عادل عبدالمهدی متعهد شد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد

عادل عبدالمهدی قول داد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از تلویزیون عراق، عادل عبدالمهدی،‌ نخست‌وزیر عراق در جلسه کابینه‌ از گروه‌های سیاسی خواست برای فراهم کردن تمام شروط اصلاحات همکاری کنند.
عبدالمهدی اشاره کرد، پیشنهاداتی برای ارائه بسته‌ای از اصلاحات قانونگذاری،‌ مالی و موارد دیگر اداری وجود داشته است.
وی اضافه کرد: ما حمایت از طرح‌ها و تخصیص وام‌ها برای پروژه‌های کوچک و نیز نحوه جذب ارتش شدن را بررسی می‌کنیم.


عبدالمهدی پیشتر بسته اولیه مصوبات دولت را در جلسه روز شنبه اعلام کرد که همگی در پاسخگویی به خواسته‌های ملت عراق و تظاهرکنندگان بود، مهمترین آن ارائه زمین‌های مسکونی به اقشار کم درآمد و تکمیل توزیع قطعه زمین‌ها بین افراد نیازمند بود.
در این راستا یک مقام مسئول گفت: نخست‌وزیر با اجرای طرحی تحت نظارت تنی چند از معاونانش موافقت کرده است.
وی از طرح نخست‌وزیر درباره مهار تظاهراتی خبر داد که طی چند روز اخیر بغداد و استان‌های جنوبی را درگیر خود کرده است.
این مقام اشاره کرد، عبدالمهدی مسئول تخلفات پنج دولت قبلی نیست.
وی تصریح کرد:‌ طرح شامل اصلاحات وزارتی گسترده در دولت، تشکیل دادگاه عالی با اختیارات گسترده در زمینه پرونده‌های فساد و تحقیقات مجدد در کل پرونده‌های فساد قبلی ارائه شده به شورای عالی قضایی است.
این مقام ادامه داد: طرح مذکور همچنین شامل ارائه طرح ملی مبارزه با فقر و بیکاری و دربرگیرنده چند گام است که مهمترین آن ارائه قطعه زمین‌های مسکونی، وام‌های میان مدت و کوتاه مدت آسان، اجرای قانون سن بازنشستگی و تکیه بر تشکیل کمیته دائمی از غیرگروه‌های سیاسی شامل شخصیت‌های آکادمیک، کارشناسان اجتماعی و علمی برجسته در شهرهای مختلف جهت صدور توصیه‌هایی به دولت است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت اعلام کرد: توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی توسط پتروپارس قطعی شد رئیس جمهور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی: نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای جهانی، قهرمانان عرصه استعداد، آموزش و یادگیری هستند مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد افراد صادق به کشور خدمت کنند نیویورک تایمز گزارش داد: درخواست بن سلمان از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض ترامپ: بیا منو بگیر! ظریف در صحن علنی مجلس: روابط با همسایگان، اولویت نخست سیاست خارجی ایران است ماجرای «لردگان» و 5 نکته که باید به آنها توجه کنیم ضرورت اصلاح ساختار بودجه برای هدفمند شدن واقعی یارانه‌ها 987 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به چه کسانی می‌رسد؟ عادل عبدالمهدی متعهد شد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد شرط‌بندی روی اسب مرده! وزیر امور خارجه: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از برجام خارج شوند در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛ تصویب یک فوریت نظام‌نامه مشارکت شهرداری با سازمان‌های مردمی رئیس مرکز جذب وزارت علوم: تعداد هیات علمی زنان در دولت روحانی به 12 هزار نفر رسید وزیر راه و شهرسازی: تجهیزات سازمان هواشناسی از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود