معصومه ابتکار:

نظرات دولت در لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» اعمال می‌شود
معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در رابطه با همکاری این معاونت با قوه قضائیه در‌خصوص تدوین لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» گفت: در ابتدای روند بررسی با قوه قضائیه در ارتباط بودیم اما ماه‌های آخر شاید بیشتر در درون خود قوه نظرات و تفاوت دیدگاه‌هایی بود که در‌نهایت تغییراتی را که مدنظرشان بود اعمال کردند.
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا در‌خصوص خبر تکمیل لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» از سوی قوه قضائیه و ارسال آن برای دولت گفت: خبر ما این است که لایحه به دست دولت رسیده و از طریق آقای جهانگیری به کمیسیون لوایح ارجاع شده است و این کمیسیون هم در جلسه اخیر خود تصمیم گرفته که در حداقل زمان ممکن بررسی‌ها را انجام دهد تا این لایحه هر‌چه زودتر و در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آنچه قوه قضائیه ارسال کرده با نظرات معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری منطبق است یا خیر، گفت: ما نظرات‌مان را بعد از برگزاری نشست‌های تخصصی اعلام خواهیم کرد. در ابتدای روند بررسی با قوه قضائیه در ارتباط بودیم اما ماه‌های آخر شاید بیشتر در درون خود قوه نظرات و تفاوت دیدگاه‌هایی بود که در‌نهایت تغییراتی را که مدنظرشان بود اعمال کردند.
معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی شده است که لایحه مجددا به قوه قضائیه برگردد، گفت: دیگر بازگشتی وجود ندارد؛ آنها نظراتشان را اعلام کردند و باید در حوزه قضائی این نظرات پیگیری شود اما در بخش‌هایی که مرتبط به خود دولت است، طبعا نظرات دولت اعمال خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
چرا در چند سال اخیر در رسانه‌ها از عباراتی سخیف استفاده می‌شود؟ از «نشستن روی اره» تا «کشیدن سیفون» محمدعلی وکیلی نیم نگاهی به حوادث عراق «ابتکار» از آخرین تحولات و ناآرامی‌ها در عراق گزارش می‌دهد میراث ناکارآمدی دولت در عراق «ابتکار» از سهم ناچیز زنان در ورود آزادانه به ورزشگاه گزارش می‌دهد «با من به ورزشگاه بیا» همکاری سه جانبه خودرویی ایران، ترکیه و روسیه امکان‌پذیر است؟ اما و اگرهای پوست‌اندازی در خودروسازی آماری که باورکردنی نیست فرار از واقعیت‌های حفظ ارزش پول ملی سرنوشت انتخاب‌های عجیب برای تیم امید بررسی شد کلاس اولی‌ها! «ابتکار» از یک دیدار خبرساز در جامعه روحانیت مبارز گزارش می‌دهد وحدت زیرعبای شیخ نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد‌ دست سارقان و قاچاقچیان را از سینما کوتاه کنید رئیس فراکسیون امید مجلس: تصمیم‌گیری‌های درون اصلاحات به یک نفر ختم نمی‌شود معصومه ابتکار: اصلاحات آری، اصلاح‌طلبان خیر امامی‌کاشانی: حضور ۲۰ میلیونی در اربعین برای دشمن سنگین است