پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس: پخش اعترافات بی‌اعتمادی به تلویزیون است

همدلی| یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که پخش اعترافات متهمان از صداو سیما و یا سایر رسانه‌ها برافکار عمومی جامعه، تاثیر منفی می‌گذارد.
پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم و یکی از امضاکنندگان طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات متهمان از صداوسیما و سایر رسانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه همدلی می‌گوید: طرح ممنوعیت پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما و سایر رسانه‌ها یک طرح چالشی خواهد بود و قاعدتا ممکن است مخالفان زیادی هم در مجلس شورای اسلامی داشته باشد، به گونه‌ای که حتی ممکن است روند قرار گرفتن آن در دستور کار مجلس با اما و اگرهایی روبه‌رو باشد. سلحشوری می‌افزاید: به‌علاوه از آن جایی که عمر مجلس دهم رو به پایان است و فرصت آن چنانی برای رسیدگی به طرح‌ها و لوایح باقی نمانده است، امکان دارد روند بررسی این طرح به آسانی محقق نشود. به گونه‌ای که شاید صحبت بر سر تصویب شدن آن منوط به تشکیل مجلس بعدی شده و در مجلس آینده بررسی شود.
این نماینده مجلس درباره توجیه ارائه چنین طرحی به مجلس، معتقد است: تجربه‌های پیشین صداوسیما در ضبط و پخش اعترافات متهمان مختلف در رسانه ملی، با واکنش‌های مناسبی در میان مردم روبه‌رو نشده و خیلی مورد پذیرش افکار عمومی قرار نگرفت. به نوعی، موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم و افکار عمومی نسبت به صداوسیما در این خصوص شده است. او همچنین توضیح می‌دهد: اگر چه برخی همکاران ما در مجلس، پخش چنین اعترافاتی از صداوسیما را موجب شفافیت مسائل در افکار عمومی می‌دانند، اما به واقع ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که مردم و افکار عمومی نسبت به این مسئله و پخش اعترافات متهمان از صداوسیما واکنش مطلوبی نداشته‌اند.
سلحشوری در پاسخ به این سوال که پخش اعترافات اشخاص در صداوسیما، در افکار عمومی جامعه چه تاثیری می‌گذارد؟ می‌گوید: قاعدتا پخش این اعترافات نه تنها تاثیر مثبتی در میان مردم ندارد بلکه باعث تاثیرگزاری منفی در افکار جامعه نیز می‌شود و بر باورپذیری آن‌ها نسبت به دریافت اخبار صحیح از این رسانه تاثیر می‌گذارد.


این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم همچنین ادامه می‌دهد: ما و همکاران دیگرمان در مجلس شورای اسلامی، از جمله آقای محمود صادقی و برخی دیگر از نمایندگان، که زحمت اصلی تهیه و ارائه این طرح به مجلس با آن‌ها بوده است، با قاطعیت از این طرح دفاع می‌کنیم و امیدواریم شرایطی به وجود آید تا این طرح به سرعت بتواند مراحل در دستور کار قرارگرفتن در مجلس را پیدا کند و در نهایت به تصویب برسد.
پروانه سلحشوری اظهار امیدواری می‌کند که با تصویب و اجرای چنین طرح‌هایی، بتوان صداوسیما را تابع اجرای قوانینی کرد که به افزایش اعتماد و شفافیت در جامعه بینجامد به گونه‌ای که بتواند با انتشار اخبار و اطلاعات درست و بی‌طرفانه، سطح آگاهی صحیح مردم را نسبت به وقایع جامعه بالا برده و در نهایت موجبات ایجاد اعتماد بیشتر، از جانب مخاطبان را نسبت به این رسانه فراهم آورد.
سایر اخبار این روزنامه
کدامین وکیل و حفظ کدامین استقلال سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات قاضی صلواتی: همسری ندارم، شوکه شدم در محاسبه رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اعلام شد سبد معاش از ۸ میلیون تومان گذشت راه‌هایی برای بازگرداندن زندگی شاداب شهری به میدان خاطره‌انگیز توپخانه تپش دوباره قلب تهران «همدلی» طرح ممنوعیت پخش اظهارات متهمان از سیما را بررسی می‌کند؛ سریال«اعترافات تلویزیونی»؛ حراج دین و اخلاق طرح ممنوعیت پخش اعترافات متهمان در گفت‌وگوی همدلی با صالح نیکبخت: اعترافات تلویزیونی خلاف قانون اساسی است پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس: پخش اعترافات بی‌اعتمادی به تلویزیون است احمد مازنی پخش اعترافات متهمان غیر قانونی، غیرشرعی، غیر اخلاقی استاندار چهارمحال و بختیاری: از اهالی روستای چنارمحمودی عدرخواهی می کنیم فرمانده حشدالشعبی: بیانیه مرجعیت دینی عراق راهکار خروج بحران را مشخص کرد بزرگترین چالش عراق پس ازشکست داعش احمد مازنی پخش اعترافات متهمان غیر قانونی، غیرشرعی، غیر اخلاقی شهردار و ضرورت های طرح مساله گستره عمومی صالحی در نشست با تهران پژوهان: مسیر توسعه تهران با هویت آن همخوانی ندارد