در مسیر هوشمندسازی پلیس حرکت می‌کنیم


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ‌اشتری در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس 2019) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز این نمایشگاه به همت بنیاد تعاون ناجا با حضور 312 شرکت داخلی و خارجی و 21 نماینده از کشورهای خارجی آغاز به کار کرد.
اشتری با‌ اشاره به شعار نمایشگاه ایپاس 2019 با عنوان «پلیس، امنیت و ایمنی، پشتوانه رونق تولید» افزود: این نمایشگاه تا 11 مهرماه در مصلی امام خمینی(ره) آماده بازدید عموم می‌باشد.
وی، با تأکید بر اینکه پلیس در تلاش است با فناوری‌های روز مأموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد، تأکید کرد: امروز ما در مسیر هوشمندسازی پلیس حرکت می‌کنیم و در این راستا زیرساخت‌های لازم درحال ایجاد و تقویت است و تا سه سال آینده این مهم به نتیجه خواهد رسید.
‌اشتری فرمانده ناجا اظهار داشت: هوشمندسازی پلیس نیازمند اعتبارات مالی، بودجه‌ای و حمایت‌های معنوی مسئولان مربوطه است.


بیش از 90 درصد تجهیزات پلیس
 بومی و تولید داخل است
سردار ‌اشتری گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات پلیس بومی و تولید داخل است که با همت همکارانم در نیروی انتظامی، همکارانمان در وزارت دفاع و سازمان‌های مرتبط تولید شده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات نیروی انتظامی ‌برای برگزاری کنگره بزرگ و معنوی اربعین، خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار نیروی پلیس در مرزهای چهارگانه به زوار خدمت خواهند کرد و البته پس از هفته ناجا، نیروهای دیگری نیز به منظور تقویت سایر همکاران به این مرزها اعزام خواهند شد.
فرمانده ناجا درباره صدور گذرنامه زیارتی موقت، اظهار داشت: به دلیل‌ تراکم متقاضی، گذرنامه‌های زیارتی موقت به منظور تسریع در خدمات‌دهی به زوار صادر می‌شود که البته این مهم به تأیید مسئولان مربوطه در وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق رسیده است و در تفاهم‌نامه‌ای که میان مسئولان دو کشور امضاء شده بود، این موضوع لحاظ شده است.