جلالی زاده: طرح شفافیت آرا مثل شمشیر دو لبه است

همدلی|نماینده مجلس ششم شورای اسلامی ایجاد محدودیت برای نمایندگان شجاع و صریح الهجه مجلس در راستای اجرای طرح شفافیت آرا در مجلس را از معایب احتمالی آن می داند .
جلال جلالی زاده یکی دیگر از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برخی نمایندگان اصولگرا از مدت ها قبل در پی تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان بودند، می گوید: تصویب این طرح همانند یک شمشیر دو لبه است.
او ادامه می دهد: اگر واقعا اهداف اصلی ناشی از تصویب این طرح باعث هموار نمودن و تقویت فضای شفاف و صادقانه برای بیان نظرات نمایندگان شود، می توان آن را طرحی مطلوب ارزیابی کرد. به شرطی که دامنه شفافیت آن به گونه ای گسترده شود که بتوان آثار آن را در همه نهادها و سازمان های کشور هم مشاهده کرد .
جلالی زاده می افزاید: اگر ارائه این طرح در راستای شناسایی و حذف برخی از نمایندگانی است که با شهامت برخی از مسائل بنیادین کشور را مطرح و پیگیری می نمایند، نمی توان آن را طرحی مطلوب دانست و در این صورت شاید بتوان چنین ارزیابی کرد که این طرح با هدف قبلی و با نشانه رفتن رفتار چنین نمایندگانی شکل گرفته تا شاید امکان حذف آنها در آینده فراهم گردد . امکان ایجاد محدودیت برای نمایندگان صریح الهجه که صادقانه مسائل و معظلات کشور را مطرح می کنند یکی از معایب چنین طرح‌هایی است.
سایر اخبار این روزنامه
گزارش همدلی از رشد سالخوردگی در کشور به مناسبت روز جهانی سالمند آهنگ پرشتاب سالمندی در کشور نائب رئیس فراکسیون مستقلین: آنها که دیگران را دیکتاتور خطاب می‌کنند، خودشان به این لقب شناخته می‌شوند «همدلی» روند خصوصی‌سازی کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی را ارزیابی کرد از خودمانی‌سازی تا رها‌سازی انصاری راد: شفافیت آرا، نباید نمایندگان را محدود کند جلالی زاده: طرح شفافیت آرا مثل شمشیر دو لبه است شفافیت ، آزادی یا محدودیت هادی غفاری: رای نمایندگان مجلس باید تحت نظر مردم باشد تصمیم جدید نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به ملت شفافیت نظام قانون گذاری، یک گام به پیش «همدلی» درگیری روز گذشته مجلس را بررسی می‌کند؛ سریال سیاسی «دیکتاتور»خوانی برشی از نحوه شکل‌گیری جغرافیای سیاسی قرن بیستم ایران و بازی بزرگ ژئوپولیتیک به بهانه هشتم مهر، زادروز مولوی تجلی آفتاب شمس در وجود مولانا سرقت ۳ میلیارد پول نقد از منزل نماینده مجلس! تلاش‌های بی‌سرانجام دیپلماتیک در نیویورک تظاهرات اخیر مصر و آینده سیسی