شماره حساب «سوری» و تلفن ناکام ترامپ در هفته شعرا

 در پایان این هفته هم هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد در شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی را در این ستون باهم مرور می کنیم.
 
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
نظامی گنجوی: بعد از تحریف شعر نظامی تبلیغ بیسکویت که مصرع دوم شعر «ای نام تو بهترین سرآغاز / بی نام تو نامه کی کنم باز» را به «بی نام تو گرجی کی کنم باز» تغییر داد این مقاله پربازدید شد.
سریال ستایش: برخلاف آن چه درباره گریم و کند بودن داستان سریال در روزنامه ها می خوانیم به نظر می رسد مردم علاقه زیادی به این سریال دارند و از شروع سریال تاکنون نام آن در پربازدیدهای هفته قرار داشته است.
مجید تخت روانچی: اجازه ندادن به ظریف برای ملاقات با معاونش که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های آمریکا بستری است باعث شد مردم برای شناخت این دیپلمات ایرانی به ویکی پدیا مراجعه کنند.
مولوی و شمس تبریزی: بحث ساخت فیلم «مست عشق» که قرار است به زندگی مولانا با بازی شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا بپردازد به تنهایی جذابیت های لازم برای پربازدید شدن این مقالات را داشت اما حرام  اعلام شدن ساخت این فیلم توسط برخی از مراجع مزید علت شد تا این مقاله بازهم در این فهرست بماند.
تقی کبیری: سرقت از منزل نماینده مردم خوی در مجلس باعث شد نام او هم در این فهرست بیاید. ابتدا صحبت از سرقت 400 میلیون تومان به همراه 200 هزار دلار از منزل او مطرح شد که در مصاحبه ای خود نماینده این مبلغ  را تکذیب کرد.
بعد از چند هفته دوباره پای یک مقاله غیراخلاقی به پربازدیدهای ویکی پدیا باز شد.


 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
قیمت بیت کوین و خلاصه بازی پرسپولیس – سپاهان در صدر جست وجوها قرار دارند.
ماندانا سوری بازیگر قهوه تلخ، بعد از صحبت درباره بیماری اش (ام اس) و ارائه شماره حساب برای کمک مردم   بسیار مورد توجه قرار گرفت تا جایی که خودش از مبالغی که به حسابش واریز می شد تعجب کرده بود.
دانلود موبوگرام ضد فیلتر هم از آن دسته جست وجوهایی است که به نظر می رسد مردم برای خلاصی از وی پی ان جهت دسترسی به تلگرام به آن مراجعه کردند.
دانلود فیلم رحمان 1400 هم بعد از انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم در فضای مجازی، خبرساز شد و مردم برای دانلود آن به سراغ گوگل رفتند البته منوچهر هادی کارگردان این اثر دیدن نسخه قاچاق را حرام اعلام کرد.
پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس هم  بعد از درگیری با رئیس مجلس که او را در جلسه علنی دیکتاتور خطاب کرده بود در فهرست جست وجوی کاربران جای گرفت.
سخنرانی روحانی در سازمان ملل یکی دیگر از پر جست وجوهای گوگل بود.
 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. متفاوت ترین شنبه هفته در تاریخ 98.7.6ساعت 5 و 43 دقیقه و 21 ثانیه
4.32 میلیون بازدید در  ۶۰۹۰ کانال، تاریخ انتشار: 4/7
2. بن سلمان مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفت
2.93 میلیون بازدید در  ۸۹۱ کانال، تاریخ انتشار: 4/7
3. دستگیری معاون سازمان تامین اجتماعی به جرم سوء استفاده از ارز دولتی
2.34 میلیون بازدید در ۱۰۱۷ کانال، تاریخ انتشار: 5/7
4. روحانی جواب تلفن ترامپ را نداد(گویا ترامپ سعی داشته بعد از ناامیدی از گرفتن عکس با روحانی با هماهنگی ماکرون یک تماس تلفنی در سفر روحانی به نیویورک برقرار کند که البته با هوشمندی تیم ایرانی  در صحنه سازی انتخاباتی برای خود  ناکام ماند.)
2.14 میلیون بازدید در  ۴۷۴ کانال، تاریخ انتشار: 8/7
5. راه خارج شدن از بلاک اینستاگرام
2.10 میلیون بازدید در ۸۶۰ کانال، تاریخ انتشار: 5/7
6. یک فوریت لایحه حذف 4 صفر از پول ملی تصویب شد
2.09 میلیون بازدید در ۷۹۴ کانال، تاریخ انتشار 7/7
7. جدال لفظی لاریجانی و پژمانفر در جلسه علنی مجلس
2.01 میلیون بازدید در ۶۴۰ کانال، تاریخ انتشار: 3/7
 
7 هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه
#حب_الحسین_یجمعنا و #دفاع_مقدس از هشتگ های مناسبتی بودند که در این هفته هم توسط کاربران داغ شدند.
#کوچه_شهید: بعد از ماجرای پاک شدن واژه شهید از پلاکارد برخی  کوچه ها این هشتگ رشد کرد و این هفته هم  از داغ ترین های هفته بود.
#ملک_تجریش و #ملک_عبدا...: کاربران توئیتر فارسی در واکنش به ادعای  قانون شکنی موسوی لاری به نام یک مرکز اسلامی این دو هشتگ را داغ کردند.
#وزیر_زن_ستیز هم بعد از استعفای مینا مهرنوش مدیرعامل جوان رایتل داغ شد. مهرنوش در مصاحبه‌ای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات را در تصمیم‌گیری نهایی برای استعفایش بی‌تأثیر ندانست.جهرمی البته دلیل این عزل را مرتبط نبودن مدرک تحصیلی  مهرنوش با پست مدیریت رایتل دانسته است.
#دومینوی_شکست در پی شکست‌های عربستان در مقابل نیروهای انصارا... یمن و عزتمندی روزافزون جمهوری اسلامی ایران، کاربران موج توئیتری جدیدی را به راه انداختند.