استکبار نمی‌خواهد پرچم امام حسین(ع) بلند شود چون این پرچم ملت‌ها را بیدار می‌کند


آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: مردم باید دیندار و دین شناس باشند و در مغازه و اداره دین را رعایت کنند.
 امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مشکل اینجاست که دشمن برای ایجاد مشکلات برنامه‌ریزی می‌کند. دشمن برای مسائل اقتصادی، عفت زنان و دختران، معنویت جوانان، مسائل سیاسی، مسائل نظامی برنامه‌ریزی کرده و اتاق فکر دارد. ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم.
به گزارش مهر، وی گفت: در این اتاق فکر تعیین می‌شود که دختران کشورهای اسلامی را چطور می‌توان بی‌بند و بار کرد و به حیای آنها ضربه زد که آنها ولگرد بشوند و به سرنوشت‌شان بی‌اعتنا شوند.
آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: همانطور که پیامبر با خداوند عهدی داشت و امامان ما نیز با خداوند عهد داشتند، بنده و شما هم با امام زمان عهد داریم. بنده و شما هم با قرآن و نهج‌البلاغه و احادیث و افکار ائمه پیوند داریم. باید به این پیمان عمل کنیم.


وی تأکید کرد: باید مال ما از راه درست به‌دست بیاید و اقتصاد ما در راستای تولید برنامه‌ریزی شود. باید به تولید و‌اشتغال اهمیت داد. باید از اینکه چند جوان مشغول به کار شوند لذت ببریم نه اینکه از ثروت اندوزی لذت ببریم.
آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: کلیه نیازهای کشور اعم از منسوجات و غیر منسوجات باید در داخل کشور تولید شود. با امانت، تعهد و درایت باید تمام نیاز کشور را تولید کنیم. دولت قدرت اجرا دارد و باید در این زمینه توجه کامل داشته باشد. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سرمایه‌داران و دولت باید راه را برای سرمایه‌گذاری باز کنند و موانع تولید را از پیش رو بردارند.
وی با بیان اینکه آمریکا خواستار اعمال فشار حداکثری بر ایران بود، افزود: خداوند متعال در برابر تلاش آمریکا برای وارد آوردن فشار حداکثری به ایران، ذلت حداکثری و بدبختی حداکثری به آنها داد و آبروی آنها را به صورت حداکثری در دنیا برد.
آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه استقامت راه شهدا است، تأکید کرد: استقامت در برابر دشمن و تهدیدات و اجرای وظایفی که بر عهده انسان‌ها و مسلمانان قرار دارد، ضروری است هرکدام از ما در اجرای وظیفه‌ای که در جامعه بر عهده‌داریم استقامت کنیم.
وی گفت: علت اینکه دشمنان متوجه مراسم اربعین و عراق شدند و در برگزاری مراسم اربعین مزاحمت ایجاد می‌کنند، این است که برایشان سنگین است میلیون‌ها مسلمان و شیعه از اقصی نقاط جهان در ایام اربعین به کربلا بروند. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند پرچم امام حسین(ع) بلند شود چون این پرچم، پرچم شهادت و استقامت است و ملت‌ها را بیدار می‌کند که در مقابل ظلم بایستند.
آیت‌الله امامی کاشانی ابراز داشت: خداوند کمک می‌کند و ان‌شاءالله با امنیت بیشتری مردم در مراسم اربعین حضور خواهند یافت. اربعین حادثه‌ای است که همه دنیا را به خود متوجه کرده است اما استکبار نمی‌خواست و نمی‌خواهد که این اتفاق بیفتد.
شرارتگران بدانند با سرپنجه قوی
با آنها برخورد می‌کنیم
سردار حسین‌اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: نیروی انتظامی در هر دهه‌ای، گامهای موثری برداشته و امروز هم به سمت پلیس هوشمند گام برمی‌داریم؛ در موضوع زیرساختها و فناوری اطلاعات گامهای مناسبی در دست انجام است.
به گزارش تسنیم، وی نیروی انتظامی را پناهگاه مردم دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم و ارزش‌های دینی و ملی کشور است و در این راه نیز جهادگونه عمل می‌کنیم و به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا به مثابه مجاهدین فی سبیل الله گامهای خوبی را برداشته‌ایم.
