نتایج انتخابات افغانستان 27 مهرماه اعلام می‌شود

به گفته سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور 27 مهرماه اعلام می‌شود. در برخی استانها به دلیل تهدیدهای طالبان مشارکت کم بوده است.
درهمین حال برگزاری انتخابات افغانستان استقبال جامعه جهانی را به دنبال داشت. جمهوری اسلامی ایران، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا و آمریکا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و مشارکت مردم این کشور با وجود چالش‌های موجود استقبال کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان پس از بازدید از برخی مراکز رای دهی در کابل چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری نماد مردم سالاری عنوان و از مشارکت مردم استقبال کرد.
محمد رضا بهرامی برگزاری چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان زیر سایه تهدید‌های امنیتی در این کشور با اهمیت عنوان کرد.


«پیرمایودین» نماینده اتحادیه اروپا در کابل نیز اعلام کرد: با آنکه مشکلاتی بر سر راه برگزاری انتخابات زیاد بود، اما انتخابات در فضای نسبتا امن برگزار شد.
مایودین از شجاعت افغان‌ها که در شرایط تهدید و نا امنی به پای صندوق‌های رای رفته حضور یافتند، ستایش کرده و آن را نشانه امید به آینده بهتر دانسته است.
دبیرکل «ناتو «نیز اشتراک مردم را در انتخابات ستایش کرده و گفته که افغان‌ها برخلاف توقع به شکل گسترده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند.
در انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری افغانستان، 18 نفر شرکت کرده بودند.
ازسوی دیگر در نتیجه 123 حمله در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سراسر این کشور، دست کم 40 نفر کشته و نزدیک به 200 نفر دیگر زخمی شدند.
خبرگزاری پژواک افغانستان به نقل از اداره امنیت ملی افغانستان نوشت: این حملات درحالی صورت گرفته است که مامورین اطلاعاتی، با دستگیر کردن ده‌ها شبه نظامی از وقوع حملات و انفجارهای بیشتر جلوگیری کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس بسیج مستضعفان کشور؛ بیش از 6 هزار طرح عام‌المنفعه زودبازده در کشور افتتاح شد وزیر ارتباطات: به من تهمت می‌زنند تا فسادهای خودشان را بپوشانند مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی موافقت کرد تشریح دستاوردهای عملیات «نصر من الله» توسط سخنگوی نیروهای مسلح یمن بحران برگزیت؛ احتمال رای عدم اعتماد به جانسون و صدارت کوربین کلینتون: ترامپ دیپلماسی آمریکا را به «طرحی شرم‌آور» برای اخاذی تبدیل کرده است رونمایی از موشک هسته‌ای چین که نیم ساعته به آمریکا می‌رسد به مناسبت 8 مهر روز بزرگداشت مولوی خاستگاه فتوا و فقه درباره مولوی رئیس جمهور بخشنامه بودجه سال 99 را ابلاغ کرد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا خبر داد: استرداد ۵۰ متهم فراری به کشور نتایج انتخابات افغانستان 27 مهرماه اعلام می‌شود جنگ‌افروزی در یمن و تجربه تلخ آل‌ سعود راه‌اندازی پویش شهر مهر در پاییز امسال با رای دیوان عدالت اداری؛ مصوبه تعیین محل تجمعات مردمی ابطال شد بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش از نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع دفاع خدایی: نتیجه پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها منتشر ‌شد دکتر روحانی یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد