شفافیت ، آزادی یا محدودیت هادی غفاری: رای نمایندگان مجلس باید تحت نظر مردم باشد

همدلی| یک فعال سیاسی اصلاح طلب تصویب طرح شفافیت آرا را مثبت ارزیابی و آن را لازمه ی یک نظام پاسخگو می داند.
هادی غفاری فعال سیاسی اصلاح طلب نیز درباره طرح شفافیت آرای نظام تقنینی کشور معتقد است: آن چه در دنیای امروز مورد تقاضای مردم و جوامع مختلف است، شفافیت و علنی بودن مسائل کشور و تصمیم‌گیری‌های مسئولین آن ها در این خصوص است . بنابراین از این منظر شفاف و علنی بودن آرای نمایندگان مجلس که در واقع نمایندگان مردم در عرصه تصمیم سازی کشور هستند نه تنها امری مطلوب بلکه ضروری است .
او رصد کردن مسائل مهم کشور مانند دارایی ها، خرید و فروش ها، برخوردها و تماس های نمایندگان و مسئولین کشوری را تنها در حیطه مسئولیت دستگاه های اطلاعاتی مانند وزارت اطلاعات ندانسته و می گوید: شفاف وعلنی بودن آن ها در منظر عامه مردم باعث اعتماد سازی بیشتر نسبت به مسئولین می شود، مگر در مواردی که شامل مسائل امنیتی یا سری باشد.
غفاری ادامه می دهد: در تمام دنیا، برخوردها و صحبت های نمایندگان مجلس با وزرا، لابی کردن ها، تبانی کردن های احتمالی، داد و ستدها و مراودات سیاسی و حزبی همیشه در صحنه عمومی جامعه نمود پیدا کرده و مورد ارزیابی همگان قرار می گیرد و از طرفی نمایندگان هم از این مساله ترسی نداشته و بسیاری از آن ها حتی با شجاعت نقش واقعی خود را ایفا می کنند.


در چنین فضایی رفتار، سخنان و موضع گیری های آشکار نمایندگان مورد رصد مردم قرار می گیرد و لذا بر اساس آن عکس العمل نشان می دهند. از طرفی از آن جا که حکومت نسبت به مردم در مقام پاسخگو قرار دارد، لذا نسبت به تصمیم سازی های خود دقت بیشتری داشته و همواره خود را در مقام نقد از طرف مردم می داند.
بنابراین تصویب چنین طرحی نه تنها نباید موجب نگرانی شود، بلکه بسیار مثبت ارزیابی می شود .
او البته مثبت بودن تصویب چنین طرحی را مستلزم وجود و اهمیت ضمانت اجرای آن می داند به گونه ای که بدون وجود ضمانت اجرایی لازم ممکن است در حد یک طرح تصویب شده باقی بماند . امری که جهت اجرای کامل آن نیاز به پیگیری و نظارت قوه قضاییه دارد .
سایر اخبار این روزنامه
گزارش همدلی از رشد سالخوردگی در کشور به مناسبت روز جهانی سالمند آهنگ پرشتاب سالمندی در کشور نائب رئیس فراکسیون مستقلین: آنها که دیگران را دیکتاتور خطاب می‌کنند، خودشان به این لقب شناخته می‌شوند «همدلی» روند خصوصی‌سازی کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی را ارزیابی کرد از خودمانی‌سازی تا رها‌سازی انصاری راد: شفافیت آرا، نباید نمایندگان را محدود کند جلالی زاده: طرح شفافیت آرا مثل شمشیر دو لبه است شفافیت ، آزادی یا محدودیت هادی غفاری: رای نمایندگان مجلس باید تحت نظر مردم باشد تصمیم جدید نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به ملت شفافیت نظام قانون گذاری، یک گام به پیش «همدلی» درگیری روز گذشته مجلس را بررسی می‌کند؛ سریال سیاسی «دیکتاتور»خوانی برشی از نحوه شکل‌گیری جغرافیای سیاسی قرن بیستم ایران و بازی بزرگ ژئوپولیتیک به بهانه هشتم مهر، زادروز مولوی تجلی آفتاب شمس در وجود مولانا سرقت ۳ میلیارد پول نقد از منزل نماینده مجلس! تلاش‌های بی‌سرانجام دیپلماتیک در نیویورک تظاهرات اخیر مصر و آینده سیسی