رهبر انقلاب: نباید اجازه داد حقایق برجسته دفاع مقدس کهنه و فراموش شود


بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در تاریخ ۸ مهر ۹۸ برگزار شده بود، صبح روز پنج‌شنبه در محل این همایش در اراک منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با تأکید بر لزوم جمع‌آوری خاطرات گران‌بهای پدران، مادران و همسران شهدا افزودند: شهادت، موهبت و امتیازی است که خداوند متعال نصیب این برجستگان کرده است و شرح حال و زندگانی شهیدان، جانبازان و رزمندگانی که در این مسیر درخشان قرار دارند، سراسر درس، و نشان‌دهنده‌ مراتب بالای معنوی آنان است.
رهبر انقلاب اسلامی برجسته‌تر و درخشنده‌تر شدن یاد شهیدان را روحیه‌بخش، امیدبخش و جهت‌بخش خواندند و خاطرنشان کردند: از جمله مواردی که باید در ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا موضوع سؤال و بررسی قرار بگیرد، انگیزه‌های آنان از موافقت با حضور فرزندان و همسرانشان در میدان جهاد در راه خدا است.
ایشان انگیزه‌ شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و ذکر و نام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) برشمردند و گفتند: نباید اجازه داد این حقایقِ برجسته، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آنها به‌وجود آید، همچنان‌که امروز برخی افراد، پاره‌ای از بیّنات انقلاب را صراحتاً انکار می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برگزاری این‌گونه اجتماعات و گردهمایی‌ها نباید پایان کار تلقی شود، بلکه باید به مثابه آغاز راه در آشنا کردن جوانان و نوجوانان با معارف انقلاب و دفاع مقدس باشد.


دشمن جرات شلیک یک گلوله مشقی به سمت مرزهای ایران را ندارد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقتدار ایران اسلامی سبب شده که امروز دشمنان و بدخواهان حتی جرات شلیک یک گلوله مشقی به سمت مرزهای کشور را نداشته باشند.
سرلشکر «حسین سلامی» روز پنجشنبه در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: دشمنان ایران اسلامی امروز به برکت آرمان‌های فناناپذیر امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری، مجاهدت شهدا، ایثارگران، رزمندگان و همه دلسوزان نظام و انقلاب در تمامی جبهه‌ها متحمل شکست شده است.
وی ادامه داد: عرصه دفاع مقدس یک دوره هشت ساله نبود بلکه در حیات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، کشور همواره در حال مبارزه بوده و زمانی که بیرق انقلاب اسلامی بر دوش مقام معظم رهبری قرار گرفت، توطئه‌ها و دسیسه‌ها پیچیده‌تر شده و دشمنان برای ضربه‌زدن به این نظام مقدس تلاش بیشتری را داشته‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فرهنگ، اقتصاد، معنویت، امنیت، علم و دانش و صنعت کشور اکنون آماج حملات گسترده دشمنان و بدخواهان است و بسیاری از ذخیره‌ها و ستون‌های این نظام با خباثت دشمنان ‌ترور شدند.
سلامی‌تصریح کرد: اگر نصرت الهی و امداد غیبی خداوندی در کنار رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام راحل نبود، کشور در این سطح از اقتدار نبود و ایران اسلامی نمی‌توانست پیروز نبرد در جبهه‌ها باشد.
وی عنوان کرد: قله‌های بزرگ افتخار علمی و فناوری امروز به برکت راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و اراده آهنین معظم‌له فتح شده و ایران اسلامی در مقابل ابر قدرت‌ها با اقتدار ایستاده
است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: فرزندان انقلاب در دریا، زمین و آسمان با اراده  شکست‌ناپذیر آماده دفاع از کیان نظام و انقلاب هستند و توان دفاعی کشور در حدی است که امروز در دریا کشتی‌های متجاوزان برای پشیمان شدنشان ساقط می‌شود.
سلامی‌گفت: چشمه جوشان دلاورمردی و اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه‌ای است که در جریان سیل اخیر، انگیزش را برمی‌انگیزاند تا همه امکانات به صحنه آمده و دشمن دریابد که ملت ما شکست‌ناپذیر است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آنانی که می‌خواستند ایران عقب‌نشینی کند دیدند که جوانان همواره در صحنه هستند و دشمن را ناکام می‌گذارند.
