تویط وزارت بهداشت اعلام شد جزئیات ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز

دیروز خبری مبنی بر ابتلای اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز منتشر شد؛ رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در این رابطه گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است، برخی ادعا کرده‌اند این اتفاق در پی سرنگ مشترک رخ داده است.
در پی انتشار این موضوع، بهیار این روستا بازداشت شد.
توضیح وزارت بهداشت در مورد ادعای ساکنان یک روستا
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شایعه انتقال ویروس ایدز از طریق سرنگ آلوده در لردگان چهار محال و بختیاری را تکذیب کرد اما گفت: ابتلای عده‌ای از شهروندان این منطقه به ویروس ایدز صحت دارد.


در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ابتلای 200 نفر از اهالی لردگان به ویروس ایدز از طریق سرنگ آلوده محمد مهدی گویا روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: این خبر دروغ است البته عده‌ای مبتلا به این ویروس گزارش شده‌اند که راه انتقال آن سرنگ آلوده نبوده است.
وی افزود: در مورد روش انتقال ویروس فعلا نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم اما تعداد مبتلایان نیز قطعا 200 نفر نبوده و بسیار کمتر است.
گویا اضافه کرد: راه ابتلای این بیماران موضوعی محرمانه بین بیمار و پزشک است.
تعداد مبتلایان به ویروس ناشناخته در لردگان 22 نفر است
وزارت بهداشت در پی انتشار این خبر گفت: براساس بررسی‌های پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به ویروس ناشناخته 22 نفر بوده و آلودگی تمامی ساکنان روستا واقعیت ندارد. منشاء آلودگی افراد فوق کاملا مشخص هست و هیچ ارتباطی به آزمایش‌های مربوط به دیابت، فشار خون و… ندارد.
وزارت بهداشت اعلام کرد: به دلیل رعایت اخلاق پزشکی امکان اعلام منشاء آلوده شدن مبتلایان به ویروس وجود نخواهد داشت. برخی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان اخیرا متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری HIV (ایدز) هستند. بدلیل انجام آزمایش‌های غربالگری دیابت در روستای فوق که اخیرا انجام شده برخی افراد غیر مطلع با مرتبط کردن علت آلودگی به آزمایش انجام شده از صبح امروز درمقابل فرمانداری لردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.
علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری هم اعلام کرد: موضوع از یک ماه قبل در دست بررسی است و همچنان ادامه دارد و تعدادی از افراد مبتلا تحت درمان هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین، از همه مسئولین، بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضا کرد که در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم، دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تقویت 40 درصدی پول ملی و مهار رشد تورم حضرت آیت‌الله جوادی آملی: برخی در کشور دهه غارت و چپاول داشتند که از آنها غفلت شده بود رئیس جمهور : اگر می خواهیم زودتر پیروز شویم باید از ایران صدای اتحاد شنیده شود ظریف: عربستان اگر به منطقه برگردد با آغوش باز ایران مواجه می شود تحلیل سیاسی هفته توصیه های مهم رهبر انقلاب به سپاه حل اختلاف میان ارتش و سپاه در جنگ، به روایت جانشین فرمانده کل قوا تویط وزارت بهداشت اعلام شد جزئیات ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز نخست وزیر انگلیس: هر چه می‌خواهد بشود، 9 آبان از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم ترامپ: دموکراتها به دنبال کودتای سیاسی هستند سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه دبیرکل ناتو: دخالت بیگانگان در ترتیبات امنیتی منطقه عامل ناامنی است در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ دولت نظام نامه اجرای قانون ثبت شرکت‌ها را اصلاح کرد وام نوبت ششم بازنشستگان کشوری واریز شد امضا و تبادل توافقنامه گسترش و توسعه خط 6 مترو در منطقه 2 تهران