امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کسانی که در اقصی نقاط کشور دنبال شرارت هستند، بدانند که با سرپنجه قوی نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهد شد. ناجا همیشه در حال دفاع است و هیچ‌گاه آن را تمام شده نمی‌بیند. به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در سخنرانی پیش از خطبه دیروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک ورود به هفته نیروی انتظامی که در امتداد هفته گرامیداشت دفاع مقدس بود، گفت: شعار امسال نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امین مردم» است. اگر بخواهیم بهترین و بیشترین خدمت را با سرعت و دقت بیشتر خدمت مردم ارائه دهیم باید از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار باشیم.
وی افزود: نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته است و در هر دهه‌ گام‌های موثری را برداشته است. امروز نیز به یاری خداوند متعال و همت همکاران به سمت پلیس هوشمند گام خواهیم برداشت و در بحث زیرساخت‌ها همکاران ما گام‌های خوبی را برداشته‌اند. همچنین در موضوع فناوری و اطلاعات اقدامات مناسبی در دست انجام است و در بحث توانمندسازی کارکنان و حرفه‌ای کردن همکاران برنامه مناسبی داریم و در پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است طی سه سال آینده به آن دست پیدا خواهیم کرد.وی در ادامه گفت: هرچقدر از تجهیزات، فناوری و تکنولوژی روز استفاده بهینه کنیم در اجرای ماموریت‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت که در این مسیر توسط خبرگان نیروی انتظامی، متخصصان و کسانی که بیرون از ناجا و دلداده نظام و انقلاب هستند، استفاده خواهد شد. دراین میان جوانان کشور و جوانان نخبه نیروی انتظامی فعال هستند. در این راستا گام‌های موثری را به لطف عنایت الهی و حمایت‌های مردم عزیز برمی‌داریم. اشتری با بیان اینکه در موضوع امین مردم بودن، نیروی انتظامی مرجع و پناهگاه مردم است، یادآور شد: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم و حافظ ارزش‌های دینی و ملی کشور است و در این راه نیز جهادگونه و به عبارت فرماندهی معظم کل قوا به مثابه مجاهدین فی سبیل الله گام‌های خوبی برداشته است.فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در دفاع مقدس و بعد از آن نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و مردم و نظام اسلامی کرده است، تاکید کرد: امروز مقابله با هرگونه ناهنجاری و ناامنی اولویت کار ماست و این هدف باعث اعتماد بیشتر مردم به نیروی انتظامی شده است. نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اعتماد مردم به نیروی انتظامی روزبه‌روز افزایش یافته است و به عنوان محبوب و امین مردم وظایف خود را انجام می‌دهد. امیدواریم این نیرو در این راستا نیز بتواند اقدامات موثرتری را انجام دهد.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما امنیت کشور و مردم است، گفت: امروز امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و با هر کسی که بخواهد به این امنیت و آرامش و آسایش مردم خدشه‌ای وارد کند نیروی انتظامی با اقتدار برخورد خواهد کرد البته اکثریت قریب به اتفاق مردم که از نظر فرهنگی و فرهیختگی بهترین جایگاه را در دنیا دارند، مردم همراه، قانون‌مدار و وظیفه‌شناسی هستند و ما نیز در خدمت آنان هستیم. اقتدار نیروی انتظامی برای کسانی که قانون‌گریزی می‌کنند و رافت و مهربانی و عطوفت و عدالت برای مردم است. اشتری تاکید کرد: کسانی که در اقصی نقاط کشور دنبال شرارت هستند، بدانند که با سرپنجه قوی نیروی انتظامی با آنان برخورد خواهد شد. ناجا همیشه در حال دفاع است و هیچ‌گاه آن را تمام شده نمی‌بیند. نیروی انتظامی برای تامین امنیت، خود را خادم یکایک مردم می‌داند، بدون هیچ تفاوتی. کسانی که در مدار قانون هستند و به حقوق خود پایبند هستند مورد حمایت نیروی انتظامی خواهند بود البته اگر کسی بخواهد امنیت را بر هم بزند برخورد لازم با او صورت خواهد گرفت.