سلامی‌گفت: هیچ آمریکایی و صهیونیستی نمی‌تواند در فضای کنونی کشور نفس بکشد و هیچ روزنی در این کشور برای سوءاستفاده و حضور دشمنان نیست.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امنیت، عزت، شرف و آبرو، استقلال و آزادگی کشور مرهون از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان است و در واقع خانه هر شهید دروازه‌ای از  بهشت است.
وی ادامه داد: به برکت اقتدار و رشادت فرزندان این آب و خاک گزینه‌های دشمن روز به روز ضعیف‌تر و کم‌اثرتر شده است. سلامی‌گفت: قصد دشمن انزوای جمهوری اسلامی ایران بود اما امروز افکار عمومی جهان مشاهده می‌کند که آنان نامه می‌دهند و خواسته‌هایی دارند که تنها یک مقام ما برای چند دقیقه پشت میز در کنار آنان بنشیند و این اقتدار و عظمت سرمایه بزرگی برای کشور است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با‌ اشاره به ویژگی‌های بارز امام راحل در رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اضافه کرد: امام راحل تمامیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
سلامی ‌بیان کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب حقیقی را احیا کرد و صورت فلکی قدرت را در عالم هستی تغییر داد و قدرت پوشالی بیگانگان را درهم شکست.
وی گفت: شکست قدرت‌های بزرگ در جنگ نابرابر و در حالی که ابرقدرت‌ها هم‌صدا صدام را یاری می‌کردند، با وجود امام راحل و دمیدن روح استقامت در این آب و خاک به منصه ظهور رسید.
سلامی ‌با‌ اشاره به شخصیت‌های بزرگ استان مرکزی، افزود: این استان مهد پرورش شیرمردان و شیرزنان با نجابتی است که بسیاری از آنان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:  استان مرکزی سرزمین مجاهدان بزرگ، شهیدان عالی مقام و دیار پرفروغ آفتاب است.
وی بیان کرد: امروز اراک معطر به عطر و رایحه شهادت، فداکاری، ایثار، گذشت و صبر و توکل است و همه گردهم آمده‌اند تا از عظمت‌ها، جاودانگی‌ها و شکوه یک ملت تقدیر شود. سلامی‌گفت: سرمایه‌های اصلی هر کشور، شخصیت‌های بزرگ آن هستند و هر امتی به برکت انسان‌های بزرگ عزتمند می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دفاع مقدس با شهادت شهیدان کهکشان راه نوری انقلاب و هدایت‌های مدبرانه امام راحل و مجاهدت رهبر معظم انقلاب و رزمندگان همراه بود.
سلامی، امام راحل را یک شخصیت ارزشمند و متعالی عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی الهی است چرا که ایشان همچون خورشیدی عالم تاب بر جهان اسلام طلوع کرد و تیرگی،کفر و شرک را از جامعه پاک کرد.
وی در ستایش اقتدار و شجاعت امام راحل ادامه داد: وقتی بعثی‌ها فرودگاه را بمباران کردند، امام خمینی(ره) فرمودند که دزدی آمد و سنگ انداخت و فرار کرد.
 ۶ هزار و ۲۰۰ شهید سند وفاداری استان مرکزی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است 
استاندار مرکزی گفت: تقدیم ۶ هزار و ۲۰۰ شهید سرافراز، سند وفاداری مردم مومن و انقلابی این استان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است.
سید«علی آقازاده» هم روز پنجشنبه در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در مصلی اراک، افزود: این استان یکی از مناطق افتخارآمیز در جنگ تحمیلی است که با تقدیم ۶ هزار و ۲۰۰ شهید و خدمات پشتیبانی، سهم عظیمی در صیانت از خاک ایران اسلامی مقابل دشمن بعثی داشت.
وی ادامه داد: علاوه بر وجود ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، این استان زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که این مهم نیز افتخاری  بزرگ برای مردم این خطه است.
وی بیان کرد: این استان نگین‌ درخشان مفاخر کشور است که هر یک در دوره‌های مختلف منشا خیر و برکت برای کشور بوده‌اند.  آقازاده افزود: برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی افتخاری وصف‌ناپذیر برای مردم و مسئولان استان است و اقشار مختلف مردم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره تلاش کرده‌اند.