سرنوشت انتخاب‌های عجیب برای تیم امید بررسی شد کلاس اولی‌ها!

از سال 2014 تا امروز، تیم امید در 5 سال 7 مربی مختلف داشته و جانشین مجیدی، هشتمین نفر خواهد بود.
به گزارش وب‌سایت نود، وضعیت بحرانی برای تیم امید، موضوع جدیدی نیست. فرهاد مجیدی، مربی تازه این تیم هم بعد از چند ماه، با پستی اینستاگرامی استعفا کرد و معلوم نیست چه کسی قرار است در مرحله نهایی انتخابی المپیک تیم زیر 23 ساله‌های ایران را هدایت کند. مشکلات پر تعدادی که بخش مهمی از آن به انتخاب‌های عجیب برای تیم امید ایران مربوط می‌شود. از 7 مربی قبلی که در سال‌های اخیر قرار بود ایران را به المپیک 2016 و 2020 برسانند، فقط 2 نفر مربیان شناخته شده و باتجربه‌ای به حساب می‌آمدند.
از همدان به آزادی
علیرضا منصوریان امروز مربی مطرحی در فوتبال ایران است اما زمانی که به عنوان مربی تیم امید انتخاب شد، در کارنامه‌اش چیزی جز ناکامی با پاس همدان نبود. منصوریان لیگ نهم سرمربی پاس شد و بعد از یک برد در 10 بازی، حکم اخراجش را گرفت. او مقطعی به عنوان دستیار قطبی و مربی موقت در تیم ملی بود و ناگهان به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد. تیم منصوریان به خاطر بازی دادن به کامیابی‌نیای محروم، به مرحله نهایی انتخابی المپیک نرسید. منصوریان سه سال دیگر هم مربی تیم امید ماند و درنهایت بدون دستاورد خاصی از امیدهای ایران جدا شد.


همیشه در صحنه
بدون هیچ موفقیتی در هیچ رده‌ای، هومن افاضلی همیشه یکی از گزینه‌های دستیاری تیم ملی یا مربیگری در تیم‌های پایه است. او اولین بار در شرایطی سرمربی تیم امید شده بود که تنها سابقه‌اش به عنوان نفر اول نیمکت، به شهاب زنجان مربوط می‌شد. بعد از رفتن منصوریان، افاضلی یک مقطع دیگر هم به عنوان مربی موقت در تیم امید بود. مربی که حتی یک روز، سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را نداشت.
بازگشت ناکام
تیم امید در آخرین گام رسیدن به المپیک 2016 به مثلث کاشانی، مایلی‌کهن و خاکپور سپرده شد. خاکپور که از آمریکا به ایران برگشته بود، کارنامه قابل دفاعی در مربیگری نداشت. او فقط لیگ دهم که استیل‌آذین سقوط کرد، مقطعی روی نیمکت این تیم نشست و بعد از کسب نتایج ضعیف، به آمریکا برگشت. خاکپور برای دومین مقطع‌ به ایران آمد و در انتخابی غیر‌منتظره، سرمربی تیم امید شد. ریسک عجیبی که جواب هم نداد و سه گل ژاپن، پرونده حضور ایران در المپیک را بست.
ریاست یک روزه
امیرحسین پیروانی چهره موفقی در تیم جوانان داشت اما تیم امید و داستان‌هایش، آنقدر زیاد هستند که یک مربی بزرگ هم به سختی بتواند آن را مدیریت کند. پیروانی که فقط چند هفته سابقه مربیگری در لیگ برتر را دارد، بعد موفقیت در تیم جوانان، سرمربی تیم امید شد و در مسابقات قهرمانی آسیا، از تیمی استفاده کرد که به لحاظ سنی شرایط حضور در المپیک بعدی را هم داشته باشند. ناکامی در همین جام اما پرونده کوتاه حضور او در تیم امید را بست.
قهر فرهاد
فرهاد مجیدی فصل پیش به استقلال برگشت تا دستیار شفر شود. مدتی کوتاه، دستیار او بود و بعد از اخراج این مربی آلمانی چند هفته‌ای استقلالی‌ها را هدایت کرد. همین رزومه، کافی بود تا بعد جدایی کرانچار مسئولان فدراسیون تیم امید را به او بسپارند. آن‌ها ابتدا برای استخدام گل‌محمدی تلاش کردند و بعد از ناکامی، چرخشی ناگهانی به سمت یک گزینه کم تجربه داشتند. مجیدی، فقط 4 ماه سرمربی تیم امید بود. در همین مدت کوتاه به‌ خاطر شکست مقابل ازبکستان تحت فشار قرار گرفت و درنهایت با پستی اینستاگرامی به خاطر دخالت‌هایی که در کارش می‌شد استعفا کرد.
سرنوشت مشترک
البته نباید فراموش کرد مربیان بزرگ هم در این سال‌ها با تیم امید به موفقیتی نرسیدند. نلو وینگادا، سال 2014 سرمربی تیم امید شد و بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی و حذف در گروه 3 تیمه، حکم اخراجش را گرفت. کرانچار هم با تیم امید به بازی‌های آسیایی 2018 رفت و از بازیکنان زیر 21 سال استفاده کرد. باخت عجیب به میانمار برای دوم شدن و نخوردن به کره جنوبی در دور گروهی، دردسرهای زیادی برای تیم امید به وجود آورد و حذف مقابل کره‌ای‌ها، خیلی زود کرانچار و تیمش را به ایران برگرداند. نتایج لرزان در مرحله اول انتخابی المپیک و درنهایت فشار برای استفاده از مربیان بومی، کرانچار را هم از تیم امید جدا کرد تا چهره‌های بزرگ هم دورانی طولانی در این تیم نداشته باشند.
سایر اخبار این روزنامه
چرا در چند سال اخیر در رسانه‌ها از عباراتی سخیف استفاده می‌شود؟ از «نشستن روی اره» تا «کشیدن سیفون» محمدعلی وکیلی نیم نگاهی به حوادث عراق «ابتکار» از آخرین تحولات و ناآرامی‌ها در عراق گزارش می‌دهد میراث ناکارآمدی دولت در عراق «ابتکار» از سهم ناچیز زنان در ورود آزادانه به ورزشگاه گزارش می‌دهد «با من به ورزشگاه بیا» همکاری سه جانبه خودرویی ایران، ترکیه و روسیه امکان‌پذیر است؟ اما و اگرهای پوست‌اندازی در خودروسازی آماری که باورکردنی نیست فرار از واقعیت‌های حفظ ارزش پول ملی سرنوشت انتخاب‌های عجیب برای تیم امید بررسی شد کلاس اولی‌ها! «ابتکار» از یک دیدار خبرساز در جامعه روحانیت مبارز گزارش می‌دهد وحدت زیرعبای شیخ نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد‌ دست سارقان و قاچاقچیان را از سینما کوتاه کنید رئیس فراکسیون امید مجلس: تصمیم‌گیری‌های درون اصلاحات به یک نفر ختم نمی‌شود معصومه ابتکار: اصلاحات آری، اصلاح‌طلبان خیر امامی‌کاشانی: حضور ۲۰ میلیونی در اربعین برای دشمن سنگین است