سردار‌اشتری ابراز داشت: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن بیش از 13 هزار شهید تقدیم انقلاب، مردم و نظام اسلامی و برای امنیت مردم جان‌فشانی کرده و امروز مقابله با هرگونه ناهنجاری و ناامنی، اولویت کار ما است.
رشد روزافزون اعتماد مردم به نیروی انتظامی
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اعتماد مردم به نیروی انتظامی طبق نظرسنجی‌ها روز به روز بیشتر شده است، متذکر شد: امنیت کشور و مردم یکی از اولویتهای ما است و با هرکسی که بخواهد به این امنیت، آرامش و آسایش مردم خدشه وارد کند، با اقتدار برخورد می‌کنیم.
وی یادآور شد: مردم ما قانون‌مدار و وظیفه‌شناس هستند و در خدمت آنها هستیم؛ عطوفت نیروی انتظامی برای مردم  عزیز و اقتدار این نیرو برای قانون‌گریزان است؛ افرادی که احیاناً در اقصی نقاط کشور به دنبال شرارت هستند، بدانند که با آنها با سرپنجه قوی نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.
خودکفایی کشور در تولید فرآورده‌های خام دامی
علیرضا رفیعی پور، رئیس‌سازمان دامپزشکی کشور نیز دیگر سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود. وی گفت: تولید سالیانه بیش از ۱۵ میلیون تن گوشت قرمز، گوشت مرغ، آبزیان، تخم مرغ، عسل و شیر، مسئولیت مهمی را در حوزه امنیت غذایی بر عهده سازمان دامپزشکی قرار داده است. به گزارش ایرنا، رئیس‌سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ سال است که در حوزه دام و طیور صنعتی شده ایم اما تا پیش از انقلاب در حوزه فرآورده‌های خام دامی وابسته به واردات بودیم.
رفیعی پور بیان داشت:‌ به لطف انقلاب اسلامی، در حوزه‌های علمی و دانشگاهی و همچنین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، مدیریت بهداشتی به کمک مدیریت تولید آمد که در نتیجه، امنیت غذایی برقرار و مدیریت بازار نیز تامین شد.
وی گفت:‌ در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی، دو مقوله بهره‌وری و امنیت غذایی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد و با تلاش‌های انجام شده در دوران پس از انقلاب، امروز به خوداتکایی و خودکفایی در تولید فرآورده‌های خام دامی رسیده‌ایم.
پاسخگویی حضوری پلیس پایتخت به سؤالات
3 هزار نمازگزار جمعه
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از پاسخگویی رؤسا و کارشناسان پلیس پایتخت به مشکلات، سؤالات و درخواست‌های حدود 3 هزار نفر از نمازگزاران و شهروندان در قالب میز خدمت در نماز جمعه خبر داد.
به گزارش پلیس پایتخت، سرهنگ حمید خروش اظهار داشت: پلیس خود را خدمتگزار مردم می‌داند از این رو تلاش ما بر این است که همواره و در اسرع وقت پاسخگوی مشکلات و درخواست مردم باشیم.
خروش با اشاره به ایجاد میز خدمت در دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه تهران، افزود: روز جمعه ترتیبی اتخاذ شد تا رؤسا و کارشناس‌های پلیس تخصصی به صورت مستقیم و چهره به چهره پاسخگویی درخواست، سؤالات و مشکلات شهروندان باشند. وی با اشاره به اینکه در این برنامه به مشکلات، سؤالات و درخواست حدود سه هزار نفر از نمازگزاران و شهروندان پاسخ داده شد، اظهار داشت: در هفته ناجا تلاش ما بر این است که با تلاش مضاعف به مشکلات و درخواست مردم رسیدگی کنیم از این رو این بار ما به سراغ مردم آمده‌ایم تا به مشکلات و درخواست آنها رسیدگی کنیم.  رئیس بازرسی پلیس پایتخت گفت: امروز (شنبه) نیز در سومین روز از هفته ناجا سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت به صورت حضوری پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم خواهد بود.