایط متعادل در تراز تجاری کشور است. این یعنی کشور به نقطه‌ای رسیده است که میزان صادرات و وارداتش به جز نفت تقریبا به نقطه تعادل رسیده است و ما به همان میزانی که در داخل به ارز نیاز داریم، صادرات انجام می‌دهیم.
سایر اخبار این روزنامه
کشف شواهدی از وجود نقاط «سرسبز» در مریخ! سیده فاطمه ذوالقدر استاندارد‏سازی؛ از شعار تا عمل «ابتکار» آخرین تحولات شمال سوریه را بررسی می‌کند متحد نیمه راه «ابتکار» از آسیب‌های مشارکت سیاسی دوره‌ای گزارش می‌دهد سلایق فردی جایگزین اندیشه سیاسی حساب‌های اجاره‌ای که با حذف یارانه لو رفت اجاره‌نشینی زیرزمینی‌ها! نگاهی به نمایشگاه هنری هفته آینده تهران با هنر طبیعت همگام شویم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه وابسته به نظر سرمایه‌گذار است میان‏بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری روحانی رویکرد وزارت اطلاعات را تبیین کرد جامعه «امن» نه «امنیتی» رهبر انقلاب در دیدار از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر: نگذارید موانع پیش پای جوانان فعال ایجاد شود سخنگوی وزارت خارجه: درصورت ادامه داشتن شرایط فعلی گام چهارم برداشته می‌شود دادستان کرمان تشریح کرد جزئیات طرح ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی معاون اول رئیس‌جمهوری: برای سلامت مردم هیچ خط قرمزی وجود ندارد علی مطهری:‌ مجلس آمادگی دارد تا مشکل کانون وکلا و مرکز مشاوران را حل کند