وزیر راه و شهرسازی: تجهیزات سازمان هواشناسی از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از ساخت رادارهای هواشناسی با اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
«محمد اسلامی» در مراسم امضای تفاهنامه همکاری مشترک با معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: یکی از سیاست‌های اصولی و پابرجای وزارت راه و شهرسازی در این دوره توجه به ظرفیت داخل است.
وی با بیان اینکه وزارت راه سیاست خاصی را در برابر تحریم‌های ظالمانه اعمال می‌کند، افزود: در شرایط کنونی کشور که شدیدترین تحریم‌ها ازسوی استکبار جهانی اعمال می‌شود و هر روز برگ جدیدی از تحریم‌ها با لحن تهدیدآمیز علیه ایران وضع می‌شود برنامه این وزارتخانه استفاده از توان داخلی برای رفع نیاز به خریدهای خارجی است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دو نمونه از اجرای این سیاست‌ها امروز در تفاهم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جنبه عملی یافت.اسلامی توضیح داد که استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان و جلوگیری از خروج ارز از کشور از اهداف تفاهم‌نامه وزارت راه بامعاونت علمی ریاست جمهوری است.


وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تا پیش از این سازمان هواشناسی تجهیزات خود را از خارج از کشور تامین می‌کرد اما در راستای حمایت از تولید داخلی چه در بخش تجهیزات و چه در بخش ارتقا و تحول اساسی در قدرت پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از این به بعد با تولیدات شرکت‌های ایرانی کار را پیش می‌بریم.
اسلامی گفت: هوشمندسازی حمل‌ونقل با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز موضوع دیگر همکاری ما با معاونت علمی ریاست جمهوری است.وی ادامه داد: حمل‌ونقل سهم بزرگی در زندگی و اقتصاد مردم دارد، هر چه نظام حمل‌ونقل کیفی‌سازی شود می‌توان در جهت افزایش بهره‌وری گام برداشت.
اسلامی گفت: هوشمندسازی موجب می‌شود ناوگان ما بازدهی بهتری داشته باشد ضمن آنکه نرخ‌های حمل‌ونقل متعادل شود و نوسازی ناوگان بهتر پیش رود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت اعلام کرد: توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی توسط پتروپارس قطعی شد رئیس جمهور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی: نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای جهانی، قهرمانان عرصه استعداد، آموزش و یادگیری هستند مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد افراد صادق به کشور خدمت کنند نیویورک تایمز گزارش داد: درخواست بن سلمان از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض ترامپ: بیا منو بگیر! ظریف در صحن علنی مجلس: روابط با همسایگان، اولویت نخست سیاست خارجی ایران است ماجرای «لردگان» و 5 نکته که باید به آنها توجه کنیم ضرورت اصلاح ساختار بودجه برای هدفمند شدن واقعی یارانه‌ها 987 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به چه کسانی می‌رسد؟ عادل عبدالمهدی متعهد شد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد شرط‌بندی روی اسب مرده! وزیر امور خارجه: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از برجام خارج شوند در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛ تصویب یک فوریت نظام‌نامه مشارکت شهرداری با سازمان‌های مردمی رئیس مرکز جذب وزارت علوم: تعداد هیات علمی زنان در دولت روحانی به 12 هزار نفر رسید وزیر راه و شهرسازی: تجهیزات سازمان هواشناسی از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود