افزایش همکاری‌های اقتصادی میان تهران و عشق آباد؛ ایران و ترکمنستان چندین سند همکاری امضا کردند

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان با امضای چندین سند در مورد همکاری دوجانبه بین دوکشور برگزار شد.
تارنمای کاسپین نیوز با توجه به برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان نوشت: دو کشور آسیایی به دنبال افزایش همکاری‌های طرفین در حوزه‌های اقتصادی، راه و جاده و حمل و نقل هستند.
به نوشته این تارنما، دو کشور آسیایی به دنبال افزایش همکاری‌های طرفین در حوزه‌های اقتصادی، راه و جاده و حمل و نقل هستند.در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان که در شهر عشق آباد برگزار شد، طیف وسیعی از موضوع‌های مربوط به حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، اقتصاد و تجارت، سوخت و انرژی، صنایع و معادن، علم و فرهنگ مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف در مورد راه‌های گسترش همکاری در این زمینه‌ها گفت‌و‌گو کردند.
«شهرام آدم نژاد»،معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، ریاست هیئت جمهوری اسلامی ایران را در این نشست بر عهده داشت.حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در تاریخ 28 سپتامبر (ششم مهرماه) به مناسبت روز استقلال ترکمنستان در پیامی به «قربان قلی بردی محمدف» رئیس جمهوری این کشور گفت: تاریخ روابط دو کشور همیشه بر پایه دوستی، همسایگی خوب و احترام متقابل بنا شده است. معتقدم که دوستی و همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف روز به روز توسعه می‌یابد.
ایران سومین شریک مهم تجارت خارجی ترکمنستان بوده و همکاری‌های دو کشور عمدتا روی بخش حمل و نقل و ترانزیت، ساخت جاده، تولید برق و گاز تمرکز یافته است.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش همکاری‌های اقتصادی میان تهران و عشق آباد؛ ایران و ترکمنستان چندین سند همکاری امضا کردند اخبار کوتاه اقتصادی معاون خرید ذوب آهن اصفهان خبر داد: آمادگی ذوب آهن اصفهان برای خرید نقدی سنگ آهن از معادن کوچک در اعتراض به سفر پمپئو به آتن؛ یونانی‌های معترض پرچم آمریکا را به آتش کشیدند اعتراض مرفهان بی درد به حذف یارانه شان! عراق، روی خط آرامش تدریجی؛ منع تردد در بغداد پایان یافت هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی تلاش ترامپ برای تغییر مسیر رسوایی پرونده «اوکراین گیت» ادامه بحران سیاسی رژیم صهیونیستی گانتس: سمت نخست وزیری را از نتانیاهو خواهیم گرفت هاآرتص: ائتلاف ضد ایرانی «ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان» متزلزل شده‌ است مرجعیت، لنگر ثبات عراق تفاهم شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی برای نگهداری از پارک‌های جنگلی دیوان عدالت اداری: دریافت هزینه رفت و آمد برای اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری ممنوع شد در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ سند توسعه خدمات دیجیتال در کشور بررسی شد