نائب رئیس فراکسیون مستقلین: آنها که دیگران را دیکتاتور خطاب می‌کنند، خودشان به این لقب شناخته می‌شوند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دیکتاتور خطاب کردن رئیس مجلس می‌گوید: کسانی که این را می‌گویند خودشان در اذهان عمومی متهم به دیکتاتوری هستند ولی پیش‌دستی می‌کنند که بتوانند کارشان را به پیش ببرند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همدلی درباره حواشی اخیر مجلس که برخی نمایندگان روسای جلسه صحن علنی را دیکتاتورخطاب می‌کنند، می‌گوید: هر کسی دیگری را دیکتاتور خطاب می‌کند تا به این ترتیب بتوانند خود را از اتهامات و خطاها تبرئه کنند. چرا که نمی‌توانیم در ایران به طور قاطع بگوییم که چیزی به نام دیکتاتوری داریم. ضمن اینکه باید در نظر داشت تعریف جامع و دقیقی هم از دیکتاتوری وجود ندارد. به طور کلی می‌توانم بگویم که هرکسی می‌خواهد خود را از اتهامات مبرا کند، دیگری را دیکتاتور می‌نامد و این صفت وصله و میخی شده که به هر دیواری می‌خورد.
جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره اینکه این نوع ادبیات نمایندگان باعث وهن مجلس شورای اسلامی می‌شود، ادامه می‌دهد: بالاخره نماینده که در گفتن مطلب آزاد است. ولی به نظرم بهتر است که از این الفاظ و القاب استفاده نشود. چرا که شان مجلس شورای اسلامی این نیست که از این ادبیات استفاده کند. او تاکید می‌کند: ما در کشور برای این که شخصی را متهم کنیم، یا بزرگترین دروغ‌ها را به او نسبت می‌دهیم یا این که به او برچسب می‌زنیم که طرف تا مدت‌ها نتواند آن برچسب را پاک کند. خودِ برچسب دیکتاتوری، خودش کلمه‌ای است که انسان را به فکر وا می‌دارد که مبادا آن طرف، دیکتاتور باشد. وگرنه ما که چیزی به نام دیکتاتوری نداریم. دیکتاتوری به طور کلی یعنی کسی که قائل به هیچ قانونی نیست. در حالی که ما مجلسی داریم که طبق آیین‌نامه و قانون اداره می‌شود و مرتب تذکر و اخطار در آن وجود دارد و برای هر نفس کشیدن در آن قانونی وضع شده است. با روال قانونی که در مجلس جریان دارد نمی‌توان آن را دیکتاتوری خواند.
ایمن‌آبادی می‌گوید: دیکتاتوری یعنی اینکه شخصی نهاد یا مجموعه‌ای را با توجه به سلیقه خودش اداره می‌کند و توجهی به قوانین ندارد، در حالی که هیچ کدام از این‌ها نمی‌توانند این ادعا را اثبات کنند.
نماینده رشت توضیح می‌دهد: در صحبت‌های غیر رسمی و دوستانه همکاران نماینده به این دوستان تذکراتی می‌دهد و می‌گویند که این ادبیات در شان یک نماینده مجلس نیست، ولی این که چقدر می‌تواند موثر باشد را نمی‌دانم. باید توجه داشت که این افراد خودشان هم می‌دانند که دیکتاتوری وجود ندارد، ولی برای این که طرف را خلع سلاح کنند، وصله‌ای به آن می‌زنند که نتواند کاری انجام دهد.
سایر اخبار این روزنامه
گزارش همدلی از رشد سالخوردگی در کشور به مناسبت روز جهانی سالمند آهنگ پرشتاب سالمندی در کشور نائب رئیس فراکسیون مستقلین: آنها که دیگران را دیکتاتور خطاب می‌کنند، خودشان به این لقب شناخته می‌شوند «همدلی» روند خصوصی‌سازی کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی را ارزیابی کرد از خودمانی‌سازی تا رها‌سازی انصاری راد: شفافیت آرا، نباید نمایندگان را محدود کند جلالی زاده: طرح شفافیت آرا مثل شمشیر دو لبه است شفافیت ، آزادی یا محدودیت هادی غفاری: رای نمایندگان مجلس باید تحت نظر مردم باشد تصمیم جدید نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به ملت شفافیت نظام قانون گذاری، یک گام به پیش «همدلی» درگیری روز گذشته مجلس را بررسی می‌کند؛ سریال سیاسی «دیکتاتور»خوانی برشی از نحوه شکل‌گیری جغرافیای سیاسی قرن بیستم ایران و بازی بزرگ ژئوپولیتیک به بهانه هشتم مهر، زادروز مولوی تجلی آفتاب شمس در وجود مولانا سرقت ۳ میلیارد پول نقد از منزل نماینده مجلس! تلاش‌های بی‌سرانجام دیپلماتیک در نیویورک تظاهرات اخیر مصر و آینده سیسی