رونمایی از بزرگترین نیروگاه سیار ایران برای استفاده در شرایط بحرانی

همزمان با افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، از بزرگترین نیروگاه سیار کشور به منظور استفاده در زیرساخت‌های حساس صنعت آبفا در شرایط بحرانی و اضطراری همانند سیل و زلزله رونمایی شد.
فرهام کرکانی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم رونمایی از این نیروگاه 10 مگاواتی، گفت: این نیروگاه مدولار و قابل حمل شامل پنج دستگاه تریلر است که چهار دستگاه آن مجهز به ژنراتورهای 2.5 مگاواتی و یک دستگاه نیز مربوط به پست برق است.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه منحصر به فرد امکان برقدار کردن بارهایی با ولتاژهای 0.4, 6.6, 11, 20 و 33 کیلوولت را داراست، افزود: ترانس و پست این پروژه که برای اولین بار در کشور با طراحی متخصصان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است، قابلیت خروجی در سطوح مختلف ولتاژی تنها توسط یک ترانس را فراهم کرده است.
کرکانی خاطرنشان کرد: این نیروگاه به منظور پوشش نقاط مختلف کشور و انتقال در سریع‌ترین زمان ممکن در پایگاه مرکزی پشتیبانی مدیریت بحران آب و فاضلاب کشور در اصفهان مستقر خواهد شد.


حذف قبوض کاغذی آب از سال آینده
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران از آغاز حذف قبوض آب از سال آینده خبر داد و گفت: برای پاییز پیش‌بینی ترسالی شده است و این موضوع باید در بازنگری سدها مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، قاسم تقی‌زاده خامسی اظهار کرد: بخش آب هم مانند سایر دستگاه‌ها برای حذف قبوض برنامه‌ریزی کرده و این طرح به صورت پایلوت در اصفهان آغاز شده است.وی افزود: شرایط ایده‌آل ما خود اظهاری مردم است. این طرح نیز در یکی از شهرهای خراسان اجرا شده و بازخورد خوبی داشته است. درواقع می‌خواهیم مردم کنتور خود را بخوانند و اعلام کنند و مامورین آب سالی یک بار به منازل مردم مراجعه کنند.
تقی زاده خامسی در ادامه با بیان این که 320 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور وجود دارد اظهار کرد: اگر همین روند وزارت نیرو برای بستن چاه‌های غیر مجاز ادامه داشته باشد، این چاه‌ها تا 20 سال آینده بسته نخواهد شد؛ به همین دلیل اقدام جدیدی که در این راستا آغاز شده این است که میزان برداشت چاه‌های غیر مجاز بررسی شود. به طور کلی برداشت 120 هزار چاه از 320 هزار چاه غیر مجاز زیر 20 متر است که از نظر ما آب سطحی محسوب می‌شود.وی ادامه داد: به طور کلی برداشت جدی از چاه‌ها حدود 20 درصد است و تمرکز ما روی همین چاه‌ها قرار دارد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه با بیان این که قرار است 228 میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان، 60 میلیون متر مکعب به خراسان شمالی و 110 میلیون مترمکعب به خراسان رضوی منتقل شود گفت: البته آبی که از دریا برداشته می‌شود، سه برابر این مقدار است؛ در این راستا کنسرسیومی در استان‌ها تشکیل شده و قرار است بخش خصوصی آب را برای صنعت منتقل کنند. البته وزارت نیرو درحال حاضر خرید تضمینی ندارد و اگر نیاز داشته باشد این خرید را انجام می‌دهد.وی ادامه داد: قبل آب دریا به یزد تخصیص داده شده و امور مربوط به انتقال به استان کرمان نیز درحال انجام است به طور کلی مطالعه برای انتقال آب دریا به 17 استان درحال انجام است.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اقتصادی رئیس جمهور پیش از عزیمت به ارمنستان: برقراری روابط تجاری با منطقه اوراسیا از ماه آینده رونمایی از بزرگترین نیروگاه سیار ایران برای استفاده در شرایط بحرانی چشم انداز مثبت صلح در منطقه رئیس قوه قضاییه در مجمع سراسری فرماندهان سپاه: مبارزه با فساد اعتمادآور است دزد دزد گفتن اعتماد نمی آورد ظریف در جمع ایرانیان مقیم در فرانکفورت: آمریکایی‌ها در صحنه سیاسی، منطقه‌ای و میدانی از ایران شکست خورده‌اند حمایت آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ به بالای 50 درصد رسید نخست وزیر عراق: تحقیقات نشان می‌دهد که اسرائیل عامل حمله به مواضع «حشد الشعبی» است از خلبان علی اکبر شیرودی به مسئولان ایرانی اروپا نیازمند استقلال سیاسی ریشه را اصلاح کنید پاسخ دکتر جهانگیری به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ اصل بر استفاده از فیلتر دوده در خودرو‌های دیزلی است رئیس جمهور درگذشت دکتر محمدحسین ملایری را تسلیت گفت نخست وزیر عراق: تحقیقات نشان می‌دهد که اسرائیل عامل حمله به مواضع «حشد الشعبی» است بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی